CO Vraag Corsa A c14nz. Opgelost: Lambda sensor vervangen.

Forumindex Forums Modellen Corsa CO Vraag Corsa A c14nz. Opgelost: Lambda sensor vervangen.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241724

    Hoi daar.
    Ik heb een probleempje met CO. Die is veel te hoog. 3,6 ofzo. ipv 1,5 wat ie max mag zijn.
    Wat kan daar de oorzaak van zijn? De uitlaat was lek op een paar plekken. Die zijn nu gelast.
    Ook zag ik dat er een aansluiting is op een slang die van de remcilinder komt waar nu geen slangetje op zit.
    Ik zal er even een foto van maken.
    Ik heb wel eens gehoord van een vriend van me die veel te hoog CO had op zijn kadett dat die vacuumslangen heel veel uitmaakten.
    Weet iemand hier iets van???
    Bedankt!

    #17922602


    Hier zie je op de slang van de remcilinder 2 aansluitingen zitten. 1 zit een vacuumslang op. de ander niet.
    Wat hoort daarop en is het nodig???
    :)

    #17922603

    Ik kan ook uberhaupt niet volgen waar het andere slangetje naar toe gaat.
    Ergens naar het schutbord toe ofzo..

    #17922604

    Gaat die niet naar de box bij je linker/rechtervoorscherm?

    #17922605

    Vacuum slangetjes checken. Je hoort wel een aanzuiggeluid als ie stationair draaid.

    Dat dingetje tussen je rembekrachtigings slang zal mischien een dopje op kunnen. ff checken of die daar lucht aanzuigt of niet.

    Check ook je lambdasensor maar eens. ff met de multimeter er op. Ook die dingen gaan een keer kapot waardoor je een dramatisch slecht co krijgt.

    #17922606

    Ok! ik zal ff kijken of ie aanzuigt en eens kijken wat ie met een dopje erop doet.
    En de lambda meten. Hoeveel van wat moet ik meten op de lambda sensor? Of doet ie dan gewoon niks meer :)
    Ik ben niet zo goed met stroom dingen ;) Maar heb wel een multimeter.
    Ik heb er trouwens nog 3 liggen in downpipes van een kadett GSI 8v. Zijn die heel heel misschien gewoon hetzelfde? Vast niet hè :P

    Dat van die box is een goeie. Ik zal eens kijken of ie daar heen gaat.

    #17922607

    Zoek even op het forum, is al meerdere malen voorbij gekomen wat je multimeter moet aangeven.

    #17922608

    Ok dan.. :) dank je voor die info! :P ik ga wel even zoeken.

    #17922609

    Ik vond ergens tussen de 0,2 en 0,8 volt. Maar ergens anders weer heel iets anders. en mensen vergeten erg vaak de A of B bij hun corsa verhaal te schrijven :P Dus ik ga wel gewoon kijken wat het doet met de meter.
    Op het moment ligt de hele uitlaat er nog naast omdat ik die net gelast heb.
    Zaten paar gaatjes in de buizen. De kat ziet er ook niet echt lekker uit maar heb nog geen betaalbare vervanger gevonden die het waard was.
    Misschien kan ik daar ook nog wat aan knutselen.

    #17922610

    Zijn die lambda sondes hetzelfde als die ik in de corsa heb?? Dat wilde ik graag nog weten ;)

    #17922611

    Lambda sonde is trouwens niet echt jofel. hij lijkt alsof ie elk moment uit elkaar kan vallen.
    Maar heb geen tijd om te meten. Morgen misschien even.

    #17922612

    gewoon een ander erin draaien van de sloop

    hulsje aan de buitenzijde zit altijd los.

    wIllem

    #17922613

    Jep! Dat hulsje zit inderdaad los. :D
    Probleem is dat er hier op de sloop niks meer aan corsa A ligt.
    Daarom vroeg ik ook of die van een Kadett c20ne ook gewoon gaan werken. Daarvan heb ik er nog 3.
    Anders ligt er ook vast wel een astra met een c14/6nz. Kan ik die anders nemen?

    #17922614

    Als ie maar ’t zelfde draad heeft, en 1 aansluiting. Volgens mij passen die van een swift ook zelfs :)

    #17922595

    Nice! Ik ga er nu even mee aan de gang. :) Dat zou wel fijn zijn want dan kan ie eindelijk voor een herkeuring.

    #17922599

    Da gaat niet passen. Die gsi lambda heeft 3 aansluitingen en deze maar 1. en de schroefdraad is volgens mij anders.
    Hij geeft overigens wel waardes aan maar of ie aangesloten zit of niet, het loopt er niet echt anders om.

    #17922596

    Ik heb net even een stuk gereden met wat goed gasgeven enzo.
    En of ik nou de draad van de lambda sonde aansluit of loshaal. Hij loopt er echt precies hetzelfde mee.
    Gewoon goed trouwens. Ik lees overal dat ie er slecht van zou gaan moeten lopen. Bij deze iig niet.
    Ik ga wel even op de sloop bij een astra kijken.

    #17922594


    Dit was de lambda sonde in de uitlaat :P
    Ik kon het hele ding zo zonder enige moeite uit elkaar trekken.
    Ik gok dat ie ook niet veel deed met afgescheurde kop.
    Er zit nu een andere in.
    Moet ik daar rijdend nog iets van merken? of merk je dat alleen aan de pomp en de co meter?

    #17922601

    Aan de co meter merk je dat zeker wel.

    Heb je de multimeter er al op gehad of?

    #17922600

    Jep heb ik gedaan. Aan het contact vd sonde de plus en de min op het blok. Toen waren alleen mn handen op..
    Maar toen ik even met mn derde arm wat gas gaf onder het luchtfilter :P ging het voltage ook omhoog. Niet geleidelijk maar in 1 keer.
    1x naar de 0,5v. erna met nog iets meer gas naar 0,61v. En bij stationair bleef ie heel laag 0,1-0,24v.
    Moet het eigenlijk nog even met iemand er bij doen om wat beter in stappen te kunnen meten.
    Maar deze schijnt iig iets te doen!!! :D

    #17922598

    Oh ja! ik wilde nog zeggen dat er geen enkele zuiging of blazen van het vacuumtuutje afkomt.
    Ook gebeurt er niks als ik het dichthou.

    #17922597

    Die min druk je gewoon vast tussen je accupool of ergens bij tussen.

    Ik heb er soms een krokodillenbekje op zitten. Net wat makkelijker soms.

    #17922615

    Goeie tip! heb ik vanmiddag dus even gedaan.
    En met koude motor begon ie stationair rond de 0,6v en ging vanaf daar zo geleidelijk naar beneden tot net iets onder de 0,1v.
    Als ik gas gaf ging ie meteen weer even omhoog en zakte weer naar beneden.
    Die doet het dus prima.
    Bij de keuring: co van 0,5 ofzo. dus prima.
    Bedankt hè!! :thumb

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.