Co te hoog

Forumindex Forums Overige APK & RDW Co te hoog

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234439

    Het is weer zover…..het apk feest!

    Om te beginnen moest er al een hoop gebeuren (lassen, etc.) en toen kwam er de 2e keuring….

    Co nog veels te hoog (tussen 1,5 en 10…)
    Lambdasonde bleek defect..

    Nu is de lambdasonde dus vervangen, maar helaas zit ik nog te hoog (rond de 0,6 op toeren). Stationair is inmiddels wel goed.

    Ik heb er nu injectorreiniger in gegooid en me luchtfilter ga ik een nieuwe voor halen (zat “tijdelijk” een vies oud ding op).

    Bottomline….heeft er iemand nog tips om de co omlaag te krijgen? (ps. vacuum slangetje los helpt niet)

    Alvast bedankt!king:

    #17840725

    temp sensor vervangen

    of t is je kat, als die er nog onder zit

    uit welk jaar is je corsa?

    #17840726

    Er zit een groep a sportuitlaat onder inclusief splinternieuwe sportkat.

    Crossatje is uit ’94

    Oh ja vergeten te vermelden, het gaat om een C20XE :D (uiteraard :P)

    #17840727

    haal je kat eronderuit, dan hoef je alleen stationair te meten…

    #17840728

    De corsa moet een kat hebben, staat op de papieren toch?
    Lijkt me sterk da een ’94 geen kat hoeft te hebben…

    #17840729

    hoeft niet meer, lambda sonde eruit en kat eronder weg.
    Mag je 1,5%co hebben tot bouwjaar 95

    :D

    #17840730

    en euh is de auto toevallig gechipt?

    #17840731

    Chippen maakt niet uit
    Ik heb met mn 330pk c20let maar 0.2% stationair zonder kat

    En je mag 0.5% hebben zonder lambda en kat

    Kan ook zijn dat je n klein gaatje in je uitlaat hebt dat doet ook rare dingen met je co

    #17840732

    Hij WAS gechipt, maar nu heb ik even een standaard computer d’r aan gehangen…

    Ik heb er nu injectorreiniger in gegooid en er komt een nieuwe luchtfilter op (oude was gaar) en we hebben wat gaatjes in de uitlaat gemaakt.

    Hij lekt nog wel een beetje, maar dat is echt minimaal. Zou dat nog kunnen schelen denk je?

    Is er geen alternatieve lompe oplossing om ‘m erdoor te krijgen? Het is namelijk z’n laatste jaartje…

    #17840733

    gaatjes in de uitlaat :o
    daar krijg je juist een hoger co door

    gewoon de kat eronder vandaan, lamba losgooien en stationair meten…

    #17840734

    [rquote=1895392&tid=144859&author=TRPower]Chippen maakt niet uit
    Ik heb met mn 330pk c20let maar 0.2% stationair zonder kat

    En je mag 0.5% hebben zonder lambda en kat

    Kan ook zijn dat je n klein gaatje in je uitlaat hebt dat doet ook rare dingen met je co[/rquote]

    Goed chippen maakt inderdaad niet uit ik had een chip via een chipbedrijf die later niet betrouwbaar bleek te zijn met die chip in de auto co veels te hoog met orginele chip nergens last van.

    vandaar de opmerking is ie gechipt

    #17840735

    Uitlaat goed gasdicht maken scheelt echt een stuk. Vaak is dan de lambdawaarde ook te hoog op de cokast.
    Alle kleine gaatjes dicht smeren waar die lekt.
    Daarna goed warm meten. Temperatuur van de motor moet wel ergens in het midden staan voor een fatsoenlijke cometing.
    Heb je ook al gecontroleerd op valse lucht? Inlaatpakking en dergelijke wil nog wel eens gaan lekken.

    #17840736

    Ik zal voor de volgende meting alles maximaal dichtkleien :) kijke wat tie doet.

    #17840737

    Alle gaatjes dichtgemaakt…..auto was goed warm….en co was niet bepaald beter geworden…

    Stationair was nu ook weer te hoog.
    Het lijkt erop dat mijn sportkat gewoon totaal geen F*CK doet..ben d’r niet echt happy mee!

    Kijken wat ik nou ga doen……d’r moet voor de apk nu een originele kat onder maar ik heb ’t helemaal gehad met deze bak.. (zonder kat gaat helemal niet goed kome! en dat pikken ze ook niet bij deze garage)

    Bedankt voor de tips zover in ieder geval, 2 be continued

    #17840738

    Ik ken adressjes waar je met 250euri klaar bent..,.. Hoeven ze niet eens je wagen te zien. :P

    #17840739

    Hmzzzzzz klinkt een btje illegaal :o :P

    #17840740

    tja,is illegaal maar t gebeurt wel…

    mja, wat pikken ze niet bij de garage?

    dat je de kat eronder vandaan haalt en de Lambda sonde los gooit?

    is gewoon ”legaal” hoor, heb dr vorige maand met me eige auto nog een steekproef mee doorstaan

    #17840741

    Mn steekproefcontroleur heb ik het zelfs nog nagevraagd vorige keer dat ie langs kwam om een auto te controleren.

    Heb zelf geen kat, en de lambdasensor die er in zit werkt alleen op een klokje. Ik heb geen computer.
    omdat de auto van 94 is mag ik dus meten…..alleen stationair en mag het co veel meer zijn dan std.
    Zelfs met E2 op het kenteken.

    Stond ik zelf ook ff raar van te kijken, want je hebt toch dat e2 op kenteken staan….Maar dat maakte dus niet uit.

    #17840742

    [rquote=1896397&tid=144859&author=bladeofdarkness]Hij WAS gechipt, maar nu heb ik even een standaard computer d’r aan gehangen…

    Ik heb er nu injectorreiniger in gegooid en er komt een nieuwe luchtfilter op (oude was gaar) en we hebben wat gaatjes in de uitlaat gemaakt.

    Hij lekt nog wel een beetje, maar dat is echt minimaal. Zou dat nog kunnen schelen denk je?

    Is er geen alternatieve lompe oplossing om ‘m erdoor te krijgen? Het is namelijk z’n laatste jaartje…[/rquote]

    Ik weet niet of het bij jou werkt maar bij me vorige auto een daihatsu applause heb ik het zelfde gezeik gehad ook het co veels te hoog. Van alles geprobeerd 4 of 5 keer terug geweest naar de garage en elke keer was het co te hoog.
    Vervolgens ben ik eens aan het zoeken geweest op het internet naar tips om mijn co tijdelijk naar beneden te krijgen. Vervolgens zag ik op een of ander forum staan dat het wel eens wil helpen om je ontsteking wat te verdraaien.
    Ben vervolgens terug gegaan naar de garage en terwijl die aan de kast stond heel voorzichtig de ontsteking wat verdraaid zo dat de motor stationer rustiger ging lopen.
    Na dat ik dit gedaan had waren de waardes goed en kon die afgemeld worden. Na dat ik weer buiten stond met een verse apk even de ontsteking weer goed gezet en klaar was die. Ik weet niet of het bij jou werkt maar misschien het proberen waard.

    #17840743

    Je kan bij een C20XE gewoon CO afstellen op de LMM!! Dopje er uit wippen naast de connector en met een klein schroevedraaiertje regelen….

    Daarvoor moet je inderdaad je lambda los gooien, anders gaat hij het weer op de lambda regelen…

    #17840744

    dat regelen met t schroefje is alleen stationair Co regelen

    is eigenlijk voor een 20xe ( dus zonder C ) degene zonder lamda orrigineel dus

    #17840745

    Nou…lambda er af en katloos = alleen stationaire meting. Op toeren hoeft dan niet eens meer.

    Wat is het bouwjaar van die corsa?
    Geld dacht ik alleen van voor 95….

    #17840746

    zn corsa is van 94
    dus mag bij hem ook gewoon…

    of zn huidige keurmeester weet de regels niet
    of zn huidige keurmeester durft het niet aan, omdat die miss recent een paar missers gehad heeft

    #17840747

    Ja tis lastig….bij mn vorige werkgever heb ik het ook maar moeten bewijzen dat het allemaal gewoon mocht.
    Die was zo lastig…die dacht dat die niet door de apk kwam doordat er een andere motor in zat…en al helemaal niet met mn carburateurtjes.

    #17840748

    Mijn CO was ook te hoog. Andere kat gehaald op de sloop voor 50 euri, ondergehangen en CO daalde van 1,3 naar 0,3 %.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.