Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Claxon doet niets bij ingeschakelde verlichting, CIM defect?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2012 om 15:58 #17246856
Astra H 2006
Hallo,
De claxon doet het niet meer zodra ik mijn verlichting inschakel.
Ik heb het uitgebreid getest en zodra ik de verlichting op dimlicht zet, dan doet de claxon niets meer.
Ik had hier op dit forum al even gezocht en kwam toen bij de CIM module uit.
Vervolgens ben ik bij de dealer geweest en die zegt dat de CIM module afgelopen jaar een update heeft gehad en zonder maar na mijn auto te kijken of er enige uitleesapparatuur aan te hangen moet er volgens hun een nieuwe CIM module in.
Kosten ongeveer € 750,- incl. alles!!!!Mijn vraag is :waar zit die module precies en kan ik zelf eerst ook even zien of hij daadwerkelijk die update heeft gehad?
Kan het ook op een goedkopere manier worden gemaakt??
Op andere forums kom ik ook een verhaal tegen dat het aan de CIM bekabeling kan liggen of uitstekende contacten van de claxon.Wie weet raad??
John
22 februari 2012 om 16:19 #17996573Vraag eerst maar eens of de (gratis) modificatie al is gedaan.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
22 februari 2012 om 16:39 #17996574@Spacejam wrote:
Vraag eerst maar eens of de (gratis) modificatie al is gedaan.
Modificatie moet hij hebben gehad, zoals ik heb vermeld.
22 februari 2012 om 16:59 #17996575Een update of modificatie? Er is mannelijke software updaten voor de cim en een modificatie, dat is een clip die bij de connector zit. Zit er een blauwe stip achter je stuur of onder op een kap bij de stuurkolom?
22 februari 2012 om 19:12 #17996576*
22 februari 2012 om 19:13 #17996577ga e mar vanut dat de cim dan gewoon kapot is, cim module zit onder de kappen achter je stuur, en de nieuwe moet ook geprogrammeerd worden even als beide sleutels
22 februari 2012 om 19:26 #17996578@Spacejam wrote:
Een update of modificatie? Er is mannelijke software updaten voor de cim en een modificatie, dat is een clip die bij de connector zit. Zit er een blauwe stip achter je stuur of onder op een kap bij de stuurkolom?
Ik kan geen blauwe sticker vinden.
22 februari 2012 om 20:47 #17996579Als je CIM de modificatie gehad heeft dan staat er op de onderkant (lees de kant waar hij tegen stuurkolomkap zit)een blauwe verfstip.
als deze er niet zit kun je de stuurkolom kap eraf halen en kijken aan de kant van de richtingaanwijzer een metalen clipje zit.
Als deze er zit zou je kunnen proberen om de gehele stuurkolom (er zit een torxboutje met daaraan een massakabeltje)een massa kabeltje te leggen.
Als het dan niet beter werkt zal waarschijnlijk je CIM kapot zijn maar alvorens die te vernieuwen zou ik m eerst uitlezen of er foutcodes inzitten.23 februari 2012 om 04:15 #17996580Even een aanvulling: als ik de instrumentenverlichting dim, dan doet de claxon het wel weer.
Ik heb de boel los gehaald ( kappen eraf) en er zit wel een metalen beugeltje (clip) overheen.
De blauwe stip is niet te vinden, wel een paar blauwe strepen over het contactslot heen.Kan ik in de auto ook zelf uitlezen of er software matig de laatste update is uitgevoerd??
2 maart 2012 om 14:41 #17996581Afgelopen week de auto gewassen en ineens was de werking van de claxon weer normaal. Heel erg vreemd allemaal, maar de hoop was van korte duur want 2 uur later was het al weer mis.
Heb de garage nog even gebeld en een software update heeft hij nog niet gehad, ik denk dat ik dat eerst maar eens laat uitvoeren voordat er een nieuwe sim in komt. Mijn huidige dealer doet daar moeilijk over en wil gelijk een nieuwe sim plaatsen i.p.v. uitlezen foutcodes en nieuwe software installeren. Dus dan laat ik het maar bij een ander doen denk ik.2 maart 2012 om 23:31 #17996582Software update en het is opgelost, is bij ons al meerdere keren voorgekomen. Die terugroepactie heeft er wel mee te maken maar dat is niet softwarematig, maar een speciaal klemmetje wat over de CIM word gezet.
3 maart 2012 om 07:53 #17996583inderdaad bij de cim modificatie wordt er een klemmetje geplaats zodat het kastje niet iets open kan gaan staan en de verbindingen slecht worden.
mark
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.