Cilindercop CIH 2.2 of 2.0 /nokkenas wissel

Forumindex Forums Techniek Cih Cilindercop CIH 2.2 of 2.0 /nokkenas wissel

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234462

    Hallo liefhebbers,

    Vraagje,

    Doe ik er verstandig aan om van kop te wisselen ?
    of andere ingreep te doen als snelle nokkenas ??

    Situatie
    Ik rijd al jaren met een kadett C coupe 2.2 cih + getrag 5 bak, zonder overdrive en met een (2.67 >EDIT :>> 3.67 achteras. (pas gereviseerd)
    Alles is nog standaard (ik bedoel niet getuned).

    Nu begrijp ik dat een standaard 2.2 kop een laffe nokkenas heeft . Ook is het standaard vliegwiel volgens mij loodzwaar.

    Ik wil deze “traktor” graag een beetje tunen !
    ik heb ook nog een kop van een manta 2.0 gte liggen
    -wat adviseren jullie als eerste te veranderen ??

    2e reden :auto is netjes en ziet er ook nog eens snel uit , als ik in z’n 2 wegtrek dan is ie sneller (koppel).

    is er verschil in gewicht tussen een 2.2 of een 2.0 vliegwiel ?

    Graag hoor ik al jullie reacties !!

    #17841217

    Je zal wel een 3:67 bedoelen, anders is die naast behoorlijk lang ook uniek.

    Je kan beter de 2.2 kop houden, de kanalen zijn mooier gevormd en de kop heeft grotere kleppen, dus uiterst geschikt om er “snellere” nokkenas in te zetten.

    Het standaard vliegwiel is niet echt veel verschillend qua gewicht, al dan niet gelijk, de koppelingsplaat diameter is wel groter, dus ook beter voor als je wat snellers wil.

    dus, gewoon ander nok doen.

    #17841218

    Je hebt gelijk ik bedoelde i.d 3:67 !

    (Het was een 1,6 as 3:89) as die ik heb laten ombouwen bij Biesheuvel wilde een 3.44 maar volgens hun kon dat bij mijn as niet ?? (Terwijl het een grote as is.. was toen erg teleurgesteld zulke korte versnellingen nog steeds.

    Ja je bevestigd mijn vermoeden. beter snelle nokkenas dus
    moet ik dan denken aan een 270 gr ofzo of de gte nokken- as ?
    als ik op Risse-motorsport kijk wordt ik heel entousiast , maar wat is een verstandige keuze voor op de weg ?

    http://www.risse-motorsport.de/shop_motor_tuning/cih

    #17841219

    Het kan zondermeer, maar biesheuvel heeft waarschijnlijk geen 3.44 int programma ;-) zelfs als er sper inzit had het gekund …

    #17841220

    Rij je met injectie of carbs?
    Met injectie gaat ie met een snelle nokkenas al heel gauw slecht stationair lopen.
    Met carbs kan je voor op straat makkelijk een 290 of zelf 300 graden nokkenas er in doen bv de OP244 van Kent (290 graden – Fast Road)

    #17841221

    Ik rijd met een L-jetronic injectie (van 2.0) die met 4 gele en 1 blauwe injector.
    ik was wel van plan dat zo te laten…

    Wat zouden jullie dan adviseren ? hij moet wel beetje normaal blijven lopen
    niet afslaan ofzo of rot lopen.
    ook wil ik normaal kunnen rijden in de stad.. maar wel sneller dan nu:D!

    #17841222

    een op234 is ook goed voor normaal gebruik ik heb er nog wel een liggen

    #17841223

    Derk
    Ik ben er wel geinteresseerd in deze nokkenas.

    Maar gaat dat goed met de injectie , en moet ik ook andere veren plaatsen dan ?

    #17841224

    even van weggeweest.. maar toch nog een vraag:
    Kan je een nokkenas van CIH in ingebouwde toestand wisselen bij kadett c ? Wil namelijk niet hele kop demonteren.
    radiator weg , ketting splitsen(zit al slotje op) en dan voorkant eruit toch ?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.