Cih 1.9s tikt/klappert

Forumindex Forums Modellen Manta Cih 1.9s tikt/klappert

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #18231102

    moest het wel zijn maar hou die moeren in de gaten komt zeer zeker terug gewoon ernieuwe gr kees

    #18231103

    ff verwarring met laatste filmpje, dat is niet mijn blok. :hmmz
    Vond het wel een goed voorbeeld van afstellen, toch?

    #18231104

    Hallo……..

    Hallo Makko………..

    Heb je al gekeken of het vaste of hydro stoters zijn, is wel handig om te weten met het afstellen. ;-)

    #18231105

    kapot kan alles.. simpel zat..

    soms moet je een gokje wagen.. zelf ook wel met een klapperende motor rond gereden..
    ging best poosje goed… todat ik het zo flauw was.. dat ik er maar wat aan gedaan heb :D

    ( in het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst..)

    #18231106

    Check ff of je olielampje uitgaat bij warme motor op stationair toerental …
    Als dat het geval is is je oliedruk okay …

    De oorzaak van het klapperen moet je dan zoeken in je distributie of in de aandrijflijn ..

    Het feit dat je de stroomverdeler hebt verwisseld en dat daarna de problemen zijn begonnen is natuurlijk ook zeeeer verdacht .

    Laat er even een kundig persoon bij jou in de buurt naar kijken voordat de zaak in de soep draait …

    Succes !! :thumb

    #18231107

    Over dat olielampje, denk dat Makko ook niet blind is.
    En dat de motor gaat klapperen omdat de stroomverdeler is gewisseld??
    Nou denk dat het gewoon toeval is dat de motor NU klappert na het wisselen.
    Gezien dat het een 19SH kan zijn, is het aannemelijker dat deze 19SH gewoon op is cq versleten.
    Makko had het eerder al over een andere motor, deze zit er zo in.
    Zeker met hulp van enkele forum leden. ;-)

    #18231108

    dit is al ee andere motor….

    #18231109

    Ja de originele was een 1.6n, 4e drijfstang doormidden (doe ik iets verkeerd?)

    Hierbij wat foto’s van het spul nu.
    Hij liep al niet goed voor het vervangen van de verdeler. Toen had hij geen power en schudde het blok erg.
    Na het vervangen van de verdeler liep hij rustiger maar kwam de ratel/tikken.

    Ga toch ff bij Ghanz langs binnenkort. :agent

    #18231110

    volgens mij vaste stoters…
    uitgaan van het ‘dit zit er standaard in’ principe bij motoren van 20 jaar oud
    is mijn inziens ook onzin.

    deksel lostrekken en kijken.. dat is de enige juiste oplossing.

    blijf het vreemd vinden dat het ratelen tikken pingelen of wat dan ok zo ineens zo extreem is geworden.
    maarja.. zoals eerder vermeld… t kan.. alles kan en gaat immers kapot :(

    #18231111

    Makko kan zo aan het werk als fotograaf. ;-)

    Yep deze heeft vaste stoters, deze kan Makko zelf wel ff afstellen voordat hij aan de rol gaat.
    Gezien de roestplekken op de tuimelaars, heeft deze 19 ook jaaren in een hoekje zitten wachten op betere tijden.
    En dan is het altijd maar weer afwachten hoe deze uitpakt………….
    Efkes klepspeling controleren en dan maar weer zien, pardon horen. ;-)

    #18231112

    dat het tikken zeer plotseling kan komen bewees mijn GT/E zopas wel..

    nooit geen last gehad.. en pak m na gebruik weer..en wat denk je..

    een rammelkast :shock:

    #18231113

    Let wel……………. een GT/E heeft hydrostoters. ;-)
    En meestal zijn deze motoren al op leeftijd, en dan kan het zomaar gebeuren dat deze klappert/rammelt.
    Heerst hierr nou een virus???????????? ;-) ;-)

    #18231114

    Daar gaan we weer…

    Wie zegt dat de mijne nooit losgeweest is?

    Wat er standaard in hoort te zitten, hoeft er na al die
    Jaren niet meer in te zitten.

    Maar, je hebt wel gelijk.
    Dus het stellen was ook zo gepiept,
    Maar ik bedoel maar, t kan dus soms zo een
    keer voorkomen dat het tikken extreem wordt

    #18231115

    Maar we dwalen af……………………
    Waar blijft Makko met zijn antwoord over kleppen stellen……………………?

    En we gaan er altijd van uit dat de motor standaard is, tenzij anders vermeld. ;-)

    #18231116

    Hier ben ik :thumb

    De auto staat niet bij huis, ben er niet dagelijks mee bezig.

    Bedankt allen zover, ben theoretisch al verder, maar nu nog in de praktijk.

    Ik denk dat ik zaterdag ff voorzichtig ga draaien (kwartslag strakker) luisteren of het tikken weg gaat.
    Lijkt mij geen probleem?
    :hmmz

    #18231117

    Volgens mij weet je niet hoe je de kleppen moet afstellen.
    Motor moet op bedrijfstemperatuur zijn, met draaiende cq lopende motor afstellen.
    Spetterkapje niet vergeten, of anders een bril op. ;-)
    Oja,…………klepspeling = 0.30

    #18231118

    Nee.
    Met de nodige informatie ga ik aan de slag.
    Kapje is gemaakt :thumbup

    #18231119

    Zijn er updates??????????……………………..

    #18231120

    Nog niet, ben er nog niet mee bezig geweest.

    #18231121

    Ik dacht die is al lang bij hans geweest joh

    #18231122

    Nee, haha
    Alle weekenden en avonden druk geweest, alles behalve de auto :thumbup

    #18231123

    En het is zo gedaan dat klepperdeklep stellen cq controleren. ;-)

    Dus………..
    Wat….
    Let…
    Je…

    #18231124

    Ben benieuwd wat het is. Raar dat ie zo gigantisch tikt na een ontstekings wissel. Je zou haast de oude weer even terug steken om te kijken of ie het dan nog doet.

    #18231125

    Hmm, ik zal ook nog even een duit in het zakje doen. :D cih motoren houden standaard niet van hoge toerentallen en al zeker niet als ze op leeftijd komen zegmaar. Uit eigen ervaring heb ik nog een paar tips voor je: De klepveren kunnen breken, is soms erg lastig te zien omdat bijvoorbeeld alleen de onderste winding breekt. Alles lijkt dan ok maar de veerdruk is niet goed meer, hier kan bij hogere toerentallen ineens klepschade door ontstaan. De klep gaat dan zweven en raakt de zuiger licht, hierdoor word hij kromgeslagen. In beide gevallen (kromme klep of gebroken veer) kan de klepspeling nog goed zijn, maar tikt de boel door te weinig veerspanning of een klep die blijft plakken. Als dit gebeurd bij een moderne motor dan loopt ie gelijk op een hoop, bij een cih is het allemaal een beetje groter en steviger dus ook goed te repareren. Bij mijn eigen cih heb ik versterkte klepveren van risse motorsport gebruikt om probleemloos hoge toerentallen te kunnen halen. (plus nog wat ingrepen maar de veren hebben veel effect)
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.

    #18231126

    Nou denk dat Makko na het lezen van Jacobs bericht gelijk aan het zuurstof moest.
    Je kunt wel allerlei spookverhalen gaan opnoemen maar eerst controleren van de klepspeling, en dan verder kijken.
    In het verleden was ik een keer in de werkplaats bij een Opel dealer, waar een monteur zijn eigen auto een Ascona-A de kleppen ging stellen.
    Na het kleppenstellen was er geen hoorbaar verschil, deze maakte net zoveel lawaai toen hij binnen kwam als toen deze naar buiten ging.
    Deze was ook op leeftijd. ;-) De Ascona!! ;-)
    De tuimelaars slijten ook, en daar komt dan ook dat geklepper van.

    Lijkt mij het beste dat een forum lid eens bij Makko zijn 1.9 gaat luisteren/afstellen en controleren.

    Denken de deskundigen hierr dat ook??????????

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.