Cih 1.9s tikt/klappert

Forumindex Forums Modellen Manta Cih 1.9s tikt/klappert

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265556

    Heb een 1.9s in de auto liggen, deze had een ontsteking met puntjes.
    Toen schudde de motor heel erg en had weinig kracht.
    De ontsteking heb ik vervangen door een elektrische ontsteking, hij liep wel rustiger alleen nu een erge tik erin.
    Wie weet wat het kan zijn?

    Hier een filmpje van de motor.

    [youtube] http://youtu.be/KHJIzzRwiQk” onclick=”window.open(this.href);return false; [/youtube]

    #18231078

    Eenvoudig beginnen, nog genoeg olie erin?

    #18231079

    Als je wat gas geeft veranderd het dan met het toerental mee?
    Dan zou ik zeggen lager dat eruit ligt.

    #18231080

    Genoeg olie.

    Ja hij klappert mee met toerental.

    Ik zeg ander blok erin?
    Wie heeft er nog een blokje liggen?

    #18231081

    Ketting geleiders op? Ketting nog wel op spanning?

    Kettingspanner is eenvoudig te vervangen.

    #18231082

    zijn het niet de mechanische kleptuimelaars? dan draait hij ook niet mooi rond omdat de klepspeling niet klopt

    #18231083

    De dader zal wel onder de klepperdeklepdeksel zitten.

    #18231084

    Kan dat zomaar van stand verspringen dan?

    #18231085

    klepspeling eerst maar eens controleren. heb je hydraulische stoters of vaste?

    #18231086

    Geen idee, hoe zie ik dat?

    Binnenkort ff laten afstellen door Ghans.
    Maar wil ook zelf ff kijken, lijkt me wel een uitdaging.

    #18231087

    Dan kijk je mee.. ;)

    T kunnen de kleppen inderdaad zijn,

    Maar aangezien je enkel je ontstekingsas
    Gewisseld hebt,
    Een kleun blokje om gereden hebt,
    En dat t spul dan ineens dusdanig begint te
    Rammelen…

    Sorry Marco, maar blijft lastug oordelen vanaf film

    #18231088

    Hydro stoters hebben een klein gaatje opzij

    Vaste niet.

    Hydro stoters willen nog wel eens vast gaan zitten,
    Maar das voornamelijk bij lang stil liggen.

    Kleppendeksel eraf,
    Tuimelaar losdraaien
    Stoter uitnemen
    Stoter controleren op gaatje..
    Oordeel vellen,

    En weer terug.

    Maar dan moet je de kleptiming van die klep opnieuw
    Afstellen…

    Dus, even spieken… Is geen even doen ..

    Althans, voor een leek.

    Bij hydro stoters mag je uitgaan van een basis
    Instelling van 0,3mm per klep

    Bij vaste is dit .25 in en .30 uit

    *of nou net andersom… 25 uit 30 in,

    Maar laat dat alles nu keurig beschreven staan
    In het CIH gedeelte van dit forum..,

    How to kleppenstellen.

    Succes

    #18231089

    Zo te zien op het filmpje, is het een 19SH motor en die heeft hydrostoters.
    Of deze er nog inzitten is een vraag, de kleppendeksel maar loshalen dus.
    De motor ff laten lopen zonder de kleppendeksel, om te kijken of alle tuimelaars wel bewegen.
    Kan ook een nok afgesleten zijn.

    #18231090

    hoe zie je dat zo snel dat het een 1,9sh motor is??? volgens mij beginnen hydraulische klepstoters pas vanaf 2.0l…;) tenzij achteraf ingebouwd..
    toch maar eens zonder klepdeksel een olie fonteintje/zwembad op de grond doorstaan en de klepstoters een voor een eens navoelen en kijken of het geluid veranderd! een open geslepen kleppendeksel is natuurlijk een zeer grote aanrader! je hoeft maar ff een schroevendraaier op de tuimelaar te houden en aandrukken dan hoor je meteen welke evt. de boosdoener is ;)

    #18231091

    @Ghanz wrote:

    Dan kijk je mee.. ;)

    T kunnen de kleppen inderdaad zijn,

    Maar aangezien je enkel je ontstekingsas
    Gewisseld hebt,
    Een kleun blokje om gereden hebt,
    En dat t spul dan ineens dusdanig begint te
    Rammelen…

    Sorry Marco, maar blijft lastug oordelen vanaf film

    Kan ik er gewoon mee rijden is de vraag. (ook een vraag waar ik zelf al een antwoord op kan geven) :jerry
    Wat is er mis en is de kans op meer schade aanwezig als ik ga rijden. :hmmz

    #18231092

    @MantasticB1 wrote:

    hoe zie je dat zo snel dat het een 1,9sh motor is??? volgens mij beginnen hydraulische klepstoters pas vanaf 2.0l…;) tenzij achteraf ingebouwd..
    toch maar eens zonder klepdeksel een olie fonteintje/zwembad op de grond doorstaan en de klepstoters een voor een eens navoelen en kijken of het geluid veranderd! een open geslepen kleppendeksel is natuurlijk een zeer grote aanrader! je hoeft maar ff een schroevendraaier op de tuimelaar te houden en aandrukken dan hoor je meteen welke evt. de boosdoener is ;)

    Wel, Opel had veertig jaar geleden al hydrostoters.
    Zat o.a. in de Rekord-D dat was een 19SH, en de H staat voor……………..juist!
    En de 19SH had een Zenith carburateur, net zo eentje als die van Makko.
    Gezien het lawaai en dat het een 19 en de Zenith carburateur zou het de hydrostoters kunnen zijn.
    Maar dat kan alleen Makko ons vertellen, hoe en wat het is.

    #18231093

    @jethro wrote:

    @MantasticB1 wrote:

    hoe zie je dat zo snel dat het een 1,9sh motor is??? volgens mij beginnen hydraulische klepstoters pas vanaf 2.0l…;) tenzij achteraf ingebouwd..
    toch maar eens zonder klepdeksel een olie fonteintje/zwembad op de grond doorstaan en de klepstoters een voor een eens navoelen en kijken of het geluid veranderd! een open geslepen kleppendeksel is natuurlijk een zeer grote aanrader! je hoeft maar ff een schroevendraaier op de tuimelaar te houden en aandrukken dan hoor je meteen welke evt. de boosdoener is ;)

    Wel, Opel had veertig jaar geleden al hydrostoters.
    Zat o.a. in de Rekord-D dat was een 19SH, en de H staat voor……………..juist!
    En de 19SH had een Zenith carburateur, net zo eentje als die van Makko.
    Gezien het lawaai en dat het een 19 en de Zenith carburateur zou het de hydrostoters kunnen zijn.
    Maar dat kan alleen Makko ons vertellen, hoe en wat het is.

    mss dat dat dan in een rekord motor werd gedaan, maar niet in de manta motoren zover ik weet. ook mijn eigen 19s uit 1977 heeft deze niet.

    #18231094

    zijn inderdaad de klepstooters spuit eens als hij loopt wat
    remolie op de stooter die het ergste rammelen
    wel motor afzetten 5 min in latentrekken komen ze los dan ollie ververssen heb dat alleen paar keer mee gemaakt
    dat zijn hydrolische kleppen zo tehooren
    en anders ook even boven op de nokkeas zitten aliminiumen stopjes kan er ook een uit zijn hetzelfde resultaat succes

    #18231095

    wat het ook kan zijn de moeren van de tuimelaars lopen wel eens los
    vervangen dan anders komtht weervterug gr kees

    #18231096

    of moer even wat aanknijpen in bankschroef ;)

    #18231097

    Heb met wat plaatjes een beschermkapje gemaakt. :thumbup

    zie hier een filmpje, en misschien zien jullie wat.
    Als hij koud is dan klappert hij minder merk ik.

    http://youtu.be/y6RovQRE3LM” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18231098

    ZO!! wat een lawaai!
    Kijk eerst maar ff of er hydrostoters in zitten, deze hebben een metalen ring op de bovenzijde.
    Als je goed kijkt zie je het zo, zonder iets te demonteren.
    De klepperdeklepdeksel is er al af dus………….

    #18231099

    @jethro wrote:

    ZO!! wat een lawaai!
    Kijk eerst maar ff of er hydrostoters in zitten, deze hebben een metalen ring op de bovenzijde.
    Als je goed kijkt zie je het zo, zonder iets te demonteren.
    De klepperdeklepdeksel is er al af dus………….

    Ja een herrie man, hoe kun je dan luisteren of de tuimelaar gaat rammelen als je deze los draait.
    Kan ik hiermee rijden?? naar Ghanz?

    #18231100

    probeer eens onder het lopen of er bij zijn die los zitten bijna zeker

    #18231101

    Top :thumbup

    Zag op youtube deze, klepperen is ineens weg. :jerry
    (Niet mijn blok)

    https://www.youtube.com/watch?v=Jqr2xG9o-L8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.