Chiptuning x20xev

Forumindex Forums Techniek Ecotec Chiptuning x20xev

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206256

    Iemand ervaring met het chippen van deze motor x20xev?
    Welke chip?
    Welk bedrijf? (er zijn er zoveel)

    #17368605

    ddv maakt ze speciaal voor jou en op maat

    #17368606

    …. alleen wel zonder rollenbank helaas…..

    dus helemaal top zal het niet worden !!

    #17368607

    Testbank wordt op verzoek gewoon gebruikt, staat ook op de website.

    http://www.ddv-motorsport.nl/nl/bank.htm

    Belangrijkste is dat mengsel/voorontsteking in orde zijn.
    Deze kunnen we optimaal afstellen met meetapparatuur die aangesloten wordt in de auto.
    En deze materialen zijn van hoge kwaliteit zoals Motec , Bosch-motorsport.

    Verder kunnen we trekkracht ook uiterst nauwkeurig meten met speciale g-kracht sensoren met bijbehorende apparatuur.
    Dus vermogens verschil meten in praktijk (op de weg) is dan zichtbaar op papier

    Ik zal een grafiek posten van een gechipte V6 calibra.

    Groetjes,

    Dennis

    #17368608

    v6 ???ging toch om een x20xev??

    #17368609

    Gaat om een voorbeeld van de mogelijkheden die er zijn, meer niet.

    #17368610

    Hm klinkt interessant. Wil dit tzt ook nog doen namelijk

    #17368611

    en wat zijn nou de winsten die je ermee behaald ?? en moet je bij deze tuning ook weer 98′ gaan tanken , of kan je gewoon 95′ tanken??

    #17368612

    Als je hem laat chippen op 95 dan hoef je geen 98 te tanken, maar het beste resultaat haal je als je hem op 98 laat afstellen.

    #17368613

    95-98 hoe kan dit als je een motor hebt die normaal loopt op 95 en je veranderd de compressie niet hoe kan ie dan beter lopen op 98,voor iemand die het niet weet het getal 95 of 98 staat voor octaan hier een stukje geript van Wikimedia:

    Aan de meeste benzinestations kan men benzine in twee soorten vinden, namelijk euro 95 en super 98. Deze laatste is benzine met een hogere klopvastheid. Men tankt liever geen euro 95 in auto’s die super 98 nodig hebben, omdat de verbranding in de cilinders eerder zal plaatsvinden en de auto zal gaan pingelen, zodat er beschadiging kan optreden. Omgekeerd mag wel, maar is niet nodig. De meeste moderne injectiesystemen van auto’s zijn uitgevoerd met klop- of pingelherkenning. Zodra er gebruik wordt gemaakt van een brandstof met een lager octaangetal zal er een verlating van het ontstekingstijdstip plaatsvinden. Deze ingreep gaat echter wel gepaard met een vermindering van het vermogen.

    Als je een andere chip in een auto duwt verander je de compressie niet enkel de ontsteking en hoeveelheid brandstof die word ingespoten daarom heeft 98 tanken bij een auto die normaal op 95 loopt na chippen geen zin,wel als je de compressie vergroot.

    #17368614

    kan je ondertussen de x20xev al chippen dan dennis?

    want zodra niels mijn uitlaatspruitstuk klaar heeft sta ik bij jou op de stoep :P

    #17368615

    ol heb ook een vraag .

    hoe kun je door alleen de chip te wisselen 159 pk halen mvg nick ??

    check the link :
    http://cgi.ebay.de/OPEL-VAUXHALL-16V-X20XEV-chip-159HP-Astra-Calibra-Omega_W0QQitemZ140197640582QQihZ004QQcategoryZ32094QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

    #17368616

    Een Fabrikant maakt een programma dat over de gehele wereld goed moet lopen, met alle soorten en kwaliteiten benzine’s.

    Als je de auto gaat chippen haal je de sommige toleranties weg en ga je ervanuit dat je alle goede (West Europese benzine) tankt en geen Afrikaanse of Oost Europese NoNames.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.