Chiptuning of tuning box

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Chiptuning of tuning box

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225947

    Wie het weet mag het zeggen.
    Meeste tuners die kenvelden in je ecu veranderen, geven voor een Z19DTH motor 180pk na tuning op…
    Tuning kost dan veelal om en nabij de 300 euro (vrij normaal)

    Wat kan een tuningsbox niet wat een omgeprogrammeerde ecu wel kan.??

    Serienleistung

    RaceChip
    of
    RaceChip Pro

    Ohne RaceChip

    Leistung in kW 110 kW
    Leistung in PS 150 PS
    Drehmoment 320 NM

    Die hier dargestellten Leistungsdaten stellen eine für dieses Fahrzeug ideale Mischung aus Mehrleistung, Dreh-momentsteigerung und Kraftstoffersparnis dar.

    Sie können die Leistung selbst nach Ihren Wünschen am RaceChip anpassen.

    Tuning

    Veränderung

    138 kW +25 %
    188 PS +25 %
    388 NM +21 %

    Preis:
    EUR 129,00

    In Warenkorb legen

    Ihr Vorteil:

    ● Volldigitale Technik
    ● Einfacher Einbau
    ● Robustes Alugehäuse
    ● Russfiltertauglich
    ● Spurlos Rückrüstbar
    ● Schalt- und Automatikgetriebe
    ● Keine Folgekosten
    ● inkl. Einbauzubehör
    uvm.

    Tuning pro

    Veränderung

    142 kW +29 %
    193 PS +29 %
    407 NM +27 %

    Geven toch meer pk’s en koppel op dan menig tuner hier in nerderland… En dan met een tuningsbox….

    Wie het weet mag het zeggen:wors

    #17728811

    tunings boxen AFBLIJVEN !!!!!

    die houden de ecu voor de gek.
    Met alle gevolgen van dien.

    Ik zou voor chiptuning gaan.
    En dan naar bijvoorbeeld EDS of Klasen motorsport (beide in Duitsland)

    #17728812

    ff kijken waar EDS zit.

    thanx…

    #17728813

    marl

    #17728814

    Yep in Marl:wors

    Jan

    #17728815

    lee wel hele goede berichten over EDS, ook van de duitsers…
    ben benieuwd wat zoiets kost….hij is nu al behoorlijk snel, maar ben nieuwsgierig genoeg om er 200pk uit te laten komen…
    Maar eerst mijn lenso granza velgen

    #17728816

    De duitsers zelf gaan liever naar klasen. ( zie motor-talk.de )

    #17728817

    origineel gepost door speaker
    De duitsers zelf gaan liever naar klasen. ( zie motor-talk.de )

    Maar naar mijn smaak alleen maar omdat die waarschijnlijk een nettere tent hebben en je een negatief advies geven als je met een blok aan komt wat meer dan 150 K heeft gelopen.

    Safe driving Jurgen

    #17728818

    Heeft iemand ervaring met het opsturen van de ecu naar EDS ? Heb dan wel Meriva maar kwam EDS hier tegen.
    Meriva is alleen bij EDS te chiptunen , OBD lukt niet. Heb er nu “tijdelijk”een powerbox in maar die gaat eruit.

    #17728819

    origineel gepost door Gerda43
    Heeft iemand ervaring met het opsturen van de ecu naar EDS ? Heb dan wel Meriva maar kwam EDS hier tegen.
    Meriva is alleen bij EDS te chiptunen , OBD lukt niet. Heb er nu “tijdelijk”een powerbox in maar die gaat eruit.

    Check dit topic: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=123441

    #17728820

    origineel gepost door afterburner27
    lee wel hele goede berichten over EDS, ook van de duitsers…
    ben benieuwd wat zoiets kost….hij is nu al behoorlijk snel, maar ben nieuwsgierig genoeg om er 200pk uit te laten komen…
    Maar eerst mijn lenso granza velgen

    Uitdraai van de mijne nadat hij door EDS onder handen is genomen:

    Ongeveer 500 euro volgens de website. Over de prijs valt te onderhandelen

    #17728821

    en dan nooit meer na de opeldealer voordat ze je data overschrijven!!!
    grt Nico

    #17728822

    origineel gepost door afterburner27
    en dan nooit meer na de opeldealer voordat ze je data overschrijven!!!
    grt Nico

    EDS zet het de software kosteloos terug. Kost je alleen de brandstof en tijd voor het heen en weer rijden. EDS gebruikt de meest recente software. Bij een Vectra C die uit productie is is de kans is klein dat er een nieuwere versie komt die er door de dealer overheen gezet wordt. Je kunt ze ook vragen geen software updates uit te voeren.

    #17728823

    en voordat je erheen gaat, is het misschien ook wel vestandig een goed dual mass vliegwiel te hebben..niet dat rammel ding wat ik nu heb…

    #17728824

    origineel gepost door afterburner27
    en voordat je erheen gaat, is het misschien ook wel vestandig een goed dual mass vliegwiel te hebben..niet dat rammel ding wat ik nu heb…

    Yep! De mijne is met een wapper vliegwiel en hydrauliek getuned.
    Koppel kwam niet boven de 340 uit. Mag nog steeds een keer terug komen voor
    Een nieuwe ‘run’ doe ik echter pas als ik genoeg heb voor phase 2. Komen alleen steeds andere mods tussen, hahaha. Schat dat m’n koppel nu tegen de 400 zit, heb namelijk toen voor de 190 pk en 400 nm gekozen.

    Safe driving Jurgen

    #17728825

    Trouwens, op de website van courtenay wordt haarfijn uigelegd wat de nadelen van z’n tuning box zijn.

    Safe driving Jurgen

    #17728826

    origineel gepost door jraaf

    origineel gepost door afterburner27
    en voordat je erheen gaat, is het misschien ook wel vestandig een goed dual mass vliegwiel te hebben..niet dat rammel ding wat ik nu heb…

    Yep! De mijne is met een wapper vliegwiel en hydrauliek getuned.
    Koppel kwam niet boven de 340 uit. Mag nog steeds een keer terug komen voor
    Een nieuwe ‘run’ doe ik echter pas als ik genoeg heb voor phase 2. Komen alleen steeds andere mods tussen, hahaha. Schat dat m’n koppel nu tegen de 400 zit, heb namelijk toen voor de 190 pk en 400 nm gekozen.

    Safe driving Jurgen

    Heeft het vliegwiel invloed op het koppel dan? Als de koppeling omhoog is en de motor volledig gekoppeld is met de wielen heeft het vliegwiel toch geen invloed meer en wordt het koppel volledig door de motor geleverd, of zie ik dit verkeerd?

    Wat voor een voordeel biedt zo’n dual mass vliegwiel boven op het normale vliegwiel?

    #17728827

    @Erwin,

    Daar zeg je wat. Heb ik geen verstand van. Let wel naast mijn vliegwiel zijn toen ook de koppelingsplaten en de hydrauliek compleet vervangen. Rijdt sindsdien een stuk rapper naar z’n hogere toeren. Vooral als ik ‘ in z’n 3 door trek tot de 5300 toeren.

    Safe driving Jurgen

    #17728828

    origineel gepost door Erwin

    origineel gepost door jraaf

    origineel gepost door afterburner27
    en voordat je erheen gaat, is het misschien ook wel vestandig een goed dual mass vliegwiel te hebben..niet dat rammel ding wat ik nu heb…

    Yep! De mijne is met een wapper vliegwiel en hydrauliek getuned.
    Koppel kwam niet boven de 340 uit. Mag nog steeds een keer terug komen voor
    Een nieuwe ‘run’ doe ik echter pas als ik genoeg heb voor phase 2. Komen alleen steeds andere mods tussen, hahaha. Schat dat m’n koppel nu tegen de 400 zit, heb namelijk toen voor de 190 pk en 400 nm gekozen.

    Safe driving Jurgen

    Heeft het vliegwiel invloed op het koppel dan? Als de koppeling omhoog is en de motor volledig gekoppeld is met de wielen heeft het vliegwiel toch geen invloed meer en wordt het koppel volledig door de motor geleverd, of zie ik dit verkeerd?

    Wat voor een voordeel biedt zo’n dual mass vliegwiel boven op het normale vliegwiel?

    Een vliegwiel heeft op de eerste plaats de functie om de motor draaiende te houden, zonder vliegwiel loopt de motor onrustig of valt zelfs stil.

    Een duo massa vliegwiel heeft daarnaast de taak vibraties van de motor op te vangen zodat ze niet in de versnellingsbak terecht komen.

    Vroeger werden bakken veel sterker gebouwd, en hadden diesels veel minder koppel. Maar tegenwoordig moet alles lichter en kleiner, en moeten er ook nog eens 6 versnellingen in. Daarnaast hebben dieselmotoren enorm veel kracht (koppel) gekregen de laatste jaren.

    Als je duo massa vliegwiel versleten is kan het zijn dat hij dusdanig rammelt dat je koppeling slipt.

    #17728829

    Bedankt voor de uitleg!

    Er zit dus standaard al een dual mass vliegwiel in. Ik dacht dat je dit als ‘upgrade’ er in kon zetten. Ik ben benieuwd hoe lang deze het bij mij uithoudt na het chippen.

    #17728830

    ik denk dat je vliegwiel nu nog sneller naar de eeuwige jachtvelden gaat.
    Als hij al een rammel vetoond , wordt dit alleen nog maar erger….
    totdat je gek wordt van het rammelen, en je bijna niet meer kunt schakelen…
    bij mij begint hij ook al slechter te schakelen…net of hij tegen werkt, met het in de versnelling zetten…
    ontkoppelt slechter….

    #17728831

    Uiteindelijk is alles kapot te krijgen als je de auto ‘mishandeld’. Bij mij schakelt hij wel een stuk soepeler na het chippen. Ik denk dat als je normaal rijdt en dus niet constant sprintjes trekt waardoor de koppeling en het vliegwiel ze constant op hun donder krijgen de slijtage wel mee zal vallen.

    We dwalen af van de topic start; het advies is in elk geval om geen tuning box te nemen maar te kiezen voor chip tuning op maat en je auto met respect blijven behandelen.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.