chiptuning

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen chiptuning

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264918

    Dag,ik heb sinds een jaar een Corsa OPC NE,ik wil deze laten chippen
    Nu is sinds jaar en dag volgens vele leden EDS het adres,nu lees ik ook veel over Unlimited Tuning op het for
    Daar ik in Haarlem woon is dit voor mij de eerste keuze
    Mijn vraag is echter of er verschil is tussen deze 2 tuners,maw welke tuner is aan te raden?

    vrgrJohan

    #18226142

    Unlimited tuning is niet zo gespecialiseerd in Opel als EDS. Volgens mij is Unlimited Tuning meer een bedrijf die kant en klare software voor zoveel mogelijk auto’s overal vandaan haalt en doorverkoopt, waar verder niks mis mee is want ook EDS propt gewoon een voorgeschreven map in je Corsa als je hem niet op maat laten maken.

    Bij EDS kunnen ze zonder twijfel meer uit je Corsa halen, ik geloof dat ze tot 240pk/330nm kunnen gaan!

    #18226143

    EDS en Klasen zijn beide zeer ervaren tuners in de Opelwereld.
    Ze hebben heel veel kennis van de Opelmotoren en die kennis gaat ook verder dan chiptuning, dat is onder andere wel te zien in de grote projecten die ze doen.

    EDS is wat mij betreft zeker een aanrader, maar ook over Klasen hoor je zeer goede verhalen :thumb

    #18226144

    Ah,voor het tunen van een duitse auto moet je dus in Duitsland zijn,maar even voor alle duidelijkheid,het gaat mij alleen om chiptuning,ik wil meer trekkracht,topsnelheid boeit mij niet zo,ik heb al een afspraak staan bij Ultimate tuning voor zaterdag 29-3,ik kan deze beter afzeggen en naar EDS gaan of ontlopen deze 2 elkaar niet zoveel?

    #18226145

    @RemcoV wrote:

    Unlimited tuning is niet zo gespecialiseerd in Opel als EDS. Volgens mij is Unlimited Tuning meer een bedrijf die kant en klare software voor zoveel mogelijk auto’s overal vandaan haalt en doorverkoopt, waar verder niks mis mee is want ook EDS propt gewoon een voorgeschreven map in je Corsa als je hem niet op maat laten maken.

    Bij EDS kunnen ze zonder twijfel meer uit je Corsa halen, ik geloof dat ze tot 240pk/330nm kunnen gaan!

    ben ik toch niet helemaal met je eens!!

    we zijn er met de astra opc2 van mijn broertje geweest en die software is dus gewoon op de auto geschreven en niet zomaar ff een standaart kant en klaar dingetje ingezet!!!

    heeft uiteindelijk 6 of 7 runs gekost voor zij en wij tevreden waren over het resultaat!!!!
    de jongen die daar de software schrijft weet echt wel wat hij doet :vertag

    #18226146

    @TS:

    klasen heeft niet eens alleen een chip voor de opc NE maar dat begint bij een chip en een andere voorkat (kosten 688 excl 50euro inbouw)
    EDS ga je met alleen een chip naar ongeveer 230 pk (kosten 399 euro en niet op de bank afgesteld maar gewoon software erin en rijden, kosten voor een meeting!!! 75 euro extra)
    dbilas alleen chip 220pk (kosten 499 euro, kan alleen nergens vinden of dit een aftelling op de bank is of niet..)

    bij unlimited tuning betaal via het forum 375 euro incl dynoruns en alles erop en eraan. en als je niet tevreden bent laat je de originele software terug zetten.

    #18226147

    Nog niemand gezien die zijn /haar OPC heeft laten chiptunen bij Unlimited Tuning?
    Ben in het verleden met een Corsa OPC bij Ziptuning geweest maar schoot daar echt niets mee op,je kon alleen maar verder doortrekken in de versnellingen,was niet sneller,daar ga ik in ieder geval niet meer naar toe
    Hoop nog wat te horen van mensen met ervaringen bij Unlimited Tuning anders word het toch een ritje Duitsland vrees ik?

    #18226148

    Er is hier een astra h opc op het forum die bij unlimited tuning is geweest. Zoek onder de naam dasmoerf.

    #18226149

    Zijn meerdere OPC’s geweest van het forum.

    Astra H OPC (Dasmoerf)
    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=84&t=111750&start=125

    Astra H OPC (mrzuko)
    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=191&t=177441

    Astra G OPC II (Tommy666)
    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=191&t=175456

    #18226150

    Uiteindelijk ben ik naar Klasen in Oberhausen gegaan omdat ik werkelijk niets negatiefs kon vinden over dat bedrijf
    Voor €700,00 krijg je de chiptuning,een andere voorkat ingebouwd en een uitdraai van de bank,ook stelt hij het elektronische gaspedaal bij want het pedaal reageert bij een OPC erg kort/aggressief
    De auto heeft nu 12 PK erbij en bijna 50 NM over een breed gebied,het klinkt niet spectaculair maar ik kan je verzekeren dat je het goed merkt
    Geen hoge toerentallen maar vanaf 2500 toeren lekker veel vermogen
    Ik vind Klasen een aanrader

    Johan

    #18226151

    12pk?????????? dat red je zelfs met een non turbo motor :thumbdown en nog 700 euro vragen :hmmz dat is pure oplichting :fy1

    EDIT: en lekker veel vermogen bij lage toeren rijdt idd heel lekker maar die M32bak van je vind dat echt niet leuk

    #18226152

    waarom oplichting?
    koppel is belangrijker dan pk.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

    #18226153

    niet te vergeten dat de NBR edition door opel al getuned is van 192 naar 210pk!
    dus 222PK, 300NM (330NM overboost?) met een wijdere bandbreedte uit een 1.6 liter 4 pitter!
    dat halen de meeste Nederlandse chippers niet eens uit een 2 liter.

    #18226154

    @z20leh wrote:

    waarom oplichting?
    koppel is belangrijker dan pk.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

    Uhm, koppel + toerental = pk. Dus hoezo is koppel belangrijker dan pk? Het is onderdeel van. :angel

    #18226155

    @Stephano wrote:

    @z20leh wrote:

    waarom oplichting?
    koppel is belangrijker dan pk.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

    Uhm, koppel + toerental = pk. Dus hoezo is koppel belangrijker dan pk? Het is onderdeel van. :angel

    jha weet ik.
    je rijd toch bijna altijd op koppel, ik dan toch. pk ligt dan ook helemaal vanachter in de toeren.
    het is nu juist dat het koppel een auto snel maakt.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

    #18226156

    @turbosix wrote:

    niet te vergeten dat de NBR edition door opel al getuned is van 192 naar 210pk!
    dus 222PK, 300NM (330NM overboost?) met een wijdere bandbreedte uit een 1.6 liter 4 pitter!
    dat halen de meeste Nederlandse chippers niet eens uit een 2 liter.

    maar stond daar nu ergens niet in de folder in het klein
    , 210 pk met octaan 100 of 102.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

    #18226157

    @z20leh wrote:

    @Stephano wrote:

    [quote=”z20leh”waarom oplichting?
    koppel is belangrijker dan pk.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

    Uhm, koppel + toerental = pk. Dus hoezo is koppel belangrijker dan pk? Het is onderdeel van. :angel

    jha weet ik.
    je rijd toch bijna altijd op koppel, ik dan toch. pk ligt dan ook helemaal vanachter in de toeren.
    het is nu juist dat het koppel een auto snel maakt.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4[/quote]

    Je rijd niet op koppel of pk, wat een auto snel maakt zijn nog altijd de pk’s.
    Koppel is de kracht welke afgezet word, pk is de tijd (toerental) waarin die kracht word afgezet.

    #18226158

    @NoFear1696 wrote:

    12pk?????????? dat red je zelfs met een non turbo motor :thumbdown en nog 700 euro vragen :hmmz dat is pure oplichting :fy1

    EDIT: en lekker veel vermogen bij lage toeren rijdt idd heel lekker maar die M32bak van je vind dat echt niet leuk

    Nogal kort door de bocht, deze motor is door Opel zelf al redelijk uitgeknepen. Dan vind ik dit een heel mooie winst.

    #18226159

    Haha,leuk die reacties,ja Opel geeft de waardes op bij gebruik van octaan 100,bij 98 zou het 205PK zijn,dit is een meting met 98 octaan,maar nogmaals,die Pk’s hoeven van mij niet zo,ik heb meer trekkracht,dat rijd fijner en omdat de motor efficienter is is hij werkelijk zuiniger in het benzineverbruik

    #18226160

    Dat zijn inderdaad gewoon normale waardes voor een chip + downpipe op de Corsa NBE, veel meer zonder andere hardware valt daar niet uit te halen, is echt zijn max!

    Maar die 1.6 blokjes kunnen nog veel meer pk’s aan met de juiste spullen! Zijn heel erg goed, erg ver, te kietelen.

    Zijn verschillende grotere vermogens te behalen, 235/245 pk, daarna moeten de internals aangepast worden en zijn 310, 360, en zelfs over de 400pk mogelijk! king:

    Maar dat is voor de echte enthousiast.

    #18226162

    @RemcoV je 1e reactie op dit topic : http://eds-motorsport.de/Tuning/Opel/Corsa/Corsa-D/1-6L-Turbo-A16LES/Opel-Corsa-D-OPC-Nuerburgring-Edition-A16LES-Phase1-Leistungssteigerung.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    300 euro in je zak houden en 10pk meer met de zelfde koppel winst. Zonder edelcat vervanger.

    #18226163

    @ NoFear1696, dat is dan wel zonder dyno-runs (of lees ik daar nu overheen?) en zonder anders afgesteld gaspedaal.
    Maar goed, wel een duurbetaalde dyno-run dan.

    In onze familie gaat iedereen ook altijd naar EDS, tot nu toe altijd zeer over te spreken geweest.

    #18226161

    @RISL volgens mij zit de dyno run er idd voor en na er niet bij. dat kost 75 euro

    En begrijp mij niet verkeerd, Klasen is een hele gerenommeerde tuner net als EDS en Vmax

    ik vind alleen dat de prijs en Pk verschil wel erg groot is. Toevallig ben ik ook al dik 12 jaar te spreken over EDS.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.