Chiptunen of wat anders?

Forumindex Forums Modellen Astra Chiptunen of wat anders?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Berichten
  • #18059087

    ziet er goed uit hoor :thumb

    een eind demper scheelt niks in de pk’s, het is meer het gevoel door het vaak wat zwaardere geluid alsof je meer pk’s heb..

    arjan

    #18059088

    Nice man! Wat heeft dit geintje nou gekost als ik zo vrij mag zijn?

    #18059089

    Prijzen enz kan je hier vinden.

    http://www.dbilas-shop.com/Produkte/FlowMasterKit/Opel/Astra/Astra-H/FlowMaster-Kit-Opel-Astra-G-H-X18XE1-X20XEV-X20XER-::8.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18059090

    in totaal incl montage heeft het mij 350 euro gekost.
    Ik moet zeggen, het geeft een mooi geluid hoog in te toeren, maar echt iets merken kwa rijgedrag? nee, nog niet.

    #18059091

    Het plaatsen van een GOEDE Freeflow einddemper Scheelt meestal wel gemeten op een Testbank 0 tot + of – 1pk, en max + of – 0,5Nm als je dat kan merken Trashmetal, dan heb je wel een heel goed gevoel voor de techniek…

    Willem

    #18059092

    Ach ja.. Een zwaarder geluid of wat verlagen en ze denken al vaak dat de auto sneller is totdat ze worden ingehaald door oma..geloof daar niet zo in dat je dat verschil merkt die ene pk..

    #18059093

    @wim-v6 wrote:

    Het plaatsen van een GOEDE Freeflow einddemper Scheelt meestal wel gemeten op een Testbank 0 tot + of – 1pk, en max + of – 0,5Nm als je dat kan merken Trashmetal, dan heb je wel een heel goed gevoel voor de techniek…

    Willem

    eigenlijk best wel heb jammergenoeg nooit mn beroep van kunnen maken :(
    mn c20ne vectra a kon ik het verschil zelfs merken of ik smorgens naar mn werk reed
    of smiddags weer terug
    vroegah in mn jeugd veel met schakelbrommers in de weer geweest, en het opfokken daarvan
    denk dat ik het toen heb ontwikkeld
    auto met handchoke is voor mij ook geen probleem :D

    #18059094

    Misschien is het dan niet zo goed ontwikkeld als jij denkt als je er nooit iets mee heb kunnen doen ;)

    #18059095

    Helaas mocht ik vanwege wiskunde problemen niet de opleiding kiezen die ik wilde na de basisschool, mottorvoertuigentechniek
    Maar toch ben ik inmiddels zo’n 8 jaar machine operator
    Mijn specialisme is eigenlijk extrusie van thermoplasten ofwel polymeren
    Ook heb ik test runs gedaan voor diverse nieuwe producten voor shell plastics
    Nu op dit moment ben ik operator bij Fuji film
    Dus ik heb mn technische doordachtheid weldegelijk kunnen gebruiken
    Maar niet op de manier als ik eigenlijk zou willen
    Dat boeit niet zo als ik op mn salarisstrook kijk :jerry

    #18059096

    Dat een Verbrandings motor anders en vaak minder rijdt bij warmer en droger weer, dat voel ik ook!! en duidelijk..
    Dat was ook vroeger al in de Brommertijd..

    Effe een vraagje:

    Gebruik je de Choke van de 1.2S??

    Willem

    #18059097

    ligt aan het weer :jerry
    als het zonnetje op het kappie heeft gestaan blijft ie na een keer een beetje in toeren trappen wel lekker stationair draaien
    maar als het goed koud en vochtig is heeft ie bij net starten volle choke nodig
    en kun je hem geleidelijk terug duwen na mate de motor warm begint te worden
    doe je dit te snel begint hij hevig te schokken met stationair, en te langzaam ook
    mn vriendin had er in het begin nogal moeite mee :D

    #18059098

    Ik weet voldoende, Even kijken of jouw gevoel voor techniek echt zo goed is, maar valt wat tegen..

    Een beetje Technisch ingesteld persoon rijdt in zowel de zomer als winter vloeiende weg met een 12ST zonder de Choke te gebruiken.

    We hebben er slechts 5 gehad, en daarmee kwam mijn super A-technische Zus nog wel zonder Choke weg in de winter.

    Co uitstoot bij warm stationair: tussen de 0,0 en 0,3% dus erg rijk afgesteld stonden ze niet.

    Willem

    #18059099

    nee, denk eerder aan het blokje ligt
    die kan wel een opfrisbeurtje gebruiken
    maar dit ben ik niet van plan
    want heb nog een 1.4i liggen van de corsa sedan RIP :D
    en nog een f10 5 bak waar ik mn handen liever aan vuil maak :D

    #18059100

    Zou je denken, hebben een GOED kaal (weinig trekkracht over ivm versleten zuigerveren) Blokje met gare Carb gehad.. ook deze starte in ene keer..

    Deze is na Revisie en voorzien van een mooie goede enith Carburateur.. Fantastisch gaan rijden, kan een 1.4 niet tegenop!!! Vlotter, en vooral een STUK!! zuiniger als een 1.4i

    willem

    #18059101

    onze “nieuwe” corsa verbruikt net zo weinig hoor
    alleen de 1.2 lust iets meer olie

    volgens fabrieksopgave zou een 1.4i ongeveer 5 pk meer moeten hebben dan een 1.2s
    dus een goede 1.2 kan best rapper zijn
    vraag me af wat een 1.2s kop met carb op een 1.4 onderblok zou doen :D

    #18059102

    Zou lekker de zuigerveertjes vervangen van de 1200, verbruikt ie geen spetter olie meer, heeft die van ons ook nooit meer gedaan.

    Olieverbruik / slijtage zuigerveren komt door gebruik van de Choke, deze zorgt voor veel benzine en spoelt dan de smeerfilm weg op de cilinderwanden.

    willem

    #18059103

    mn vriendin kan de corsa niet lang missen en de astra laten rijden is geen optie
    dus het werk moet in een dag geklaard zijn
    ook moet er wat kleine laswerkzaamheden onderin de motorruimte gebeuren
    leek me wel handig de 1.4i op te lappen en klaar maken voor montage
    misschien dat ik voorlopig alleen de bak wissel
    want op de snelweg mis ik echt de 5e versnelling

    #18059104

    je bent ook een andere tank nodig als je een injectie motor erin wil zetten..

    Willem

    #18059105

    Ging ik eerst ook van uit, tot ik zag dat er gewoon een retour leiding op zat
    dit heeft een carb motor toch normaal niet?
    druk van MPi en carb brandstofpomp is het zelfde toch?
    MPi pomp van mn astra heb ik nog liggen als het nodig is
    kan ik een behuizing voor maken dat ie extern gebruikt kan worden :D

    #18059106

    Even een vraagje over mijn Dbilas flowmaster,

    Ik heb hem nu een ruime maand erin zitten, maar het lijkt wel alsof mijn brandstof verbruik toegenomen is sinds in deze luchtfilter erop heb zitten.
    Nu heb ik dit uiteraard getest met ”normaal” rijgedrag.
    Is dit mogelijk? Indien ja, zou dit eventueel verholpen kunnen worden om hem te laten chiptunen (op maat geschreven script)? Omdat hij misschien nog oude waardes gebruikt en niet helemaal juist is geconfigureerd in de ECU (dit is mijn eigen giswerk trouwens)

    Bedankt! :thumb

    #18059107

    Dat zou zeker kunnen, de exacte werking kan ik je niet vertellen maar mij lijkt het dat de ECU wel degelijk wat meer brandstof wil zien door de verhoogde hoeveelheid lucht.

    Een goede chipper, dus geen habby babby ZIP-tuning en dat soort zaken met hun voorgeprogrammeerde chipjes, kan dat zeker allemaal netjes instellen.

    Ik zou zelf bij EDS een bezoekje brengen, toch wel 1 v/d, zoniet de beste, Opel tuner. :)

    #18059108

    @QDance wrote:

    Vandaag door jullie tip een Flowmaster laten monteren ;)
    Hier wat fotos ervan :thumb



    Ik heb er eerlijk gezegd nog niet heel uitbundig mee gereden om het uit te proberen of het daadwerkelijk verschil levert.
    Dat zal dus nog even op zich laten wachten.
    Misschien dat het beter merkbaar is als ik dit icm chiptunen doe.

    netjes heb er ook 1 besteld :wors

    #18059109

    wat betreft het chippen dat kan zeker wel

    4 mei is de mijne onderhanden genomen.

    eds gaf aan 13 pk 18 nm

    UT heeft de mijne gedaan en met als resultaat 14.2 pk en 23.3 nm

    150 pk en 222.3 nm AAN de WIELEN !!

    #18059110

    Goed bezig QDance :thumb als je er nu nog een 100cell racecat onderzet en laat chippen door EDS garandeer ik 170pk en 20/30 Nm erbij.

    dat ga je goed merken. :vertag

    #18059111

    @NoFear1696 wrote:

    garandeer ik 170pk en 20/30 Nm erbij.

    Toe maar, 170pk erbij door een chip :thumb

    Even on-topic : Jij kan helemaal niks garanderen aangezien EDS ook maar een schatting geeft. Op iedere auto heeft de Tuning weer andere uitwerking. Ik heb 1.6 jes die gechipt waren op de dyno gezien die meer vermogen hadden dan een 2 liter turbo / OPC blok die daaraf kwamen.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 53)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.