Chiptunen 1.9 cdti 150 pk

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Chiptunen 1.9 cdti 150 pk

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235058

    Dag allemaal, ik denk erover mijn signum te laten chiptunen. Hebben jullie aanbevelingen voor betrouwbare bedrijven?

    #17848005

    EDS fahrzeugtechnik in Marl (200pk + EGR weggeprogrammeerd en evt aangepast roetfilter regeneratie schema).

    Willem

    #17848006

    Idemdito EDS, auto rijd als een zonnetje…

    #17848007

    EDS is mij prima bevallen!

    ( er is nog zo’n topic iets verder naar beneden )

    #17848008

    Dank jullie wel voor jullie tips! Ik heb EDS een mailtje gestuurd (hoop dat ze gebrekkig duits kunnen lezen ;) )
    Zag dat het 1,5 uur rijden is bij mij vandaan, dus das zeker de moeite.

    Groetjes,
    Simone

    #17848009

    ook ik hem hem bij eds laten chippen en het bevalt goed. Ze reageren alleen enorm traag op mails als al iets gekocht hebt en ondersteuning wilt (lees gemiddeld 2 maanden). Het is verstandiger om te bellen.

    #17848010

    Ik heb ze ook een mail gestuurd, een week of wat geleden en echt snel zijn ze inderdaad niet, ik had wat vraagjes over dit : http://www.eds-motorsport.de/shop/de/EDS-IPF-System/Opel-Astra-H-Z14XEP-IPF-Online-Tuning-System

    Maar ik wacht nog op een antwoord van ze, ik vraagme af hoe makkelijk dit systeem is, want als ik het bij eds laat chiptunen en de dealer zet er andere software in of reset het dan zou ik de chiptuning weer kwijt zijn (volgens wat ik gehoord heb) en met dit kastje zou ik het meteen weer aan kunnen passen.

    #17848011

    ik kan wel een antwoord geven op die vraag; je kan zelf de software weer makkelijk terug zetten.

    #17848012

    Mijn Duits is niet zo geweldig, maar als ik het goed begrepen heb lees je de auto uit met de ipf, maak je verbinding met de pc en internet waarbij je de keuze maakt voor de tuning en via internet de ipf geladen wordt waarna je het terugprogrammeert in de auto, je hebt dus zelf geen bestandje wat je erin kan zetten en is dus enkel bruikbaar bij deze auto en niet bijvoorbeeld een exact dezelfde auto.

    Helaas zie ik in de lijst die ze hebben niet de 1.4 astra H staan terwijl ze wel de module verkopen, het zou kunnen betekenen dat er maar een tuning mogelijkheid is, enkel de 100pk, maar dat zou voor mij niet zo’n ramp zijn.

    Ik vraag me wel af wat er zou gebeuren als eds ineens niet meer zou bestaan, of ik dan altijd de getunde versie nog ergens kan vandaan halen als bijvoorbeeld een dealer de zaak geupdate heeft.

    Ik zag wel iets van dat als je bijvoorbeeld de auto laat tunen bij hun (kost 250 euro) je voor 150 euro later evt nog de ipf erbij kan kopen, mocht de software geuodate zijn dan zit ik niet zonder tuning.

    Het is wel jammer dat eds geen vestiging in Nederland heeft want volgens mij is er best wel wat vraag naar.

    #17848013

    Wat kost dat?
    Ik was in de veronderstelling dat dit niet mogelijk was met mijn 120 PK CDTi, aangezien ik er een roetfilter onder heb hangen. En op hoeveel PK kom ik ongeveer uit?

    Mzzl!
    STiGGEL

    @wim-v6 wrote:

    EDS fahrzeugtechnik in Marl (200pk + EGR weggeprogrammeerd en evt aangepast roetfilter regeneratie schema).

    Willem

    #17848014

    rond de 170 waarschijnlijk

    #17848015

    @stiggel wrote:

    Wat kost dat?
    Ik was in de veronderstelling dat dit niet mogelijk was met mijn 120 PK CDTi, aangezien ik er een roetfilter onder heb hangen. En op hoeveel PK kom ik ongeveer uit?

    Mzzl!
    STiGGEL

    @wim-v6 wrote:

    EDS fahrzeugtechnik in Marl (200pk + EGR weggeprogrammeerd en evt aangepast roetfilter regeneratie schema).

    Willem

    Ligt ook een beetje aan de conditie van je auto. Bij Edvries haalden ze er 188pk uit ( ook 120pk versie )

    #17848016

    Mijn auto is goed ingereden: 235.000 km. Maar verder in goede staat. Volledige distributieset incl. waterpomp vervangen bij 205.000 km. en motor loopt nog strak.
    Is tuning uberhaupt nog aan te raden bij een dergelijke hoge km.stand?
    En wie kan me vertellen wat het nu ongeveer kost? Ik twijfel namelijk een beetje. Auto rijd ik al ruim 2 jaar (40.000 km/jaar) zonder al te veel problemen en dat houd ik graag zo…

    Grtn!
    STiGGEL

    Ligt ook een beetje aan de conditie van je auto. Bij Edvries haalden ze er 188pk uit ( ook 120pk versie )[/quote]

    #17848017

    Hey Stiggel,

    Heb mij laten vertellen dat km stand niet echt veel uitmaakt, zolang motor en aanverwante onderdelen in goede staat zijn.
    Er zijn hier mensen op het forum waarbij de km stand volgens mij hoger was.

    Heb zelf afgelopen week een mail gestuurd met de vraag of mijn ERG klep uitgeprogrameerd kan worden ( dat ding geeft kuren ) . Dit blijkt helaas niet mogelijk te zijn bij een V6 CDTI ( heb dus wel snel andwoord gekregen ).

    Gr Marcel

    #17848018

    Ik zelf heb mijn astra G 2.0 16v DI laten chippen van 82PK 185NM naar 110 Pk met 245NM Bij tunearts.de. Met een KM stand van 181.000KM. Nu inmiddels 280.000KM op de teller gehaald zonder problemen. Is mijn beste keus ooit geweest om mijn diesel te laten chippen rijd veel soepeler en met zelfde rijstijl ook nog eens zuiniger.

    #17848019

    Net terug van een paar dagen vakantiepark in Duitsland, eeeeh, 2 volwassenen 3 kinderen en dan een helling van 5%, 105km/u in zijn 5 sneller wil hij gewoon niet, treurig.
    Een paar stijlere hellingen gewoon terug moeten schakelen naar zijn 3.

    Mark

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.