chippen z19dth

Forumindex Forums Modellen Astra chippen z19dth

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wie allemaal zijn of haar z19dth/z19dt gechipt heeft en tot welke waardes (pk/nm). Met name om na te gaan of er problemen waren bij hogere koppels aangezien dat een probleem schijnt te zijn voor de m32 versnellingsbak (lees je veel over op duitse forums). En natuurlijk om de overige ervaringen te delen van het chippen aangezien er vaak vragen over zijn :).

Hierbij de aftrap:
    Motor: z19dth
    vermogen: 160PK
    Koppel: 340nm
    problemen: nog geen (15.000km gelopen met de chip).

moet je ff in het vectra gedeelte zoeken zijn een stuk of 4 speaker heeft nu 212 pk koppel weet ik zo niet

klopt maar de vectra’s hebben een andere versnellingsbak. Vandaar wel aardig om eens te kijken wat voor invloed het chippen op een astra heeft.

Maat van mij.
    Astra Z19DTL.

Hier de uitdraai:

Al heel wat km’s verder. Probleemloos!
    Alleen rij wel met verstand!

Mijn astra uit 2006 is gechipt door MTECH en heb er zeker geen slechte ervaring mee…
    M’n motortype is de 1.9DTJ eigenlijk gelijk als de DTH maar dan met 120 paardjes uit de fabriek…

Ik rijd momenteel met 165 PK en 340NM maar kan hierbij wel adviseren om geen geld te besparen op banden en eventuele verzwaring of vergroting van de remmen, mocht je net als ik wel eens houden van een snel bochtje!!!

Laatst kreeg ik storing p606… en na overleg met Matthijsen Technicks… de garage(DEALER) opdracht e geven om mijn uitlaatspruitstuk er tussen uit te halen en de egr te reinigen…

Moet nog wel wat foto’s maken en posten want wat men daar aantrof was een grote bende met opgehoopte teerachtige meuk
    waardoor die kunstof klepjes(WAAROM KUNSTOF GM????) vast liepen en het heveltje wat die klepjes bediende volledig versmolten met de rest…

Kmoet er wel bij vermelden dat 230 geen probleem is en je bent er ook erg snel….

MAAR DOE NIET WAT IK DOE, GUN MOTOR WEL WAT AFKOELTIJD>… OOK WANNEER JE GAAT TANKEN!!!!!!!!

Ben hier ook vreselijk benieuwd naar. Ik heb het nog steeds niet aangedurfd.
    EDS kan ook het extra vermogen onder de sportknop programmeren. Daar zit ik momenteel heel serieus over te denken.
    Ik denk inderdaad dat als je rijd met beleid, het best wel meevalt.

als het goed is krijg ik van eds morgen ook een configuratie van eds met 160pk zonder sportknop en 190pk met sportknop aan.

Beide waardes worden dan op 340nm koppel gezet omdat ik de versnellingsbak wil sparen.

Nu heb ik “gewoon” 160pk met 340nm zonder sportknop, onlangs heb ik de sportknop erin gezet en laat daarom nu de configuratie aanpassen.

Ik heb overigens een z19dtj motor. ik heb nu zo’n 20.000km met de 160pk gereden maar nog niets gemerkt eigenlijk.

Als je netjes de motor warm rijd en netjes de motor weer tijd geeft om af te koelen kan je heel lang genieten van je gechipte Auto. Maar inderdaad wat vaak mensen vergeten is dat als ze vlink gereden hebben de motor ook tijd te geven om af te koelen. Niet voor de motor maar vooral voor je turbo. IK doe +/- 10KM voor dat ik mijn bestemming bereik al rustiger rijden dus gewoon maximaal 120KM op de snelweg rijden. Dan als ik op mijn bestemming ben aangekomen laat ik de motor nog even +/- 30 Seconden stationeer lopen.

Goed warmrijden en laten uitdraaien hoort gewoon bij een ’turbo’auto
    (gechipt of niet)

evt met sportkoppeling kan het koppel weer omhooggeschroefd worden
    het is alleen een beetje kostbaar

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.