Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Chinese Inbouw Navi's betrouwbaar
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
23 juni 2010 om 17:21 #17222810
Hallo,
naar goed gebruik van dit forum zal ik me eerst even voorstellen.
Eric, 32 jaar en over 7 dagen in bezit van een Vectra C uit 2003, met 97K op de teller. Samenwonend en vader van Sem (6mnd) en dus zochten we iets betrouwbare auto dan een Nissan Sunny uit jaartje kruikenzeiker… :P
Ik wil graag de standaard radio vervangen door deze (of soort gelijke).
Heeft iemand ervaring met deze?
http://www.autodvdgps.com/opel-astra-zafira-dvd-player-with-indash-gps-navigation-and-digital-hd-touch-screen-p-619:7044eaae15180d85f1e327e6739f6782.htmlZe zeggen dat het een Astra/Zafira model is, maar dit lijkt me toch ook een Vectra model?
Daarnaast is het ook mogelijk om er PDC en een achteruitkijk camera aan te koppelen. En dit alles voor een zeer scherpe prijs.
Ik hoor graag jullie ervaringen,meningen en input.
23 juni 2010 om 17:42 #17691511Er zit wel degelijk verschil in de radio’s van een astra en vectra hoor. De astra heeft namelijk een scherpe vouw over het dashboard lopen dat ook doorloopt over de radio. De foto van de radio van jouw link is voor een astra bedoelt, dit kun je zien aan die vouw.
23 juni 2010 om 17:51 #17691512Bedankt, ik dacht eigenlijk dat er bij de Vectra ook een knik in zat. Maar dat heb ik me dus ingebeeld. Dat is duidelijk.
Dan zou deze WEL voor de Vectra C1 moeten zijn? Als ik kijk naar de climate control onder de radio lijkt dit op mijn Vectra.
23 juni 2010 om 17:57 #17691513Deze moet wel passen….
Ik ben benieuwd, zeker naar de kwaliteit van het geluid. Maak je nog een how to ??
23 juni 2010 om 18:06 #17691514Als dit het gaat worden, dan post ik zeker een how-to, ookal is het plug and pray… Het past allemaal standaard..
23 juni 2010 om 19:08 #17691515origineel gepost door mystikal
Bedankt, ik dacht eigenlijk dat er bij de Vectra ook een knik in zat. Maar dat heb ik me dus ingebeeld. Dat is duidelijk.Dan zou deze WEL voor de Vectra C1 moeten zijn? Als ik kijk naar de climate control onder de radio lijkt dit op mijn Vectra.
Hey welkom hier. Over de radio. Passen gaat ie wel maar ik denk toch dat je ff keen moet zijn op de plug en play aansluiting. Jij geeft aan dat je een C 2003 hebt (C1) deze hebben nog een ouder type stekker voor de radio. De C2 en de afgebeelde nieuwere astra en ook de zafira B hebben een nieuwer type. Geloof dat de oude (zie afbeelding) fakra heet en dan heb je nog een mini iso en dan krijg je het nieuwe type. Zie ook zenec navi systemen. die bieden dit alleen aan voor de astra en zafira met ondersteuning van zowel stuurbediening als display. Succes er mee,
Safe driving Jurgen
23 juni 2010 om 20:04 #17691516Goede opmerking! Ik zal er eens achteraan gaan om te zien welke stekker erop zit. Mocht de ‘C2’ stekker erop zitten, is het dan een kwestie van een verloop zien te regelen of komt er meer bij kijken?
23 juni 2010 om 20:22 #17691517ik zou er gewoon een pioneer dubbeldin in zetten, kost iets meer, maar dan heb je ook wel wat meer kwaliteit dan die honkie tonkie dingen… En ja dat kan ook, ff frame omheen kopen en klaar….
23 juni 2010 om 20:32 #17691518ik zou er gewoon een pioneer dubbeldin in zetten, kost iets meer, maar dan heb je ook wel wat meer kwaliteit dan die honkie tonkie dingen
Die pioneer dubbeldin (avic serie) zijn ook de beste niet.
Hoor er veel problemen over.Maar goed denk dat zo´n honkietonkie:P ding ook niet de beste kwaliteit heeft.
23 juni 2010 om 20:39 #17691519de nieuwe avic lijn is super hoor ;)
23 juni 2010 om 20:48 #17691520Het is een heel mooi toestel hoor zeker weten maar ik hoor van een collega van ons inbouwstation dat er erg veel problemen mee zijn.
Maar misschien is dat ook alweer opgelost met de nieuwere generatie.23 juni 2010 om 22:58 #17691521tot nu toe nog nooit geen problemen gehad met pioneer bouwen dat al jaren in… broer had jaren geleden ook eigen inbouwbedrijf in voorschoten maar die toen na aantal jaren verkocht vanwege de afstand iedere dag en doen nu gewoon inbouw op diverse locaties
24 juni 2010 om 06:24 #17691522Ik heb bericht terug gehad, maar ik denk dat jullie me beter op weg kunnen helpen of het nu wel of niet past.
Het lijkt me dat dit inderdaad een andere stekker is, dan dat Jurgen liet zien. Maar goed, iemand zal me hier wel de bevestiging geven.Zie mail van mijn chinese ‘mate’..
Hi Mate,Please refer attached pictures of the ISO cable for OPEL.
This item can fit for 2003 Vectra, we ever sold this item to Australia for 2003 Holden Vectra, and our customer feedback the original ISO cable can make the unit plug and play with his 2003 Vectra, however, need get adapter for the the radio antenna, but I’m not sure your Vectra model is the same as Australia Vectra model, though it’s the same produce year.
We also sold the item to Europe for 2004 Vectra, and got positive feedback from our customers without complaint.
Any question, please contact me freely, thanks!
Best Regards!

Zou dit wel passen of niet.
OVerigens hoor ik juist wel redelijk goede reacties op dit soort materiaal. Alles naar prijs/kwaliteit natuurlijk…
24 juni 2010 om 07:41 #17691523ik rij zelf met xomax duitse kwaliteit zeer betaalbaar heb het nu al 1 jaar in de auto zitten zonder problemen goede navigatie, goed geluid, goed beeld.
http://www.xomax.de wellicht is het iets voor je
24 juni 2010 om 08:04 #17691524Maar dit is niet in het frame van het dashboard van de Vectra weg te werken en ziet er dus niet zo strak uit.
Maar bedankt voor het meedenken!
Dan kun je ook denken aan idrive24.de. Dat is ook Chinees spul, maar wordt verkocht in duitsland.
24 juni 2010 om 17:44 #17691525Dat zou op mijn fakra in ieder geval niet gaan passen. Kijk eerst even goed naar je eigen aansluiting want ook adapters zijn niet zo makkelijk te krijgen voor dit spul volgens mij. maar waar praten we idd over?
Dat ding kost 450 500 euri?? En dan moet ie nog met de boot hierheen? Met een beetje pech bel de douane, getjing, u zit 55 euro ver de limiet voor vrije invoer dus wij willen nog 19%…… Toch, komt toch via amerika uit china? Kun je mijns inzien beter een pioneer voor 650 aanschaffen.Safe driving Jurgen.
25 juni 2010 om 06:48 #17691526origineel gepost door svdk20
ik rij zelf met xomax duitse kwaliteit zeer betaalbaar heb het nu al 1 jaar in de auto zitten zonder problemen goede navigatie, goed geluid, goed beeld.http://www.xomax.de wellicht is het iets voor je
Heeft er iemand wel eens gegoogled op Xomax? haha, krijg je leuke hits! Zoals eerder gezegd is dit niet specifieke inbouw voor de Vectra en dat wil ik eigenlijk wel.
origineel gepost door jraaf
Dat zou op mijn fakra in ieder geval niet gaan passen. Kijk eerst even goed naar je eigen aansluiting want ook adapters zijn niet zo makkelijk te krijgen voor dit spul volgens mij. maar waar praten we idd over?
Dat ding kost 450 500 euri?? En dan moet ie nog met de boot hierheen? Met een beetje pech bel de douane, getjing, u zit 55 euro ver de limiet voor vrije invoer dus wij willen nog 19%…… Toch, komt toch via amerika uit china? Kun je mijns inzien beter een pioneer voor 650 aanschaffen.Safe driving Jurgen.
Ik ga inderdaad eerst de connector eens bekijken welke er op mijn vectra zit (als ik hem heb, nog 1,5 week, kan niet meer wachten :P). Vervolgens hak ik de knoop door.
Het spul komt uit China en niet via Amerika. Prijs inclusief shipping wordt 440 euro, tenzij ik iets van de prijs af krijg. Dat gaat in veel gevallen ook. Ik laat er een lagere waarde opzetten. 120 dollar ofzo, wellicht dat hij dan door de douane komt. Maar het blijft een risico inderdaad.
Keep you posted.
25 juni 2010 om 07:32 #17691527origineel gepost door mystikal
Het spul komt uit China en niet via Amerika. Prijs inclusief shipping wordt 440 euro, tenzij ik iets van de prijs af krijg. Dat gaat in veel gevallen ook. Ik laat er een lagere waarde opzetten. 120 dollar ofzo, wellicht dat hij dan door de douane komt. Maar het blijft een risico inderdaad.
Keep you posted.
Tricky tricky ! Als je USD120 er op laat zetten en het pakketje raakt kwijt tijdens shipping , dan krijg je dus ook maar USD120 !!
En… de douane is ook niet op zijn achterhoofd gevallen hoor.
Als je pech hebt openen ze je pakketje , bekijken je produkt, geven er zelf een zéér ruime waardering aan en uiteindelijk kan jij aan de deur , bij aflevering, 19% van een veel hoger bedrag betalen dan jij er voor betaald hebt.
( spreek uit ervaring ! :angel )kijk ook eens naar andere merken op ebay.com. Bijvoor beeld Eonon ( die kosten hier bij eonon benelux zo’n 450 euro ) http://cgi.ebay.com/D2208-Eonon-7-Digital-LCD-Motorized-Car-TV-DVD-Player-/110549127789?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19bd3dd26d
Deze kost je 219 Dollar (= 177,55 euro) = gratis verzenden + 19% belasting = 212 euro.:thumbup
25 juni 2010 om 07:55 #17691528origineel gepost door speaker
origineel gepost door mystikal
Keep you posted.
Tricky tricky ! Als je USD120 er op laat zetten en het pakketje raakt kwijt tijdens shipping , dan krijg je dus ook maar USD120 !!
Als je pech hebt openen ze je pakketje , bekijken je produkt, geven er zelf een zéér ruime waardering aan en uiteindelijk kan jij aan de deur , bij aflevering, 19% van een veel hoger bedrag betalen dan jij er voor betaald hebt.
( spreek uit ervaring ! :angel )kijk ook eens naar andere merken op ebay.com. Bijvoor beeld Eonon ( die kosten hier bij eonon benelux zo’n 450 euro ) http://cgi.ebay.com/D2208-Eonon-7-Digital-LCD-Motorized-Car-TV-DVD-Player-/110549127789?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19bd3dd26d
Deze kost je 219 Dollar (= 177,55 euro) = gratis verzenden + 19% belasting = 212 euro.:thumbup
goed dat ik dat alvast weet :thumbup
het gaat tegenwoordig allemaal door een scanner en van 9
van de 10 pakketten weet men wat er in zit ;)
wat je misschien zou kunnen proberen is er een 0 factuur bij
laten maken en op de factuur laten zetten: ter vervanging25 juni 2010 om 08:50 #17691529origineel gepost door VectraDennis
origineel gepost door speaker
Keep you posted.
laten maken en op de factuur laten zetten: ter vervangingIk weet het niet hoor :hmmz
Ik heb er al eens ‘broken’ en ‘second-hand’ op laten zetten , maar daar trappen ze niet echt in ! :swear25 juni 2010 om 15:27 #17691530origineel gepost door speaker
kijk ook eens naar andere merken op ebay.com. Bijvoor beeld Eonon ( die kosten hier bij eonon benelux zo’n 450 euro ) http://cgi.ebay.com/D2208-Eonon-7-Digital-LCD-Motorized-Car-TV-DVD-Player-/110549127789?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19bd3dd26d
`
Maar ook dit is gewoon een standaard 2din systeem wat niet mooi aansluit op het dashbord. En dat is nu net een belangrijk vereiste voor me! En anders doe ik het helemaal anders. Neem ik een harman kardon idrive. Dat werkt vlekkeloos met een ipod en laat ik het video/navigatie verhaal zitten.. Maar goed, ik wacht eerst eens op mijn auto en dan neem ik de beslissing wel.
Bedankt voor de opmerkingen allemaal!
25 juni 2010 om 16:17 #17691531origineel gepost door speaker
origineel gepost door VectraDennis
origineel gepost door speaker
Keep you posted.
laten maken en op de factuur laten zetten: ter vervangingIk weet het niet hoor :hmmz
Ik heb er al eens ‘broken’ en ‘second-hand’ op laten zetten , maar daar trappen ze niet echt in ! :swearbij de douane worden ze ook steeds slimmer Peet :(
je hebt tegenwoordig nog weinig kans, dat je pakket zo maar door de douane komt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.