Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Centrale vergrendeling Opel Vectra B
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 7 maanden geleden door
meridabiker2012.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2015 om 18:57 #17271602
meridabiker2012
DeelnemerAfgelopen zondag de auto gewassen met een hogedrukspuit en de handgrepen het sop er ook goed uitgespoeld.
Niet veel later deed de centrale vergrendeling het niet meer, terwijl ik hier nooit geen problemen mee heb gehad.
Ik dacht in eerste instantie dat er water in gekomen was, maar dit zou niet moeten kunnen.
Batterij vervangen, maar dit verhielp het ook niet. In de sleutel was een drukknopje kaduuk en deze heeft mijn buurman (Electricien) vervangen en een nieuwe gesoldeerd, maar het probleem is er nog steeds.
Heb de accu-kabel al losgehaald om deze te resetten en geprobeerd volgens de manual de sleutel opnieuw te herkennen, maar ik kom er niet meer uit.Weet er iemand raad, of is het verstandiger langs de garage te rijden en de auto even uit te lezen.
22 april 2015 om 19:36 #18282183bart-gsi
DeelnemerGaan wel alle sloten open als je manuel ontgrendeld?? And zou je je cv module even na moeten lopen
22 april 2015 om 19:39 #18282184meridabiker2012
DeelnemerNee, je hoort het normaal ook als je hem vergrendeld of ontgrendeld.
Nu hoor je dat geluid niet meer.
Alle deuren moeten nu apart op slot als we de auto parkeren en de kofferbak van de station krijg ik niet meer op slot.22 april 2015 om 19:48 #18282185midnight black
DeelnemerHeb je de zekering al gecontroleerd? Een beetje vocht kan dat systeem echt wel tegen trouwens.
22 april 2015 om 19:56 #18282186meridabiker2012
DeelnemerZekeringen heb ik nagelopen en deze zijn intact.
Ik vertrouw de sleutel toch ook niet helemaal.
De knop die gerepareerd is om op slot te doen licht op als je deze indrukt is goed.
Maar de andere knop om de auto af te sluiten licht niet op.Wat zouden de kosten zijn eventueel voor een nieuwe 2-knops sleutel
22 april 2015 om 20:16 #18282187midnight black
DeelnemerJa maar als je de ab niet vertrouwd dan moet ie toch gewoon met de sleutel in het slot werken: 1x rechtsom is opvslot nog eens is safe lock/ evt alarm. Zelfde geldt voor knopje van bestuurder portier moet ook werken als deur dicht is.
22 april 2015 om 20:25 #18282188meridabiker2012
DeelnemerDat is net het probleem, als ik de sleutel omdraai gaat alleen de bestuurdersportier open.
De rest moet nu van binnenuit geopend worden en de achterklep van de kofferbak is niet meer af te sluiten.
Als ik de sleutel hier in het slot steek, kan ik draaien wat ik wil, maar er gebeurd niets.22 april 2015 om 20:38 #18282189arjontje
DeelnemerSlot van de achterklep een kwartslag naar rechts draaien. En het slot in die stand laten staan.
Dan zou die op slot moeten zitten.Er is toch iets is met het elektra gedeelte van het slot in de bestuurders deur.
wat gebeurt er als het (met de bestuurders deur dicht) het knopje in de deur indrukt.22 april 2015 om 20:47 #18282190bart-gsi
Deelnemerkomen jouw problemen overeen met deze??(los van door de wasstraat heen gaan)
viewtopic.php?f=13&t=190700
ik denk toch dat je bij je CV module moet kijken… die zit aan de bijrijders kant voorin achter een zwarte plastic kap (weet zo snel niet de benaming van dit deel van je interieur)22 april 2015 om 20:51 #18282191meridabiker2012
Deelnemer@arjontje wrote:
Slot van de achterklep een kwartslag naar rechts draaien. En het slot in die stand laten staan.
Dan zou die op slot moeten zitten.Er is toch iets is met het elektra gedeelte van het slot in de bestuurders deur.
wat gebeurt er als het (met de bestuurders deur dicht) het knopje in de deur indrukt.De sleutel een kwart slag draaien van de kofferbak gaat niet op.
Ik moet de sleutel terug naar horizontale stand draaien anders krijg ik de sleutel er niet uit, maar dan is deze niet op slot.
En van binnen uit maakt helaas geen verschil.22 april 2015 om 20:55 #18282192meridabiker2012
Deelnemer@bart-gsi wrote:
komen jouw problemen overeen met deze??(los van door de wasstraat heen gaan)
viewtopic.php?f=13&t=190700
ik denk toch dat je bij je CV module moet kijken… die zit aan de bijrijders kant voorin achter een zwarte plastic kap (weet zo snel niet de benaming van dit deel van je interieur)Dank u wel, dit lijkt er zeker veel op. Ik rij zaterdagochtend even langs de Opel en dan sluiten ze hem maar even op de computer aan, dan weet ik misschien zeker wat er defect is.
22 april 2015 om 20:57 #18282193meridabiker2012
DeelnemerKan je deze cv-module ook doormeten (testen) met een multimeter?
22 april 2015 om 20:58 #18282194arjontje
Deelnemer@meridabiker2012 wrote:
@arjontje wrote:
Slot van de achterklep een kwartslag naar rechts draaien. En het slot in die stand laten staan.
Dan zou die op slot moeten zitten.Er is toch iets is met het elektra gedeelte van het slot in de bestuurders deur.
wat gebeurt er als het (met de bestuurders deur dicht) het knopje in de deur indrukt.De sleutel een kwart slag draaien van de kofferbak gaat niet op.
Ik moet de sleutel terug naar horizontale stand draaien anders krijg ik de sleutel er niet uit, maar dan is deze niet op slot.
En van binnen uit maakt helaas geen verschil.Vol pompen met WD40 je hoort je sleutel er uit te kunnen halen. Zal wel stroef gaan omdat je dat nooit gebruikt hebt.
22 april 2015 om 21:10 #18282195meridabiker2012
DeelnemerJawel, heb deze regelmatig gebruikt.
De sleutel naar rechts draaien kan ik de kofferbak openen en naar links draaien op de kofferbak af te sluiten en in horizontale stand om de sleutel er uit te halen.
Dit is ook zo toen het nog wel normaal functioneerde.22 april 2015 om 21:22 #18282196arjontje
Deelnemerhmm maf zo werkte het bij mij wel.
Is een b Vectra?.Maar ja het hoofd probleem is dat de cv niet werkt.
ik kan even geen stroom schema vinden.22 april 2015 om 21:26 #18282197meridabiker2012
DeelnemerJa een B-Vectra Caravan uit 1998
22 april 2015 om 23:14 #18282198Anoniem
InactiefZo een module heet een kiekert.
Het zit bij de voeten van de bijrijder.
Trek het stekkertje eens los en spuit het in met wat contact spray.23 april 2015 om 04:05 #18282199meridabiker2012
Deelnemer@Stefan662 wrote:
Zo een module heet een kiekert.
Het zit bij de voeten van de bijrijder.
Trek het stekkertje eens los en spuit het in met wat contact spray.Ik zal dat vanavond gelijk even doen, bedankt voor de tip.
25 april 2015 om 11:24 #18282200meridabiker2012
DeelnemerHeb hem vanmorgen laten uitlezen met de computer en deze gaf aan dat de CPU-module niet best meer was en dat er iets met een vergrendelings motor was. Welke gaf hij niet aan. Voor de kiekert heb ik het paneel verwijderd van het interieur en deze hoor je wel schakelen.
Op de computer zag je ook of het linkerportier vergrendeld of ontgrendeld was, maar mist schijnbaar toch een signaal.
En omdat dit het enige portier is waar een sleutel in kan, werd toch geadviseerd het motortje te gaan vervangen.Wat is een CPU-module, waar zit deze verstopt en in hoeverre heeft dit er wat mee te maken.
25 april 2015 om 11:31 #18282201bart-gsi
DeelnemerCPU van je vergendeling is de kiekert module… die dus aan de bijrijderskant achter het zwarte plastic paneeltje zit voor je portier en onder je dashboardkastje.. dus het paneel weg halen dan zou je er zo bij kunnen komen
het stuurt al je sloten aan wanneer jij op je afstandbediening drukt om je auto te vergrendelen of the ontgrendelen…het motortje in de deur zou ik bij de garage laten vervangen.. dit i.v.m. dat er achter je paneel een plaat zit dat betrekking heeft met je airbags ( althans bij in mijn vectra zit die plaat er wel) als deze er niet zit zou je er zo bij kunnen…
26 april 2015 om 09:59 #18282202wim-v6
DeelnemerMeestal gewoon een motor kapot in de deur.
Kiekert Centrale Vergrendelings Computer:
Let op, je deur AB’s zijn hier op geprogrammeerd.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 mei 2015 om 18:48 #18282203meridabiker2012
DeelnemerHeb nu vakantie en het CV-probleem verder opgepakt.
De motor in de bestuurdersportier vervangen, maar het werkt nog steeds niet.
Samen met een electricien aan de slag gegaan en als je de bestuurdersportier open en dicht doet van binnen uit hoor je de kiekert schakelen. We hebben de stekker van de kiekert doorgemeten en deze geeft de goede spanning.
Echter op de stekker van de motor van de bestuurdersportier staat geen spanning.
Het slot van de kofferbak bleek defect te zijn en blokkeerde (Daardoor kon deze niet meer op slot).
Heb het stangetje voor voorlopig even losgekoppeld, zodat deze nu wel op slot kan.Heb het vermoeden dat het in de kabel zit van de kiekert naar de motor van de bestuurdersportier.
Want als het goed is vertrekken de rest van deze kabels van de motor naar alle andere portieren, of is dit vanaf de kiekert? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.