Centrale deurvergrendeling Fje

Forumindex Forums Modellen Astra Centrale deurvergrendeling Fje

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 55)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222193

    beste opel tijders,

    ik ga morgen of overmorgen CV in mijn astra f inbouwen.
    ik krijg het zettje als het goed is morgen binnen.
    http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/201-centrale-deurvergrendeling-met-klapsleutels

    maar nu heb ik een vraag waar haal ik een vaste voeding vandaan en dan bedoel ik niet van af de accu :D
    maar van af binnen uit de auto.

    en dan nog een ding waar kan ik de Centrale hoofdunit het best plaatsen ik dacht zelf bij de ECU ik sta voor ideeen open.

    ik heb 3 weken vrij van mijn werken
    en moest toch iets tedoen hebben en dat word dus
    CV inbouwen.
    maar ik hoop wel dat het met een dag er in zit.

    oja voor ik het vergeet ik aleen 4 wielen en een motor (1.4):jerry
    vedder heb ik niets.

    michel

    #17685034

    ik heb de unit van mijn alarm achter het dashboardkastje gebouwd. constante voeding bij de zekeringkast vandaan gehaald. ff meten is weten.

    #17685035

    rood = constante plus
    zwart = geschakelde plus
    bruin = massa

    #17685036

    oke dank jullie voor de info ik ga morgen ff kijken en ff meten

    michel

    #17685037

    oh dat heb ik vorige week gedaan
    maar dan orgineel van opel zelf
    kabelboom uit een astra halen en cv en elektrische raamen bedrading daar uit zoeken
    heel de bende in de auto bouwen en klaar
    cv op achterklep deuren en tankklepje:D
    foto van draad boompje

    http://img94.imageshack.us/img94/5184/afbeelding212.jpg

    #17685038

    oke daar zat ik ook aan tedenken maar heb het toch maar niet gedaan.
    ik dacht dat word ff teveel van het goede

    #17685039

    is een leuk klusje heb het zelf ook gedaan bij me kadett en een corsa b.
    neemt wel ff wat tijd in beslag cker bij een 4 deurs, maar goed je heb 3 weken :P
    draden netjes weg werken.
    pas wel op dat je de draden zo in je deur vast maakt dat je raam ze niet mee pakt als hij omlaag gaat.

    succes

    #17685040

    nou ik ben vandaag gestart met de inbouw.
    en tot nu toe gaad het goed en werkt het ook.

    maar nu heb ik nog een vraag.
    en dat is kan ik een zekering bij plaatsen in de bestanden zekeringenkast.
    en zo ja hoe doe ik dat

    al vast dank.

    michel

    #17685041

    ja kan wel
    maar denk dat de zekering voor je cv er wel in zit
    deze draad loopt aan de rechterkant naar beneden bij je voeten
    daar zit een grote grijze stekker
    en volgens mij zit hij in het rechter gedeelte van de stekker
    moet je even zoeken met een multiemeter

    #17685042

    oke dankje

    maar hij zit er niet in.
    bij mijn zijn aleen de zekeringen die nodig zijn in de zekeringen kast.
    en wil er nu een xtra plaatsen om dat ik nu een lossen zekering houder heb
    en dat is niet echt duidelijk.

    michel

    #17685043

    oke dankje

    maar hij zit er niet in.
    bij mijn zijn aleen de zekeringen die nodig zijn in de zekeringen kast.
    en wil er nu een xtra plaatsen om dat ik nu een lossen zekering houder heb
    en dat is niet echt duidelijk.

    michel

    #17685044

    als je een losse zekeringshouder hebt in je voedings draad hoef je er toch geen 1 bij te zetten in je zekeringskast

    #17685045

    ja daar heb je gelijk in ik heb me er ook bij neer gelegt.

    maar nu heb ik nog een vraag.
    hoe kan ik mijn achter klep open sturen ?
    ik heb gelezen dat het wel kan als je iets aan moet passen maar wat is dat

    met deze motor wil ik het doen

    en dit moet hij sturen

    ik kwam er niet uit.
    maar is het moglijk om een originele cv motor van de achterklep aan te sturen met mijn zetje
    als ik die plaats

    michel

    #17685046

    CV op achterklep
    dat is niet meer dan een ijzeren pen die door het gaatje gaat naast dat bij ronde ding aan het slot
    deze zorgt er voor dat je de knop niet kunt in drukken
    moet nog wel zon ding hebben liggen
    zal straks eens kijken

    #17685047

    je zou eigenlijk es moeten kijken of je die servo met een gaatje en stangetje door die kantelplaat kan monteren, dat betekend wel dat je met bedienen van die kantelplaat aan de buitenkant t slot ziet draaien…
    (kantelplaat = die halve ronde plaat die je ronddraaid met je sleutel (zichtbaar op de foto)

    het slot met een cleaned door servo aansturen? met knopje? of aparte aux uitgang op je cpv/alarm?

    kan je anders wel een tekeningetje maken als je niet snapt wat ik bedoel.

    groeten jos!

    #17685048

    origineel gepost door Dragon_blue
    je zou eigenlijk es moeten kijken of je die servo met een gaatje en stangetje door die kantelplaat kan monteren, dat betekend wel dat je met bedienen van die kantelplaat aan de buitenkant t slot ziet draaien…
    (kantelplaat = die halve ronde plaat die je ronddraaid met je sleutel (zichtbaar op de foto)

    het slot met een cleaned door servo aansturen? met knopje? of aparte aux uitgang op je cpv/alarm?

    kan je anders wel een tekeningetje maken als je niet snapt wat ik bedoel.

    groeten jos!

    ik had dit ook bij mijn astra F tailgate c14nz, zat standaard ook niks op, was wel leuk zelf cpv en alarm installeren en ik heb t ook nog werkend gekregen binnen een dag… :) :angel

    #17685049

    ik had het zelfde iedee met die kantelplaat.
    maar die kan je aleen draaien als de sleutel in het slot zit.

    maar weet een van jullie het idee daar op ?

    en ik heb aleen open en dicht op mijn sleuten zitten.
    dus zo lux is hij ook niet

    michel

    #17685050

    pfoe dan wordt t wat lastiger inderdaad…

    heb je alleen cpv of alarm erbij?
    groeten jos

    #17685051

    ik heb aleen deuren open en dicht.
    er zit geen alarm op

    De sleutel onderste knop werkt niet

    #17685052

    de enigste optie die ik dan hier zie,
    als je geen alarm met kofferbak functie hebt, om gewoon de kofferbak te vergrendelen met je servomotortje, (foto) dit aan die kantelplaat gemonteerd met stangetje. Maar om fysiek klep openmaken moet je dan toch nog op de sleutelknop drukken, weet niet of je dat erg vindt?

    je zou wel nog met een cleaned door kit ergens een terugverend schakelaartje kunnen maken binnen in de auto bij je dashboard.

    Zodat je dan toch nog alleen de klep maar hoeft te tillen totdat je gasveren het tillen van je overnemen…

    ( moet je inderdaad toch nog dat ene tandje even afslijpen…) dat zou dan de makkelijkste optie zijn…

    groeten!

    #17685053

    centrale hoofdunit zou je kunnen plaatsen bij de ecu, of andere kant van de auto, of als je kabels lang genoeg zijn, waar plaats is achter handschoenenkastje?

    #17685054

    ik vind het niet erg als ik het slot moet indrukken
    om de klep te open.

    wand het is de insteek dat als ik op open druk dat de klep mee gaat
    met de deuren.
    en anders om ook met het sluiten

    en de centrale hoofdunit heb ik onder de ECU geplaats.
    de draaden liggen al in de klep was wel een kloten weg
    maar zitten er wel in.

    michel

    michel

    #17685055

    ja gekloot is dat he met die klep?;) kreeg je ze een beetje lekker door het rubber en de de metalen koker van de klep ?

    ik hoop voor je dat t allemaal gaat lukken,

    veel succes gewenst dan… ik hoor het wel hoe het gaat of gelukt is! :)

    groeten,

    #17685056

    eerst kleeg ik het niet voor elkaar.
    wand ik wou van beneden naar boven maar dat lukte niet.
    toe maar een elektra draadje van boven naar beneden laten zakken.
    en toe de 2 draadje aan het ander draadje geknoopt en daarna toutje trekken

    #17685057

    origineel gepost door okkie-001
    eerst kleeg ik het niet voor elkaar.
    wand ik wou van beneden naar boven maar dat lukte niet.
    toe maar een elektra draadje van boven naar beneden laten zakken.
    en toe de 2 draadje aan het ander draadje geknoopt en daarna toutje trekken

    precies, zo heb ik het ook gedaan, t ouderwetse draden trekken ;) :D:D goed, succes verder ;) :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 55)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.