Beste Opelliefhebbers,
Na nu een jaar in een Tigra te hebben gereden en mede dankzij dit forum mijzelf te hebben gered is het nu tijd om hier zelf aan bij te dragen. Ik ben nieuw hier en bij deze ‘hallo allemaal’!
Ik heb een probleem met mijn centrale deurvergrendeling van mijn Tigra 1.4 16v 1999. Concreet doet de auto dit. Ik open mijn deur en de andere sloten gaan ook open. Vervolgens start ik mijn motor en rijd naar plaats van bestemming zonder problemen. Vervolgens zet ik de motor uit en gaat de centrale vergrendeling op slot. Doe ik de deur aan mijn kant open dan wordt de rest niet geactiveerd, terwijl dit anders wel gewoon werkt. Ik moet vervolgens de auto op contact zetten op de motor starten om de cyclus te resetten.
Erg vervelend aangezien het bij een tankstation elke keer zo is dat de deuren op slot zijn gesprongen voordat ik bij de tankdop ben :(. Ook is het mij opgevallen dat de radio op een of andere manier van invloed is. Als ik de panel namelijk van de radio afhaal en daarna de motor uitzet komt de klacht heel anders voor. Niet zo consistent en irritant.
Dus even op een rij:
– Opel Tigra 99 1.4
– Probleem centrale deurvergrendeling
– Doet het in het het begin prima, loopt slechts stroef
– Geeft problemen bij het uitzetten van de motor
– Alle sloten tegelijk op slot, maar individueel open
– Radio heeft mogelijk invloed
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Groeten!