Centrale deurvergrendeling (Corsa B) hapert

Forumindex Forums Modellen Corsa Centrale deurvergrendeling (Corsa B) hapert

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

De centrale deurvergrendeling van mijn Corsa B (1.2 16V Onyx 5-deurs, juni 2000) hapert af en toe. Het gaat hierbij niet om een centrale deurvergrendeling op afstand, maar via het slot van de bestuurdersdeur. De deurpin van de bestuurdersdeur beweegt wel mee met de sleutel, de deurpinnen van de andere deuren (en achterklep?) soms niet/soms wel. De sleutel draait ook niet echt soepel in het slot.

Iemand een idee wat het kan zijn? Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt

N)Iemand?

Alle sloten (2x voordeur, contactslot, achterklep) vervangen?
    Is elke complete slotenset geschikt die bijvoorbeeld via onderdelenlijn_nl wordt aangeboden? Of moet het een slotenset voor een 5-deurs zijn met CV?

Of is vervanging helemaal niet nodig?!

Zou eens beginnen met simpel wb40 in t slot te spuiten. Kijken of daarvan in ieder geval de sleutel weer goed op t slot werkt.

Daarna nog steeds last? Dan zal de motor niet lekker meer zijn. Kijk daar eens of de stekker naar de elektrische motor corrosie heeft.

Greetz Emiel

Je zou ook een keer het deurpaneel er even af kunnen halen. Kun je controleren of alles nog goed vast zit en dergelijke! Ook zou ik controleren op draadbreuken. Dit kun je ook doen als het paneel er af is! Is bij een corsa B vrij eenvoudig te doen en bespaart je de ellende van sloten vervangen! (Waar je bij kabel breuk alsnog niks aan heb)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oja, mocht je nou geen draadbreuk/loszittende onderdelen vinden kun je op de sloop altijd even een andere kiekert halen (als je er een van een astra g pakt heb je ook meteen afstandsbediening erbij) kan zijn dat de kiekert op z’n laatste loodjes loopt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.