centrale deurvergrendeling corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa centrale deurvergrendeling corsa b

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233103

    ik heb een opel corsa uit 1997 en heb cv met de sleutel ik zou het graag op afstand willen hebben maar ze zeggen dat er 1 motertje bij moet wat gaat het kosten met inbouwen er bij

    wie kan mij helpen

    #17821280

    Motortje hoeft er volgens mij niet bij. Wel een ander / extra CV-kastje (het regelkastje)… Een complete set heb je al voor 20 euro… Dus opzich hoef je alleen maar op zoek te gaan naar een regelkastje, en meer niet… Die moet je er tussen zetten, en klaar is Johnny :)

    #17821281

    Ik heb zelf een complete CV+AB set ingebouwd in mijn Corsa B, maar als er als een “sleutelbediende” CV in zit,
    dan kun je volstaan met b.v. een SPY setje.
    http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/?ObjectPath=/Shops/61657728/Categories/%22Centrale%20Vergrendeling%20.%22
    Op deze site kun je een keuze maken uit de eenvoudige (met losse AB zender) of de wat luxere set met klapsleutel.
    Aansluiten op de bestaande CV unit is niet zo moeilijk.

    Suc6 ermee….

    #17821282

    Ik had eigenlijk de zelfde vraag als Johnny, maar het is niet mogelijk om een ongeslepen sleutel correct te maken bij de sleutel maker toch?

    Omdat de auto startblokkering heeft zal die de auto niet kunnen starten met de nieuwe sleutel, want ik wil eigenlijk wel zo’n sleutel waar de afstandsbediening in zit..

    zoiets: http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/CV004W

    #17821283

    Sommige sleutelmakers zijn ook in staat om de transponder uit de bestaande sleutel over te zetten in de klapsleutel…. ff googelen….

    #17821284

    Bestaande sleutel open klikken en onder de warme kraan houden, valt de transponder chip er zo uit. (niet door de afvoer spoelen want dan heb je een probleem)

    Sleutelbaard van de spy set even op maat laten slijpen bij de lokale sleutelboer en het chipje in de klapsleuten lijmen en klaar is kees!

    Om de chip over te zetten heb je geen sleutelmaker nodig. Chip kopieren ook niet want Opel gebruikt naar het schijnt wisselende codes voor de startonderbreking die moeilijk/niet te kopieren zijn.

    #17821285

    Als je toch naar de sleutelmaker moet, om de sleutelbaard te laten kopiëren, dan kun je meteen de chip laten omzetten, maar zelf doen kan natuurlijk ook. Inderdaad ff opletten dat je dat dingetje niet kwijtraakt
    (+/- 2×5 mm groot) want dan heb je inderdaad een probleem.

    #17821286

    Als je helemaal hand bent bouw je de oude sleutel om en gebruik die die sleutelbaard. Ook nog een mogelijkheid.

    #17821287

    maar ik kan met de sleutel alleen de bestuurders deur open maken en niet de passagiers deur en toen zeiden ze bij een inbouw center dat ik dan een extra motortje nodig had om er cv op afstand in te bouwen en alles bij elkaar kwam dat op 190 euro uit kan iemand mij helpen

    #17821288

    [rquote=1876734&tid=143121&author=johnnyverhees]maar ik kan met de sleutel alleen de bestuurders deur open maken en niet de passagiers deur en toen zeiden ze bij een inbouw center dat ik dan een extra motortje nodig had om er cv op afstand in te bouwen en alles bij elkaar kwam dat op 190 euro uit kan iemand mij helpen [/rquote]

    Dit betekend dat je dus geen centrale deurvergrendeling hebt! Je zult in beide deuren motortjes moeten bouwen om het werkend te krijgen. Heb mijn setje toen bij autostyle gekocht en zelf ingebouwd, was met 3 tientjes klaar. 190 euro is veel te veel.

    #17821289

    Een “Centrale vergrendeling” waar je alleen je bestuurdersdeur mee kan openmaken, heb ik nog nooit van gehoord. Volgens mij zit er dan GEEN CV gemonteerd.
    Dan heb je een setje nodig met stelmotoren en kabels.
    Is ook niet zoveel werk om in te bouwen hoor, maar het duurt ff wat langer, omdat je beide deurpanelen moet verwijderen om de motoren te plaatsen. Voordel is wel weer, dat de gaten om de stelmotoren te plaatsen er al zitten. Onderin, parallel aan de ontgrendelingsstangetjes, waaraan ze verbonden moeten worden.

    #17821290

    Thanks allemaal! ik ga even een setje halen, ik dacht eerst dat het helemaal niet mogelijk was om zon nieuwe sleutel werkend te krijgen. Maar dit is geweldig, omdat ik maar 1 sleutel heb, dan heb ik er tenminste 1 reserve..

    #17821291

    [rquote=1876734&tid=143121&author=johnnyverhees]maar ik kan met de sleutel alleen de bestuurders deur open maken en niet de passagiers deur en toen zeiden ze bij een inbouw center dat ik dan een extra motortje nodig had om er cv op afstand in te bouwen en alles bij elkaar kwam dat op 190 euro uit kan iemand mij helpen [/rquote]
    Bedoel je niet toevallig dat je met de bestuurderskant wel alle deuren in 1 keer open krijgt, en met de passagiersdeur alleen die deur?

    Als dit het geval is, heb je er wel een motortje in zitten, maar heeft deze maar 2 aders ipv 5.
    Een stelmotor met 5 draden is zeg maar een verzender en ontvanger, en een stelmotor met 2 draden is enkel een ontvanger. Als je bij de deur met stelmotor waar 5 draden aangesloten zitten, de sleutel in de deur omdraait, dan springt de rest van de deuren ook open. Doe je dit bij een deur met 2 draden, dan gaat alleen die open.

    #17821292

    Toen ik hoorde dat het mogelijk was om de klapsleutels wel werkend te krijgen heb ik gelijk een setje gehaald. (29,95 euro)

    Nu nog even ergens een tutorial zoeken waar duidelijk uitgelegd word hoe dit kan worden aangesloten, incl comfortmode voor de ramen :)

    #17821293

    Ik zat even te zoeken waar ik de transponder precies kan lijmen, moet deze aan het metaal worden gelijmd waar de sleutel ook aan zit? Of maakt het niet uit dat het metaal niet wordt geraakt, want ik kan niet echt een goede plek vinden op het metaal die de sleutel raakt waar ik de transponder op kan plakken..

    #17821294

    [rquote=1878393&tid=143121&author=iSuperSSam]
    Nu nog even ergens een tutorial zoeken waar duidelijk uitgelegd word hoe dit kan worden aangesloten, incl comfortmode voor de ramen :)

    [/rquote]

    op deze regel klikken misschien. >>>Klik<<<

    #17821295

    Senk juu

    #17821296

    Ik heb het origineel gehouden op de Corsa B !

    Origineel Kiekert relais, vervangen voor een CV module uit een Astra G, een sleutelbaard laten maken bij de VOD met het origineel sleutelnummer, en gaan ! past allemaal 1 op 1 en het ziet er kei vet uit zo’n sleutel :afro

    Had ik al gemaakt voor de vorige eigenaresse ! maar nu heb ik er zelf plezier van :angel

    Groetjes,
    Sjors

    #17821297

    jongens bedankt ik heb geen extra motor nodig de alle deuren gaan ook open als ik hem aan de bijrijders deur open maak welke set kan ik het beste pakken wat is de degelijkste

    #17821298

    Betrouwbaarste (en tevens duurste…) is die van WAECO,
    http://waeco.com/nl/producten/personenauto/4372_695.php

    maar die SPY setjes werken ook erg goed.
    Je hebt alleen het setje nodig voor AB.

    #17821299

    Klopt het dat de CV unit van de Corsa B 97 achter de linkerportierpaneel zit?

    #17821300

    Als je een kastje tegenkomt met de opdruk “KIEKERT” dan is dat de CV unit.

    Of die links of rechts zit weet ik ff niet. Ik heb destijds een compleete CV+AB ingebouwd, omdat er geen “KIEKERT” in zat.

    #17821301

    De kiekert zit achter de boordcomputer. Bij de rechtste voorstoel achter het rechterpaneel onder het dashboardkastje.

    #17821302

    Dankjewel. Wilde er vandaag aan werken, maar het regende heel vies. Dus even kijken of ik morgen na college even tijd heb :)

    Dus je bedoelt dat kiekert hier zit?:

    #17821303

    Nou heb dus dashboard eraf gehaald en kapje ook weg gehaald, maar ik zie niets terug van een kiekert..

    hier foto’s van onder dat kapje:


    Alleen dit kastje kon ik daar vinden:

    waar kan ik dat kiekert kastje (cv unit) dan vindne?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.