Centrale deurvergrendeling Corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa Centrale deurvergrendeling Corsa

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231316

    Beste mensen,

    Ik heb (als het goed is) centrale deurvergrendeling in me auto maar geen afstandsbediening! Als ik me sleutel omdraai in het slot gaat alles open ook me kofferbak. Ik heb zelf het idee dat de afstandsbediening in de vroegere jaren is kwijt geraakt of iets dergelijks. Dit denk ik omdat 2 maten van me die een ”97 en ”94 corsa rijden en die wel een afstandsbediening hebben. De Corsa uit ”94 heeft zelfs een afstandsbediening met het Opel logo erop.

    Kunnen jullie mij vertellen waar het kastje zou zijn geplaatst voor het integreren van een sleutel? Of dat ik toch echt een nieuwe unit zal moeten plaatsen. (waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb:angel)

    Mijn Corsa komt uit 1998.

    Ik heb tevens me deurpaneel eraf gehaald en een zag daar een zwart kastje zitten dat naar me slot ging van me deur.

    hier een fototje ervan.

    #17801030

    CV “als het goed is”? Dat merk je toch direct als je de auto op slot doet? Dan moeten alle sloten mee gaan ;)
    De kans is best aanwezig dat de AB (afstandsbediening) module wel gewoon aanwezig is. Bij een Calibra staat daar “Kiekert” op, maar of dat bij een Corsa ook zo is?

    Anyway, kachel gewoon even naar een Vriendelijke Opel Dealer. Die kunnen je vast meer vertellen over het systeem en of daar inderdaad afstandsbediening bij is.
    Ik gok dat de kastjes aan de sleutels gewoon leeg waren, iemand de batterijen heeft vervangen en ze het daarna niet meer deden. Wat ook niet vreemd is, omdat bij het verwijderen van de batterij de veiligheidscode van het systeem niet meer in de AB zit.
    Dat moet dan opnieuw ingeleerd worden. Daar is een methode voor, maar geen idee hoe dat ook alweer moest.
    Even vragen bij de VOD, misschien ;)

    #17801031

    Dan ga ik morgen maar even langs het Motorhuis en dan zal ik het hier ook wel ff posten!

    Bedankt alvast.

    #17801032

    Owjah, mocht het een systeem zijn waar inderdaad afstandsbediening bij hoort, bestel dan geen sleutels/AB bij de dealer.
    Stuiter eerst even langs de sloop. Mogelijk vind je daar een paar AB’s die je kan inleren op je Corsa.

    #17801033

    Oke ik zal er op letten. Ik was sowieso al van plan om zaterdag langs de sloop te rijden dus dan kijk ik daar voor. Dankjewel!

    #17801034

    Hmm ik heb ook CV… maar geen AB.

    Heb een GSI uit 94.. Maar ik heb altijd het idee gehad dat het gewoon zonder AB geleverd is… ? Wie weet meer?

    #17801035

    Mijn vrouw heeft een Corsa B 1.4 GLS uit 1997. Wel CV maar geen AB.

    #17801036

    Mijn vrouw heeft een Corsa B 1.4 GLS uit 1997. Wel CV maar geen AB.

    #17801037

    DarklNL08, Ik weet het ook niet zeker hoor, daarom het advies om even bij de VOD te vragen of het klopt.

    Gezien de reacties twijfel ik ook of er uberhaupt Corsa B’s zijn met AB erbij.
    Maargoed, dat is goedkoop op te lossen ;) Heb hier zelf een setje liggen voor de Corsa B van m’n vriendin. CV met AB en alarm voor wel 3 hele tientjes :P

    Zoiets als dit, maar dan incl alarm: http://cgi.ebay.nl/ZENTRALVERRIEGELUNG-ZV-FUNK-4-TURIG-OPEL-CORSA-B-/300498674415?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item45f71de2ef

    #17801038

    voor 20 euro koop ik me ook zon setje :)

    Heeft iemand inbouw ervaring?? Of een gescande handleiding? Ben erg benieuwd :)

    #17801039

    Nou ik net bij de opel dealer geweest.
    Die vertelde mij dus inderdaad dat er in de Corsa B geen AB is geleverd.
    Heel gelukkig boden ze mij aan om het in te laten bouwen voor 400 euro. Dus toen dacht ik bij mezelf lik maar me ballen en ben maar weggegaan.

    Dus dat word maar een setje van SPY bestellen denk ik.
    Weet iemand dan ook ofdat ik ook die motortjes moet kopen of is dat zwarte ding in me begin post ook zo”n motortje?

    [rquote=1845950&tid=140837&author=DarkNL08]Heeft iemand inbouw ervaring?? Of een gescande handleiding? Ben erg benieuwd :)[/rquote]

    Dit zou ik zelf ook graag willen zien.

    #17801040

    Geen motortjes nodig aangezien je CV hebt die alles opend. Dat is volgens mij de gemotoriseerde.

    Je hebt een een handmatig mechanische CV, dan gaat het draaien van je sleutel in het slot vrij zwaar.

    #17801041

    Ja, zodra ik aan bestuurderskant het slot open.. springt alles rondom de auto open.

    Dan zou dus zon setje van 20 euro volstaan?

    #17801042

    ik heb in mijn corsa toen der tijd zon setje ingebouwd, hier zat std geen c.v. in.

    heeft het 2 jaar prima gedaan.

    Erwin

    #17801043

    [rquote=1845950&tid=140837&author=DarkNL08]voor 20 euro koop ik me ook zon setje :)

    Heeft iemand inbouw ervaring?? Of een gescande handleiding? Ben erg benieuwd :)[/rquote]
    Geen ervaring, heb het setje wat hier ligt nog niet ingebouwd, maar als ik de boel bekijk ziet het er simpel uit.
    Zeker als je de motortjes al hebt is het hoogstwaarschijnlijk een kwestie van die nieuwe besturingsmodule plaatsen en de afstandsbediening testen.

    [rquote=1846022&tid=140837&author=DarkNL08]Ja, zodra ik aan bestuurderskant het slot open.. springt alles rondom de auto open.

    Dan zou dus zon setje van 20 euro volstaan?[/rquote]
    Zo’n setje van 20 euro is dan zelfs overcompleet omdat daar ook nog motortjes en montagemateriaal bij zit.
    Enige wat je nodig hebt is de besturingsmodule en de afstandsbediening (mits de originele CV motortjes op de nieuwe module werken, maar dat lijkt me van wel)

    #17801044

    de motortjes zij excat hetzelfde als wat bij mijn vectra in het kofferbak slot zit(fabrieksaf)

    Erwin

    #17801045

    Dan ga ik aan het eind van de maand maar eens een poging doen tot inbouwen.

    allemaal bedankt alvast!

    #17801046

    € 400,- voor het inbouwen van een andere CV-module?? Het is een pakketje van 20,- bestellen, kastje overplaatsen en een paar draadjes doorverbinden.
    Het enige wat ik kan bedenken is dat ’t een ander mechanisme is, het zogenoemde pulse-systeem, en dan werkt het niet op het standaard systeem van de wisselende + en -. Weet niet wat er standaard in zo’n B’tje zit eigenlijk.

    Mocht het zo zijn dat ’t gewoon een kwestie is van een wisselende + en -, dan ben je voor 20,- en een kwartiertje werk klaar. Wat de garage waarschijnlijk in gedachte heeft is het totaal omwisselen van alle motortjes en de rest van het systeem. Dan kunnen ze wel aan de 400,- komen.

    #17801047

    Waar zit de module precies in een B Corsa GSI :angel

    In het bestuurdersportier?

    #17801048

    [rquote=1846113&tid=140837&author=DarkNL08]Waar zit de module precies in een B Corsa GSI :angel

    In het bestuurdersportier?[/rquote]
    Sowieso niet in de deuren, nee.
    Ik zou het zoeken achter de panelen bij de voetenruimte of in de middenconsole van het dashboard.

    #17801049

    Weet niet precies waar deze zit, maar je zou het op de ouderwetse manier kunnen proberen te vinden; draadjes volgen :P
    Er zijn CV-systemen die een klik-geluid maken als je de auto open of dicht draait. Je zou hiernaar kunnen luisteren om de lokatie te vinden. Hierbij heb ik het niet over het klikgeluid in de deuren ;)

    #17801050

    Ik ga er vanuit dat met de kennis hier iemand het vast wel weet :angel:angel

    #17801051

    Wanneer gaat de Opel-Garage open DarkNL08?

    #17801052

    kiekert module zit achter het zijpaneeltje van de voeten aan de bijrijderskant.zit wel nog iets voor,dus je ziet hem niet meteen zitten.

    universeel setje halen(module met a.b zonder motortjes)
    en de module doorverbinden met de draden op de kiekert.

    how to staat hiet op het forum met schema van de kleuren e.d.
    dus welke draden je van de nieuwe module moet verbinden met de draden van de kiekert.

    al 5 keer gedaan,allemaal gelukt,en werkt perfect.

    2x corsa-b
    2x astra-f
    1xvectra-a

    #17801053

    even opgezocht:

    HOW TO KEYLESS ENTRY van SPY installeren:

    Ik ben ervan uitgegaan dat je een corsa B hebt mét cv maar geen AB en vanaf 1996.
    Heb helaas nu even geen plaatjes maar die post ik later even:

    Benodigdheden:
    1x moersleuteltje/dopsleuteltje maatje 7/8
    1x torxsleutel maatje weet ik ff niet volgt later
    1x kruiskopschroevendraaier
    1x soldeerbout
    1x electrosoldeer
    1x afstriptang
    krimpkousjes

    100x geduld….

    EERST JE ACCUPOLEN LOS!!!

    Oke, je begint met het verwijderen van je dashboardkastje. Dit kan door middel van een kruiskopschroevendraaier. Er zitten 2 schroeven onderaan je kastje als deze dicht zit en 3 aan de binnenkant. LET OP!! IN je kastje in het midden zit ook een schroefje. Deze moet ook los. Eenmaal verwijderd ga je je “opbergplankje” verwijderen. Dit kan ook door twee schroefjes weg te halen. Deze zitten onderaan het plankje. Achterin rechts onder het plankje zit ook nog een grote plastieke dop die je met een schroevendraaier kan verwijderen.
    Hierna begin je met het verwijderen van het opstaande zijkapje aan de passagierszijde onder het opbergplankje van je handschoenenvakje. Dit zijkapje valt ook het lipje van het opbergplankje in
    Je moet hiervoor ook een schroefje uit de dorpel halen want deze zit eraan verbonden.

    Hierachter als je het rubber of wat het ook is opzij schuift vindt je een zwart kastje welke met 2 moertjes vast zit. Haal deze los, dit is de kiekert. Staat op het kastje.

    Hieraan zitten heel wat draden alsmede aan je SPY setje. Ik heb ze aangesloten door middel van ze kort op de kiekert vast te solderen.
    TIP: Doe er eerst een krimpkousje omheen alvorens je gaat solderen… Verwarm na het solderen je kousje en deze gaat….krimpen

    Dan sluit je het als volgt aan, dit zijn de draden van je setje:

    oranje – niet gebruiken
    Wit – massa/min = kan je op de Carroerie (boutje oid maken)
    geel sluitdraad cv = Bruinrood bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)

    oranje/zwart – niet gebruiken
    wit/zwart – massa/min (Op de Carroserie maken)
    geel/zwart – opendraad cv = Bruinwit bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)

    zwart – Massa/min

    Rood/zwart – eventueel servo kofferbak = Als je een Slotmotor in je kofferbak maakt
    Dikke rode draad – +12v/accu = Constant + (rode draad bij opel)
    Smalle rode – sluitdraad ramen (Moet je een extra motortje voor hebben, heb ik niet aangesloten)
    Bruin – knipperlicht = Zwart groene draad onder stuurkap
    Bruin – knipperlicht = Zwart Witte draad onder stuurkap

    Ik heb alle massa draden bij elkaar gezet en door mn rubbertje van mn carosserie richting de accuruimte geleidt en daar aan het boutje vastgemaakt voor de massa.

    Nu kan je al contoleren of het geheel werkt. Wel eerst even de accu erop dan he…

    Haal de accu weer los.

    Verwijder je stuurkapjes. Dit zijn 3 boutjes onder aan de stuurkap en 2 kleine zwarte direct achter je stuur in het stuurkapje. Die zitten onder een afdekdopje.

    Nu komt het irritante. Je moet die bruine draden van je setje richting het stuur brengen. Ik heb dit gedaan door eerst de radio te verwijderen en toen de draden achterlangs mn dashboard mn radioruimte in te leiden en vanaf door met mn rechterhand doorgeven naar mn linkerhand welke dan bij de stuurkolom is.

    Nu zit je dus met 2 bruine draden die uit je stuurkolom steken.

    Volgens het schema ga je ze dan vastmaken. Ik heb dit, omdat ik een beetje weinig ruimte had, gedaan door je knipperlichthendel los te halen en deze los te klikken. Je hebt dan allemaal plaatjes en als je goed kijkt zie je aan welke je ze kan vastsolderen(kijk waar de juiste draad op uitkomt). Tip, zet ze niet direct in het midden anders kan je m niet meer dichtklikken. Zet ze dus zo dicht mogelijk tegen t plastic aan.SLOOP JE PLASTIC NIET!

    Zet je accu er weer op, controleer t hele setje en zet alles weer in omgekeerde volgorde vast!

    T kastje heb ik achter mn dashboard vastgemaakt.

    Fotoos volgen later indien nodig.

    Succes klusserts!

    Voor verdere info kan je nog even hier kijken
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=84275&page=1

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.