centrale deurvergrendeling astra f

Forumindex Forums Modellen Astra centrale deurvergrendeling astra f

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223301

    Mensen ik heb het volgende probleem.

    Bij geen van mijn deuren van mijn cabrio kan ik de boel op slot doen of er van af halen.

    Het enigste wat ik me kan voorstellen is dat het “kiekert” kastje kapot is.

    zekeringen heb ik al na gekeken en kan ook niks vinden wat niet werkt.

    dan het volgende probleem als die kiekert kapot is moet ik dan nog een appart model hebben omdat ik een alarm heb van fabrieks af aan, die ook niet aan gaat.

    alvast bedankt

    Jurrian Reezigt

    #17696993

    Alarm is bij de astra-F een aparte kast, dus kiekert gewoon uitwisselbaar met de:

    Corsa-b
    Combo-B
    Astra-F
    Vectra-A
    Omega-A
    Senator-B

    willem

    #17696994

    maar stuurt de kiekert dan de lock methode en alarm aan?

    #17696995

    jupzz

    #17696996

    nog 1 vraag zit er nog verschil in de kiekert??
    voor en na facelift?

    #17696997

    origineel gepost door wim-v6
    Alarm is bij de astra-F een aparte kast, dus kiekert gewoon uitwisselbaar met de:

    Corsa-b
    Combo-B
    Astra-F
    Vectra-A
    Omega-A
    Senator-B

    willem

    +calibra

    #17696998

    @ Oenatje: Sorry, vergeten..

    @ JHR: Nee zijn allemaal Gelijk..

    Willem

    #17696999
    #17697000

    Hay JHR en Willem,

    Ik heb even deze topic gevolgd en ik heb ook een vraagje (ja ja alweer) bij mijn cabrio werkt het alarm niet, zit er een fabrieks alarm op een cabrio F uit 97 of niet De centrale vergrending werkt wel goed.

    groetjes marco

    #17697001

    kan je zien aan de alarmknipperlichtschakelaar, daar zit onder het rode vlakje een rode led.

    In de Plafondlamp zit dan een Ultrasoonsensor en schakelaar om de binnenruimte bewaking uit te zetten.

    willem

    #17697002

    Dan heb ik ook nog een simpele vraag, waar zit dat kiekert kastje bij een Astra F?

    #17697003

    rechter A stijl

    achter de motorcomputer verstopt

    hangt er nog een kastje boven, dan heb je alarm erop

    willem

    #17697004

    Super, dank je!

    Kan het zijn dat er motorcomputers zijn gemaakt die de aansluiting van een vacuum slang vereisen.

    Er loopt bij mij namelijk zo een slangetje naar die plek toe, maar zit met een schroef afgedopt.

    #17697005

    niet bij een astra-F

    #17697006

    Dat is heel waarschijnlijk een slang van de ruitensproeier naar achter… En anders een vacuum slang van de lucht-hercirculatie klep… (knop onder je verwarmingsknop)

    #17697007

    Hey daar zeg je wat, hercirculatie doet het bij mij niet. Achter sproeier wel.

    Hmm, en mijn hercirculatie knop gaat ook redelijk zwaar. Als ik erover nadenk gok ik het volgende, knop van de hercirculatie is stuk, waardoor deze waarschijnlijk continu inschakelt, dus heeft de vorige eigenaar de slang eraf getrokken en afgedopt.

    Ik heb een hekel aan dat soort reparaties, haal voor een paar euro een nieuwe op de sloop, is toch niet zo moeilijk.
    Maargoed, is nog maar een gok, ik ga op onderzoek.

    #17697008

    Het slangetje is idd van mijn hercirculatie, binnenkort even kijken wat er met de knop aan de hand is.

    Ik ben nu even met mijn centrale deurvergrendeling bezig, mijn Astra is met het originele systeem uitgerust. Nu wil ik het afstandbediend gaan maken, ik heb een zendertje met ontvanger, dat is het probleem niet. Ik wil het graag netjes integreren op het originele systeem, vandaar dat ik al vroeg waar het regelkastje van de CV te vinden was.

    Nu heb ik het een en ander aan de kant gehaald om bij de computer uit te komen, maar ik zie helemaal geen kastje, zit deze echt tussen de computer en de auto zegmaar? Dus de hele computer moet eruit?

    #17697009

    je moet ff die houder waar die stekkers op zitten weg halen
    en dan achter dat grijze schuim zit je kiekert

    #17697010

    Aha, dat verzin je toch niet:P. Bedankt!

    Gevonden en gelukt, het ontvangerprintje heb ik iets moeten aanpassen maar het werkt nu.

    Ooit ook misschien iets maken dat mn knipperlampen ook even een seintje geven.

    #17697011

    heb al veel gezien met inbouwen van cv
    maar deze wijze is nieuw voor me
    waarom niet gewoon op de draden van de stekker gezet inplaats van in de kiekert

    stel dat je kiekert kapot gaat moet je het weer over zetten

    #17697012

    Kan jezelfs doen zonder de bedrading van de auto te verminken. Gewoon een extra stekker+kiekert regelen. De extra kiekert haal je de stekkerverbinding uit, alle draadjes van de extra stekker eraan solderen. En je hebt een soort adapter kabel :P

    #17697013

    origineel gepost door syl-astra
    heb al veel gezien met inbouwen van cv
    maar deze wijze is nieuw voor me
    waarom niet gewoon op de draden van de stekker gezet inplaats van in de kiekert

    stel dat je kiekert kapot gaat moet je het weer over zetten

    Heel simpel:
    1. Ik hecht meer waarde aan mijn originele bedrading dan aan dat simpele kastje.
    2. Één van de aansluitpunten die ik gebruik zit niet bedraad in de stekker.
    3. Als het kastje stuk gaat weet ik voor 98 procent zeker dat het de thermische zekering is die makkelijk te vervangen is zonder een nieuw kastje.
    4. Gebeurt het toch, dan zijn het maar 4 draadjes.

    #17697014

    Hey mede-leden, interessant stukje. Ik ga ook eens op onderzoek of het fabrieks alarm erop zit. Het mechanische alarm (via deursleutel) doet het in het ieder geval niet. Ik heb zo een ruitbreuk sensortje en de rode led erop zitten.

    Dan ook nog een pechje, kwam terug uit Finland en kwam erachter dat ik schade (lees deukje en lakschade) op mijn motorkap heb, en de dader ligt op het kerkhof en NEE, dat heb ik niet gedaan. Maar weer laten maken dan.

    Ben nog steeds bezig om fotos (nog zonder de schade hahaha) zo te krijgen dat ik jullie mee kan laten genieten. Maarlukt nog niet zo erg.

    groetjes
    Marco

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.