Centrale deurvergrendeling

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Centrale deurvergrendeling

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de cdv en hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Ik heb een Opel Vectra 2.0 uit 1994 (automaat) en de centrale deurvergrendeling heeft altijd goed gewerkt. Als ik een van de portieren van het slot haalde ging ook de kofferbak open. Andersom ook, als ik de kofferbak afsloot gingen ook vanzelf de portieren mee op slot.

Totdat er een nieuwe accu in moest en de spanning er dus af werd gehaald. Sindsdien lijkt het wel alsof de kofferbak en portieren apart geschakeld staan. De portieren gaan nog wel allemaal op slot als ik het bestuurderportier afsluit, maar niet de kofferbak. Ook andersom, als ik de kofferbak afsluit gaan de portieren niet mee op slot.

Voorheen werkte het dus wel allemaal synchroon, en ook alle slotmotoren (ook die van de kofferbak) werken zo te horen goed. Alleen staan ze dus niet meer allemaal synchroon geschakeld. Waarschijnlijk is er een eenvoudig truukje voor (zoals de knopjes ingedrukt houden van de elektrische ramen zodat ze in 1 keer open en dicht gaan), maar ja dat truukje weet ik dus niet. En om nou een hoop geld uit te geven bij de Opeldealer heb ik ook eigenlijk geen trek in.

Het is een flinke lap tekst geworden (excuses daarvoor) maar ik hoop dat ik het probleem goed heb omschreven en dat er een galante ridder is die deze dame in nood wil helpen ;)

Groetjes,
    Manon

Welkom hierzo !

Ik weet niet zeker of het voor de vectra A ook zo is , maar bij de Vectra B ( ’96 t/m ’02) doe je je sleutel in het kontakt, draait hem om tot alle lampjes branden en drukt dan op de knop van de afstandbediening ( maakt niet uit of het op ‘open’ of ‘dicht’ is ) Dan synchroniseerd ie alle sloten.

Niet geschoten is altijd mis !

Enne .. deze ‘ridders’ hierzo houden van :kewlpics van je vec !!

Welkom hierzo, ik zou inderdaad het truukje van Speaker proberen. Enne, zoals hij al schreef, post even een paar cool pics van je Vec, zijn we dol op hier.

Voor wat betreft je enorme lap tekst hoef je je geen zorgen te maken. Daar hebben we hier nog niemand om vermoord.

Greetz Roel met een C.

Hallo Speaker en Opel-Limbo,

Bedankt voor het welkom :) Mijn Vectra heeft geen afstandsbediening (hij is niet meer de jongste, dus niet veel luxe hihi!) maar ik ga gewoon proberen wat jij zegt en met de hand het palletje van de deur in- en uittrekken. Wie weet helpt dat wel. Als het lukt laat ik het zeker even weten!

Groetjes,

Manon

Oei, geen AB, dan weet ik niet of het gaat lukken. Anders even wachten totdat de Vec A en B goeroes terug zijn van het zwembad en inloggen. Die kunnen je vast verder helpen hier.

Greetz Roel met een C.

Helaas, het is (nog) niet gelukt. Ook op google heb ik er nog niets over kunnen vinden.
    Hoe moeilijk kan het zijn? Hopelijk heeft iemand nog een gouden tip, anders wordt het toch even naar de dealer gaan.

P.S.
    Pics volgen nog :)

@Opel-Limbo
    . Okee, we wachten even af of de experts nog een idee hebben

Klinkt alsof de vergrendeling bij je achterklep niet helemaal goed gaat, of dat je hem op slot draait terwijl dat eigenlijk niet hoeft.

Maar het is wel een ingewikkeld geheel, en een foutje of onhandig moment heb je zo. De kofferbak moet wél altijd op slot gaan met het slot van de bestuurdersdeur, maar hoeft niét altijd van het slot te gaan via het slot van je bestuurdersdeur. Dat is afhankelijk van de stand van het cylinderslot in je achterklep.

Ik gebruik de sleutel alleen nog om de auto te starten :s :), lang leve de afstandsbediening.

Om wat dingen uit de sluiten en duidelijk te hebben;
    -Als ik me niet vergis gaan je portieren niet mee op slot als je de kofferbak op slot draait en is dat normaal.
    -De kofferbak gaat altijd op slot als je de bestuurdersdeur op slot draait.
    -Je kan het cylinderslot op je kofferbak zo draaien dat hij dicht blijft zitten, ook al ontgrendel je via de bestuurdersdeur de auto. Dat is beveiliging voor als met waardevolle spullen achterin ligt die je achter slot wil houden. Als je daar ‘last’ van hebt, moet je dat eerst even uitsluiten. Dat is geen ritje naar de garage waard.

Als dat niet het probleem is, en de vergrendeling gaat er niet meer op als je met je sleutel de bestuurdersdeur afsluit, lijkt het mij de vergrendelunit in de achterklep.

Dat is eigenlijk de belangrijkste vraag, gaat de achterklep op slot als de bestuurdersdeur op slot draait?

Als het bovengenoemd ‘probleem’ is, moet je de achterklep dus iets minder goed op slot draaien :).

Is dat nog enigszins te volgen? :hmmz

Owja… centr. deurvergrendeling zonder Ab bestaat ook nog !:angel

Is het probleem echt precies na het vervangen van de accu gekomen ?? of misschien ff eerder/later?

Misschien is er een draadje los in je klep. Lijkt me het meest logisch !

wat je misschien zou kunnen proberen is de sleutel als je die in je deur hebt zitten en je draait hem op slot
    dat je dan de sleutel een kwartslag doordraaid als dat gaat dan kun je wel eens kans hebben dat het gaat lukken

groetjes berry

Alle deuren op slot (niet de sleutel plat draaien maar 45 graden draan en weer terug verticaal).

Kofferbak op slot en dan weer vertikaal.

Accu los voor 5 minuten en weer vast.

kan zijn dat de deuren van de auto open waren en de koffer opslot of andersom tijdens accu wissel.

Willem

En doet ie ut al, of issie weggewaaid???

Greetz Roel met een C.

origineel gepost door opel-limbo

Greetz Roel met een C.

niet iedereen komt uit limburg ;)

had wel flink gespookt bij jullie, istnie roel?

origineel gepost door sw_reijnders

origineel gepost door opel-limbo

Greetz Roel met een C.

niet iedereen komt uit limburg ;)

had wel flink gespookt bij jullie, istnie roel?

Jaja, Bassie, gelukkig komt niet iedereen uit Limboland. Anders was het hier zo vol, en elders zo leeg. Maar inderdaad, hiet ging het gisteren echt tekeer. Niet normaal. Ben vanmorgen eerst even buiten naar m’n vers gespoten C gaan kijken. Was bang dat de nieuwe lak er vanafgewaaid zou zijn. Maar hij blinkt (de Vec C he) nog :)

Greetz Roel met een C.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.