CDTi EGR met Fiat toepassing + HOW 2 !!!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum CDTi EGR met Fiat toepassing + HOW 2 !!!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 130)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214048

    Ik heb op vectra-c.com alle topic gelezen in heb hier ff een interessante samenvatting ( vind ik althans ! )

    De CDTi van Opel en de JTD van Fiat zijn nagenoeg gelijk ( de CDTi is aangepast in een samenwerking van GM en Fiat )
    Nu heeft Fiat in 2008 alle JTD’s terug geroepen voor een kleine aanpassing bij de EGR. Dit is in feite gewoon een afdichtplaat voor de EGR met 4 kleine gaatjes ( voor de 120pk 8 klepper 3 gaatjes ) er in zodat er wel wat uitlaatgas doorgaat en de ECU dus niet in de war raak.
    Het resultaat : een soepel lopende motor en een minder vervuilde motor.

    Plaatje bij het praatje:
    De plaat + afdichting van de 150pk 16klepper

    De linkerplaat laat zien hoe groot de opening normaal is.

    De EGR van de CDTi en de JTD is gelijk.

    En voor de 120pk 8 klepper

    En nog een mooi plaatje van hoe het geheel gemonteerd is

    bestelnummers en prijzen:

    – Z19DT engine (8 valves 120cv) EGR plaat: 71751469–13,68 euro ( Fiat )

    EGR afdichting 46773082–1,61 euro (Opel)

    – Z19DTH engine (16 valves 150cv) EGR plaat 71751468–14,10 euro (Fiat)
    EGR afdichting 55191883–3,02 euro (opel)

    Ga ze morgen denk ik bestellen.
    Zal ongetwijfeld een vervolg komen.:P

    #17549383

    goed bezig Peet!! is dit makkelijk zelf te doen?

    :thumbup:wors:thumbup

    #17549384

    voor jou wel Eric ! :angel

    #17549385

    origineel gepost door speaker
    voor jou wel Eric ! :angel

    Herstel; Is dit makkelijk zelf te laten doen bedoel ik? :P

    #17549386

    paar boutjes los- en vast-draaien hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm:hmmz dat moet jij redden denk !

    #17549387

    Dat klinkt interessant :thumbup

    Heb er zelfs een EGR klep van de FIAT inzitten, aangezien OPEL ze destijds niet op voorraad had. :P

    Ben benieuwd naar het resultaat. Minder vervuiling is altijd beter voor de wervelkleppen. :D

    #17549388

    goed bezig peter,

    morgen gelijk bestellen!

    #17549389

    kan dit ook op een 2.2 diesel:D

    #17549390

    heb ik nog nergens gelezen voor een 2.2

    #17549391

    als ik er nu een heel dicht plaatje tussen leg,

    krijg ik dan een storing?

    #17549392

    jep

    #17549393

    Edit: vandaag 2 pakkingen gehaald bij Opel : 10,95 euro incl. btw
    en bij Fiat een plaatje besteld á 17,83 incl btw

    Ik vertelde dit verhaal aan de hoofdmonteur van Opel , die had er nog nooit van gehoord en vond het raar dat Opel dit nooit heeft gedaan.
    Zelfde verhaal bij Fiat en die snapte ook niet dat Opel hier nooit in mee is gegaan.

    Update volgt!

    #17549394

    Heb ik gelukkig de EDS optie “NO EGR”

    Safe driving Jurgen.

    #17549395

    Voor de DTi’s 2.0 en 2.2 is er ook een oplossing. Voor de gene die geinteresseerd zijn


    > http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=92669 ( wel ff inloggen )

    #17549396

    De spullen zijn binnen :D

    Aankomende week effe erin zetten.

    #17549397

    origineel gepost door jraaf
    Heb ik gelukkig de EDS optie “NO EGR”

    Safe driving Jurgen.

    Ik heb gelukkig de Opel oplossing op mijn 1.8’tje . . . Helemaal geen EGR :D

    ontopic!!!

    Je bent weer goed aan het pionieren/engineeren Peet!!!
    Keep on doing the good work!!!

    #17549398

    Edit: How2 EGR- toepassing

    Van de week het fiatplaatje er tussen gemaakt, dus hier voor de liefhebbers maar een how2-tje

    Om te beginnen bestel je deze plaatjes/pakkingen (nummers vind je boven in topic )

    2x pakking van opel en 1x plaatje van Fiat.

    Het rode vak is de locatie van de EGR-klep.

    Haal de 6 rood gemarkeerde bouten los ( 4x dop 10mm en 2x dop 13mm )

    Zo is de EGR-klep los. Haal de oude pakking los, maak alles ff schoon met remmenreiniger oid en schuur de oppervlakte waar de pakkingen komen ff licht op.

    Doe de pakkingen en plaatje er weer tussen ( het plaatje in het midden pakkingen aan de buiten zijde ! )
    En alles weer vast bouten.

    ( je kan er ook voor kiezen de 2 13mm bouten vast te laten zitten, maar ik hou wel van een beetje ruimte ! )

    Suc6 ! :thumbup

    #17549399

    ik heb in mijn astra een 120pk 1,9 16v motor zitten (dtj). Kan dat daar op dezelfde manier en krijg je nog last van storingen ofzo of toch niet? Scheelt het overigens ook in verbruik (bij mijn corsa gsi scheelde het namelijk behoorlijk toen ik hem had afgedopt).

    #17549400

    origineel gepost door sw_reijnders

    origineel gepost door jraaf
    Heb ik gelukkig de EDS optie “NO EGR”

    Safe driving Jurgen.

    Ik heb gelukkig de Opel oplossing op mijn 1.8’tje . . . Helemaal geen EGR :D

    ontopic!!!

    Je bent weer goed aan het pionieren/engineeren Peet!!!
    Keep on doing the good work!!!

    Jazeker Bas dat is de oplossing jongen:P:P:P :hmmz

    Jan

    #17549401

    origineel gepost door Spacejam
    ik heb in mijn astra een 120pk 1,9 16v motor zitten (dtj). Kan dat daar op dezelfde manier en krijg je nog last van storingen ofzo of toch niet? Scheelt het overigens ook in verbruik (bij mijn corsa gsi scheelde het namelijk behoorlijk toen ik hem had afgedopt).

    Durf ik niet te zeggen. Weet alleen dat dit een toepassing is op de Fait CDTi ( of JTD van Alfa )
    Qua verbruik merk ik er nog niks van. Hoeft ook niet, als ie de hele inlaat maar niet zo vervuilt !

    #17549402

    de z19dtj is exact gelijk aan de z19dth maar ik weet niet of er bij de vectra iets anders in dan bij de astra?

    #17549403

    De Vectra zou nooit geleverd zijn met de Z19DTJ

    verder geld het verhaal van Speaker ook voor de Z19DTJ

    Willem

    #17549404

    origineel gepost door wim-v6
    De Vectra zou nooit geleverd zijn met de Z19DTJ

    verder geld het verhaal van Speaker ook voor de Z19DTJ

    Willem

    Klopt , volgens mij zijn er voor de vec alleen maar de Z19DTL en Z19DTH.
    Heb vandaag een Alfa 146 met een 1.9JTD uit 2003 onder handen gehad , maar die zag er toch wel anders uit als mijn 1.9CDTi uit 2005 ( en rookte ook een stuk meer !! ) :P

    #17549405

    Heb het plaatje er vandaag tussen gezet.
    Ben benieuwd of je er uberhaupt iets van merkt.

    #17549406

    Die Alfa’s Roken zowiezo vaak ernstig (145 146 TD en JTD, de 156 1.9JTD en 2.4JTD ook)

    zo ook dezelfde motoren in diversen lancia’s en Fiat’s

    die motor in de Alfa 146, is dat geen 90pk of 105pk motor?? die is inderdaad anders als jouw 16kleppert.

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 130)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.