cdti 150 pk , inhouden

Forumindex Forums Modellen Astra cdti 150 pk , inhouden

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254235

    Mijn gtc cdti (150 pk variant) houd fiks in, de turbo komt pas in bij 2800 toeren.

    Dit was enkele dagen terug 1malig, nu is het constant.
    Geen rook, geen foutmeldingen.

    Boost sensor heb ik zojuist schoon gemaakt, maakt geen verschil.

    #18092256

    Grote kans dat het de EGR is. door roetaanslag kan deze open blijven staan en krijg je false lucht
    En niet onbelangrijk wat is de km stand van jou auto?

    #18092257

    Slechts 122.000

    Egr word toch uitgeschakeld met volgas?
    Mijn idee zou zijn dat er dan een melding komt , klep die openstaat icm volgas .

    Morgen was wel de planning om de egr preventief schoon te maken.

    #18092258

    Nee komt geen foutmelding van als de EGR niet goed werkt :( . check ook eens jou inlaat (wervelkleppen) Zit het bedienings stangetje er nog wel op en ziet het er nog schoon uit.

    Gaat om dit stangetje

    Zit dat stangetje niet meer op zijn plek en of is het vies daartussen. Word het tijd voor een nieuwe inlaat.
    Wat je ook nog even kan doen is als je er voorstaat. rechts van de motor even de dikke slang ( van de turbo) waar die rechts loop naar de motor even los maken dan kan je zien of de gashuisklep nog wel goed schoon is. Op de foto zie je de mijne voor dat die was schoongemaakt

    #18092259

    Ik heb dezelfde auto met dezelfde motor en hetzelfde probleem :(
    Zie hier mijn topic viewtopic.php?f=21&t=172140 en daarmee alles wat ik al geprobeerd heb.

    #18092260

    Das niet hoopgevend…

    Ik heb helaas de auto dagelijks nodig, en wil geen 110km per dag rijden in deze staat.
    Mocht vanavond egr reinigen niks opleveren, dan mag de dealer het opzoeken.

    Wat overigens opmerkelijk is.. toen het probleem nog sporadisch was heb ik 60km gereden zonder probleem, auto geparkeerd en de volgende dag vanaf instappen dit probleem.

    #18092261

    Geen vacuümslangetje kapot?
    Last van ongedierte onder de kap?

    #18092262

    Hooguit dode paarden onder de kap op dit moment.. ;)

    De egr had weinig aanslag. Schoonmaken heeft weinig tot geen effect gehad.

    Na een dag stilstaan start hij heel erg slecht, startmotor gaat 3seconden rond voordat de motor aanslaat, en draait dan zeer onregelmatig. Gas geven is dan amper mogelijk. Lijkt haast op 3 cilinders te draaien. Stinkt dan ook erg naar diesel.

    #18092263

    Misschien is de connector van je 3e injector het probleem. Schijnt veel voor te komen bij de Z19DTH. Je kunt daarvoor een gemodificeerde stekker kopen.

    #18092264

    Heb je toevallig al een oplossing voor het probleem ;)

    #18092265

    Helaas niet, morgen kijkt de dealer ernaar. Zodra ik iets weet hoor je het.

    Toch heeft egr reinigen een positief effect gehad op het slechte starten met koude motor.
    Tevens houd hij iets minder in. Al mis ik nog steeds tientallen pk’s.

    #18092266

    Het was de egr klep.

    Ondanks dat hij schoon was, ging de klep niet goed genoeg meer.
    Klep is vervangen, en hij rijd weer perfect.

    #18092267

    En nu wel afdoppen, ben je van het gezeik af. Bespaar de leven van je inlaat.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    #18092255

    Die geeft dan toch een foutmelding?

    Inlaat moet al gedaan worden overigens, maar zolang die geen storing geeft ..

    #18092268

    Ja dat zoiezo, een goede tuner kan goed van pas komen. Zolang die geen storing geeft laten zitten de inlaat, ik zou deze wel vervangen als er veel speling zit op het stangetje. Ben je meteen daar ook van af en als je echt geen hoofdpijn meer wil gewoon een chiptuning erop. Sinds de chip heb ik geen enkel moment spijt gehad en geen enkel probleem gehad met de inlaat, dan is dit nog de eerste inlaat die erop zit en eerste EGR.

    Galaxy Nexus Tapatalk

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.