CD70 navi inbouwen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum CD70 navi inbouwen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228033

    Beste allemaal,

    Heb via eBay een cd70 gescoord welke via de kanaaltunnel naar mij onderweg is. Het betreft een complete set bestaande uit de radio,cid scherm, luchtrooster, rgb kabel en de gps antennevoet met de gehele antennekabel. De set komt in zijn geheel uit 1 en dezelfde auto dus als het goed is is het Plug and Play. Hoop ik!! Ik wil deze set graag volgende week inbouwen en wil graag alvast zoveel mogelijk inbouwadvies van jullie medeforummers. Denk hierbij aan hoe de antennevoet verwijderd dient te worden, de nieuwe gps antenne gemonteerd moet worden, de dashboardstrip verwijderen, kortom alle praktische info is welkom.

    Dus graag jullie tips en trucs hier posten. Mijn dank is groot!!!!

    Greetz Roel met een C.

    #17754193

    Aan en afmelden met tech2 / opcom al aan gedacht??
    De oude radio afmelden en de nieuwe weer aanmelden.
    Ook al komt hij compleet uit een andere moet ie nog afgemeld zijn.

    Het kan ook met de op-com (nieuwste versie) dus als je iemand in de buurt kent met een.

    #17754194

    Heey!!! Gefeliciteerd !! Mooooi. Alles in 1!! Hij moet wel afgemeld zijn in de auto waar ie uit kwam anders heb je er weinig aan denk ik. Van inbouwen heb ik geen verstand, daar heb ik mannetjes voor hihihi. Vette update voor je Vec.

    Groet

    Eric

    #17754195

    Ik zou zeggen : kom langs. Ik trek je dash in 5 minuten uit elkaar !! :angel

    #17754196

    Hey Roel,

    Ben met dezelfde mod bezig. Heb alleen voor de dvd 90 gekozen.
    Zo als Peter al zegt; demontage van je dash is geen kunst.

    Belangrijker is het bouwjaar van je vec. Jij hebt toch een C1?
    Zo ja dan hoop ik dat je originele radio minimaal een cd30 is en dus met een gid scherm. Verder kun je de cd70 alleen bedienen met het stuur met de wieltjes en niet met de knopjes als je de stuurbediening wilt behouden. Mijn vec heeft dus nog de oude kabelboom, dit betekent dat ik om alles origineel werkend te krijgen naast de jou beschreven items nodig heb; andere airco controle unit voor juiste info op het display van de aanjager en temperatuur. Driespaak stuur met wieltjes voor bediening van de radio en boardcomputer, hierdoor dus ook een andere airbag en cimmodule, eentje die de wieltjes en de tempomaat ondersteunt. Modificatie van de kabelboom van iso naar most/quadlock, antenne adapter van iso naar fakra. Kortom genoeg te doen. Hoop dat dit je bespaart blijft.

    Dash uit elnkaar is simpel, dassttip vanaf het rechter portierkant stukie los wippen en dan kun je ‘m er helemaal aftrekken. Nu kun je bij de schroeven van het kachelrooster. Losdraaien en er uit wippen. Kabel lossen. Origineel radio met 4 spijker (!) yep, gaat prima, rustig er in duwen en dan gelijktijdig de radio rustig naar je toe halen. Wel eerst alles met tech 2 laten ongkoppelen. je antenne, achter de dakhemel los halen en kun je bij de borgmoer van de antenne, losdraaien en niet vergeten de afsluitring te hergebruikrn. Antenne loskoppelen en nieuwe er op.

    Veel suc6 en safe driving Jurgen

    #17754197

    Jraaf, heb idd een cd30 radio mrt wieltjes aan het stuur en climate control. De verkoper van de cd70 heeft mij trouwens gezegd dat als je een complete radio hebt deze plug and play in een andere vec kunt plaatsen zonder tech2 of opcom. Hoop niet dat ik dadelijk een set heb die niet gaat werken!!

    Greetz Roel met een C.

    #17754198

    Is niet waar. Hij moet altijd afgemeld worden van de auto waar ie uit komt, en aangemeld worden in de auto waar ie in gaat. Dat is wat ik me heb laten vertellen. Dat schijnt juist het anti diefstal dingbte zijn. Dus zonder de auto waar ie uitkomt heb je er nik aan ALS ie niet is afgemeld….

    Dat is mij verteld.

    Groet.

    Eric

    #17754199

    Je moet dan ook wel de security code van je auto hebben om m aan En af te melden.

    #17754200

    origineel gepost door Edvries
    Is niet waar. Hij moet altijd afgemeld worden van de auto waar ie uit komt, en aangemeld worden in de auto waar ie in gaat. Dat is wat ik me heb laten vertellen. Dat schijnt juist het anti diefstal dingbte zijn. Dus zonder de auto waar ie uitkomt heb je er nik aan ALS ie niet is afgemeld….

    Dat is mij verteld.

    Groet.

    Eric

    Uhmmm…. ja en nee. Als je een set hebt ( een cd70 en CID/gid ) die uit 1 auto komt, kan je hem ook weer zo in 1 andere auto plaatsen !

    Losse onderdeln moeten afgemeld worden om weer aan een andere gekoppelt te worden !!

    #17754201

    Peter, zo is het bij mij ook bekend! Als ik alleen mijn cd30 eruit haal en er een cd70 inzet moet ik mijn cd30 afmelden en de cd70 aanmelden. Nu haal ik dus mijn complete cd30 met gid scherm eruit en hoef ik niets af te melden. Kan ie de kast in totdat ik mijn C zou verkopen want dan gaat ie er weer in.

    Greetz Roel met een C.

    #17754202

    Dat dacht ik eerst ook maar het schijnt dat niet alleen het TID/CID/GID (display) en de radio deel uitmaken van het beveiligingssysteem.
    Had hier een keer iemand die had dus een compleet set van de sloop ingebouwd en het aanmelden lukte niet ging elke keer weer op “radio safe” en zei (piep) .

    #17754203

    [/quote]

    Uhmmm…. ja en nee. Als je een set hebt ( een cd70 en CID/gid ) die uit 1 auto komt, kan je hem ook weer zo in 1 andere auto plaatsen !

    Losse onderdeln moeten afgemeld worden om weer aan een andere gekoppelt te worden !! [/quote]

    klopt , tech2 heb je nou niet nodig

    #17754204

    origineel gepost door opel-limbo
    Jraaf, heb idd een cd30 radio mrt wieltjes aan het stuur en climate control. De verkoper van de cd70 heeft mij trouwens gezegd dat als je een complete radio hebt deze plug and play in een andere vec kunt plaatsen zonder tech2 of opcom. Hoop niet dat ik dadelijk een set heb die niet gaat werken!!

    Greetz Roel met een C.

    Da’s in ieder geval goed. Dat je al het stuur met de wieltjes hebt. Scheelt een enorm ge-emmer. Heb je de volautomatische climate control? Dan lijkt mij dat ook wel in orde. Ik heb die ook en wijkt op serie nummer slechts 1 nummer af van het origineel wat ik eigenlijk nodig heb dus verwacht daar geen problemen. De set hoeft idd dan niet onderling ontkoppelt te worden maar ik verwacht wel dat je ‘m moet koppelen via tech 2 met je stuurbediening en je climatcontrol. Ga je het zelf doen of laat je het door iemand doen?

    Ben benieuwd hoe ’t loopt. Ik zelf wacht nu nog op m’n bestelde rgb kabel en gps antenne. Dan kan ik aan de slag met het verbouwen van mijn Iso naar quadlock aansluiting.

    Suc6 en safe driving Jurgen

    #17754205

    Da’s in ieder geval goed. Dat je al het stuur met de wieltjes hebt. Scheelt een enorm ge-emmer. Heb je de volautomatische climate control? Dan lijkt mij dat ook wel in orde. Ik heb die ook en wijkt op serie nummer slechts 1 nummer af van het origineel wat ik eigenlijk nodig heb dus verwacht daar geen problemen. De set hoeft idd dan niet onderling ontkoppelt te worden maar ik verwacht wel dat je ‘m moet koppelen via tech 2 met je stuurbediening en je climatcontrol. Ga je het zelf doen of laat je het door iemand doen?

    Ben benieuwd hoe ’t loopt. Ik zelf wacht nu nog op m’n bestelde rgb kabel en gps antenne. Dan kan ik aan de slag met het verbouwen van mijn Iso naar quadlock aansluiting.

    Suc6 en safe driving Jurgen [/quote]

    Jurgen, heb in mijn C idd de volautomatische climate control. En voor wat betreft koppelen met de tech2 ben ik toch afhankelijk van iemand anders want heb er hier geen liggen.

    Geetz Roel met een C

    #17754206

    origineel gepost door opel-limbo
    Da’s in ieder geval goed. Dat je al het stuur met de wieltjes hebt. Scheelt een enorm ge-emmer. Heb je de volautomatische climate control? Dan lijkt mij dat ook wel in orde. Ik heb die ook en wijkt op serie nummer slechts 1 nummer af van het origineel wat ik eigenlijk nodig heb dus verwacht daar geen problemen. De set hoeft idd dan niet onderling ontkoppelt te worden maar ik verwacht wel dat je ‘m moet koppelen via tech 2 met je stuurbediening en je climatcontrol. Ga je het zelf doen of laat je het door iemand doen?

    Ben benieuwd hoe ’t loopt. Ik zelf wacht nu nog op m’n bestelde rgb kabel en gps antenne. Dan kan ik aan de slag met het verbouwen van mijn Iso naar quadlock aansluiting.

    Suc6 en safe driving Jurgen

    Jurgen, heb in mijn C idd de volautomatische climate control. En voor wat betreft koppelen met de tech2 ben ik toch afhankelijk van iemand anders want heb er hier geen liggen.

    Geetz Roel met een C [/quote]

    Hey Roel, heb je nu een GID? Mogelijk dien je dan toch ook nog voor de climate control enkele pinnetjes te ‘bruggen’ Althans dat moet ik wel gaan doen i.v.m. de Iso naar quadlock.

    Safe driving Jurgen

    #17754207

    Jurgen, Yep heb nu een GID scherm.

    Greetz Roel met een C

    #17754208

    origineel gepost door opel-limbo
    Jurgen, Yep heb nu een GID scherm.

    Greetz Roel met een C

    Ok, mocht je ‘m niet aan de praat krijgen wat ik betwijvel want jij hebt al de uitvoering met quadlock. Heb ik nog wel een aansluitschema voor je om van gid naar cid te gaan.

    Suc6 en Safe driving Jurgen

    #17754209

    Wat voor schema heb je daar voor nodig dan?
    Is alleen een rgb kabel voor nodig.

    #17754210

    origineel gepost door speaker
    Wat voor schema heb je daar voor nodig dan?
    Is alleen een rgb kabel voor nodig.

    Voor de communicatie tussen navi en cid heb je idd alleen de RGB nodig. Maar er gaat ook nog een kabel in de cid en die heeft in de 2005 versie een andere vorm en pin bezetting dan in die van de gid 2004 versie Die is voor de temperatuur meting can hoog en can laag en de stuurbediening. Zal ‘m de 14de mee nemen, misschien kun jij mij wat meer info geven met je elctro achtergrond.

    Safe driving Jurgen

    #17754211

    origineel gepost door jraaf

    origineel gepost door speaker
    Wat voor schema heb je daar voor nodig dan?
    Is alleen een rgb kabel voor nodig.

    Voor de communicatie tussen navi en cid heb je idd alleen de RGB nodig. Maar er gaat ook nog een kabel in de cid en die heeft in de 2005 versie een andere vorm en pin bezetting dan in die van de gid 2004 versie Die is voor de temperatuur meting can hoog en can laag en de stuurbediening. Zal ‘m de 14de mee nemen, misschien kun jij mij wat meer info geven met je elctro achtergrond.

    Safe driving Jurgen

    Heey Peet,

    Heb jij een electro achtergrond?!?! :o:o:P

    Maar eh.. mooi als alles uit 1 auto komt je het zo kunt overzetten, dan had ik het mis..
    Beter zo! Succes met inbouwen…

    Groet,

    Eric.

    #17754212

    Vandaag is de CD70 met alle toebehoren binnengekomen. Nu heb ik enkele vragen. De radio zelf heeft aan de achterkant een blauwe en witte aansluiting. Er is een kabel die deze aansluitingen ook heeft, geen probleem dus met aansluiten. Echter heeft deze kabel aan de andere kant 2 ronde aansluitingen/pinnetjes, een groene en een bruine. Aan de kabel van de antennevoet zit een soort blokje aan met 3 ronde aansluitingen, 2xbruin en 1xgroen. Moet dit blokje soms eerst in de grote blok van je originele aanluiting gezet worden (van mijn huidige CD30) en daarna die 2 ronde pinnen erin??? Daarnaast zit er aan de kabel van de antennevoet nog een klein plat stekkertje met een aansluiting waarvan ik niet weet waar die komen moet. Iemand enig idee??

    Greetz Roel met een C.

    [img]Foto0106.jpg

    [img]Foto0107.jpg

    [img]Foto0108.jpg

    [img]Foto0109.jpg

    [img]Foto0110.jpg

    #17754213

    De witte die aan de achterkant van de radio komt is van de FM/AM, de blauwe is van de navi/GPS.

    Leg die kabels eens lang uit en maak er dan een foto van. Zo kan ik niet zien hoe alles loopt.
    Heb ze nog nooit los gehad bij de mijne dus kan het niet zo 1,2,3 zeggen.

    #17754214

    [img]Foto0111.jpg

    [img]Foto0112.jpg

    Greetz Roel met een C.

    #17754215

    blauwe is gps en witte is radio ,

    ik zal als ik jou was gewoon gps ontvanger gebruiken , kost 25 euro op mp , met deze antenne is de kans groot dat je ergens in je interieur beschadigd

    #17754216

    waarom zou je interieur beschadigen dan?
    de antenne is toch een los gedeelte die jebovenop de auto monteerd. Is alleen een kwestie van de hemel er uit / c.q. aan een kant los maken … en dan de oude verwijderen en nieuwe er in.
    Zelfs Roel kan dat ! :angel

    + het feit dat je gps op het dak een beter bereik heeft dan op je dash !!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.