CAN half/full verschillen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum CAN half/full verschillen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur

Luitjes,

ben bezig met een ICE update.
    Heb de volgende vragen:

Wat voor een aansluiting heb ik standaard in de VEC zitten:

is een C1 SW uit 2004 met af fabriek een CCR 2006.
    Zie foto voor de aansluiting.

Kan daar met eventueel een adapter een CD30 op aangesloten worden?

Wie weet of een CD30 kan werken in combinatie met een breedbeeld CID?

Safe driving Jurgen

denk niet dat de CD30 met een CID kan werken . . . aangezien de CD30 geen navi heeft.
    Dan heb je ook weinig aan een kleurenscherm.

En volgens mij is de CD30 een full canbus radio en de CCR2006 niet.

maar wat voor stuur heb je in je auto?
    een met 6 knopjes of een met draai wieltjes?

die met 6 knopjes is dus half canbus en met draaiwieltjes full canbus.

als je dat moet gaan vervangen moet je je stuur + airbag, stuurCIM, (eventueel ECC) scherm, radio vervangen en dan gaat het stiekem een hoop geld kosten.

En als je dan toch grof geld uit zou gaan geven om het bovenstaande te installeren, zou ik er een CD70 of DVD90 in zetten en geen CD30.

zo te zien aan de stekker een half canbus, de canbus stekker van cd30 is anders.
    Ik heb eventueel de stekkers in een schema in pdf. weet niet hoe die hier neer te zetten.
    voor intresse stuur een u2u.

Een CD30 gaat idd niet werken je hebt een CD70 of DVD90 nodig.

Maar als ik het goed begrijp wil je een full-canbus radio in een half canbus auto inbouwen?
    Ik heb wel al eens gelezen dat dit mogelijk is, maar volgens mij heb je dan ook een nieuwe CIM module en nieuwe stuurbediening nodig.

Er is volgens mij al iemand hier op he forum die het eens gedaan heeft.

Thanks voor de reacties.

Ik had idd al hetzelfde uitgevonden:

CCr 2006 naar CD70/DVD90
    GID naar CID

CD70/DVD90
    CID
    Airco control unit
    RGB kabel
    GPS antenne
    CIM
    Stuur met wieltjes, ook in 4 spaaks geleverd, anders ook nog;
    3 spaaks stuur
    Airbag
    Alles aan elkaar knopen en aan de tech 2 hangen.

Maar op de Duitse en Engelse fora wordt beweerd dat de cd30, cd40 dab en de cd50 telecom units ook werken met de cid van de cd70/dvd90. Alleen gebruik je ze dan niet ten volste zoals swreijnders zegt. Maar dat boeit mij ff niet. Gaat er om dat ik staps gewijs kan upgraden. Eerst dan de cd 30 + cid en dan later cim en stuur eventueel airbag en dan naar de dvd 90 of iets dergelijks. Kost het zelfde maar dan niet alles tegelijk.
    :afro

Maar goed we gaan eens verder zoeken wie en of wat kan helpen. Kom er nog wel op terug. Dit gaat uitiendelijk lukken.

Safe driving Jurgen

tja ik zou die cd30 stap dan gewoon overslaan.

een cd70 en dvd90 kun je ook gebruiken zonder stuurwielbediening.
    het is natuurlijk onzin om een CD30 te kopen als je toch een DVD90 wil uiteindelijk.

doe het dan gelijk goed :angel

origineel gepost door sw_reijnders

het is natuurlijk onzin om een CD30 te kopen als je toch een DVD90 wil uiteindelijk.

Yep, maar het prijs verschil tussen en CD30 en een DVD90 is 300 a 350 euri. Dat verschil heb ik net ff niet op zak en wil natuurlijk wel verder. Je weet hoe dat brandt als je iets in je kop hebt en de spullen op ebay voorbij ziet komen:D

Sae driving Jurgen

Zie je dat nou , Jurgen, je had dat scherm gewoon aan mij moeten verkopen..hahahah

grt Nico

origineel gepost door jraaf

origineel gepost door sw_reijnders

Yep, maar het prijs verschil tussen en CD30 en een DVD90 is 300 a 350 euri. Dat verschil heb ik net ff niet op zak en wil natuurlijk wel verder. Je weet hoe dat brandt als je iets in je kop hebt en de spullen op ebay voorbij ziet komen:D

Sae driving Jurgen

ooh ik weet precies hoe je je voelt king:

dan nog zou ik sparen (ik weet het, valt soms tegen) en wachten tot ik gelijk een dvd90 kon kopen.

uiteindelijk ben je alleen meer geld kwijt aan een cd30.
    want die zijn volgens mij helemaal niet zo makkelijk te verkopen :hmmz

op MP staat een hele set te koop dvd90 met scherm rgb kabel slede ..alles er op en eraan…

http://link.marktplaats.nl/375777112
    alles in afleverstatus..tis dak het geld niet heb liggen nu….

Je moet wel altijd op letten wat voor CID is, niet alles past in de Vec wbt afmeting en bevestigingspunten.

origineel gepost door yzf1kr
    Je moet wel altijd op letten wat voor CID is, niet alles past in de Vec wbt afmeting en bevestigingspunten.

Klopt helemaal. Als je de cid en navi of radio unit moet je donders goed op letten of de productie jaar code overeen komen. Heb daar gelukkig een lijst van. Niet alles is namelijk zomaar met de tech 2 aa el kaar te knopen. Ken gevallen waarbij bij voorbeeld de bas en treble regeling niet meer in beeld verschijn.

@ Nico, thanks, heb al contact gehad met de verkoper. Set komt uit een meriva 2009, navi unit gaat wel passen maar de cid weet ik niet.

Safe driving Jurgen

origineel gepost door afterburner27
    Zie je dat nou , Jurgen, je had dat scherm gewoon aan mij moeten verkopen..hahahah

grt Nico

uhh, welk scherm? Ik heb hopelijk binnekort alleen een gid in de aanbieding.

Safe driving Jurgen

ik had het over die cid die je laatst hebt gekocht…nee is maar een geintje.
    Hoop dat je het snel werkend krijgt…
    Ik ben nog even zoet met dat koppelingsvliegwiel…dat bezorgd me weer slapenloze nachten… Weer een maand voorniks gewerkt…

origineel gepost door afterburner27
    ik had het over die cid die je laatst hebt gekocht…nee is maar een geintje.
    Hoop dat je het snel werkend krijgt…
    Ik ben nog even zoet met dat koppelingsvliegwiel…dat bezorgd me weer slapenloze nachten… Weer een maand voorniks gewerkt…

Zag je bericht over die jongere auto die je beter had kunnen kopen. Gaat denk ik niet op. Vliegwiel, wervelkleppen en hiedrauliek zijn een kwaal van dit model. Beter gelijk aan de beurt dan ben je er ook klaar mee, kun je daarna lekker focussen op je mods. Die van mij heeft nu ook zón beetje 3600 aan reparaties gehad. Weet nu wel dat alles goed is en zal er nog jaren plezier van hebben. En je bent denk ik in de war met Eric die heb net de cid aangeschaft. Dat gaat wel werken want die word er door Peter ingezet :angel

Krijg dat spul van mij ook wel aan de praat. Post ik nog wel als het zo ver is.

Thanks en sterkte met de reparatie
    Safe driving Jurgen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.