Calibra X30XE turbo leuk speelgoed

Forumindex Forums Modellen Calibra Calibra X30XE turbo leuk speelgoed

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212084

    Vandaag hadden we de calibra 3.0 v6 turbo weer bij ons staan,deze is ooit door ons gebouwd en kwam nu terug ivm verlseten koppeling die vervangen moest worden.

    Vandaag was ook de eerste x dat wij ermee gereden hebben nadat de DTA erin is gekomen,kan je zeggen een grote dikke pret!!!!

    Mijn calibra zullen we dus snel genoeg ook zo gaan bouwen,alleen wil ik een grotere turbo derop.
    En deze heeft alleen een turbo op het voorste spruitstuk,we moeten eens goed gaan meten en doen om op het achterste spruitstuk ook een turbo te krijgen.

    Hoe is de turbo gemaakt??????
    Vrij makkelijk,we hebben alle delen van een saab turbo gepakt,allemaal plug en play dus!!

    Spruitstuk,turbo enzv alles van een saab.

    Hier wat foto’s





    #17522336

    :wub:wub:wub

    :thumbup

    #17522337

    DTA… 1 turbo op 1 spruitstuk ipv na de collectors…

    Die twee dingen lijken mij een goede reden om alvast op zoek te gaan naar een nieuw blok.

    #17522338

    Ziet er sjiek uit hoor:wub Mooi dat hij er inmiddels al zoveel kilometers mee gemaakt heeft:wors en dat alles netjes heel gebleven is:thumbup

    #17522339

    origineel gepost door Mirage
    DTA… 1 turbo op 1 spruitstuk ipv na de collectors…

    Die twee dingen lijken mij een goede reden om alvast op zoek te gaan naar een nieuw blok.

    Leg a.u.b. even uit?
    Saab rijd toch ook zo rond?
    alleen geen DTA,en dit blokje had 134000 gelopen toen de turbo derop kwam en inmiddels staat er 157000 op de klok,enkel 3x de koppelingsplaten vervangen,deze willen het niet zo lang volhouden,en ja er zit een sportkoppeling op.
    Verder geen mankementen gehad aan de motor…

    En dat terwijl de eigenaar eigenlijk geen turbo kan rijden!
    Tenminste hij kent maar 1 ding en dat is, in de auto stappen, starten ,gas vol intrappen en rijden en ook weer net zo snel de auto uitzetten.

    Dus wij vinden het ergens een hele prestatie dat het nu nog heel is:D:D:D

    De auto heeft een duitse eigenaar,hij haald altijd het uiterste uit de kan.

    #17522340

    Mwah je vangt wel eens wat op….

    Hoop voor de eigenaar dat ie nog heel lang loopt, daar niet van hoor.

    #17522341

    het zal ook best wel werken, maar in theorie heefd de cilinderbank met de turbo meer uitlaattegendruk als de ander.
    dus als ik het zo hoor heb ik er eigenlijk ook m’n vraagtekens bij, maar als een fabrikant als saab het ook zo doet zal dat wel op een of andere manier opgevangen worden.

    #17522342

    ja maar is low pressure turbo toch? 0,4bar of zo?

    Ziet er netjes uit Ronald!:thumbup

    #17522343

    origineel gepost door Mirage
    Mwah je vangt wel eens wat op….

    Hoop voor de eigenaar dat ie nog heel lang loopt, daar niet van hoor.

    Leg dan even uit,je zegt A moet je ook B zeggen?

    #17522344

    origineel gepost door geert666
    ja maar is low pressure turbo toch? 0,4bar of zo?

    Ziet er netjes uit Ronald!:thumbup

    :jerry:jerry:wors:wors
    Helemaal gelijk,rijd nu op 0,6 bar,zelfde als de saab die rijd op 0,58 bar druk

    #17522345

    origineel gepost door JohnSmith
    het zal ook best wel werken, maar in theorie heefd de cilinderbank met de turbo meer uitlaattegendruk als de ander.
    dus als ik het zo hoor heb ik er eigenlijk ook m’n vraagtekens bij, maar als een fabrikant als saab het ook zo doet zal dat wel op een of andere manier opgevangen worden.

    Er is destijds niet alleen het voorste spruitstuk vervangen,ook het achterste spruitstuk,saab had deze namelijk anders als de originele leistrich.
    Dus er zal wel iets gedaan zijn,aangezien dit spruitstuk totaal anders is.
    Het turbospruitstuk,turbo,achterste spruitstuk enzv komen van een saab 93 Aero 2.8 liter turbo af.

    Dus neem aan dat saab hier wel een foefje voor gemaakt heeft..

    gaat perfect dus why not?

    #17522346

    Leuk om te zien:)
    Wel jammer dat je de helft van de cilinders gebruikt..
    Zal een hoop in spoolup en vermogen schelen.
    Je gaat op je eigen motor wel alle cilinders gebruiken voor de turbo? En wat voor turbo wordt het?

    Gr Pascal:thumbup

    #17522347

    origineel gepost door Pascal_B
    Leuk om te zien:)
    Wel jammer dat je de helft van de cilinders gebruikt..
    Zal een hoop in spoolup en vermogen schelen.
    Je gaat op je eigen motor wel alle cilinders gebruiken voor de turbo? En wat voor turbo wordt het?

    Gr Pascal:thumbup

    moeten indd dan beide cilinderbanken gaan gebruiken,komen twee geert666 turbo’s op waarschijnlijk,deze turbo’s zijn groot genoeg

    #17522348

    Klinkt gezellig een V6 3L turbo, hoe veel vermogen heb deze? En alleen op voorwielen of met 4×4?

    Idd beetje vreemd (dat ook bij Saab) 1 cilinder bank word gebruikt…. ze zulllen het daar (bij Saab) wel weten.

    #17522349

    origineel gepost door 2slow
    Klinkt gezellig een V6 3L turbo, hoe veel vermogen heb deze? En alleen op voorwielen of met 4×4?

    Idd beetje vreemd (dat ook bij Saab) 1 cilinder bank word gebruikt…. ze zulllen het daar (bij Saab) wel weten.

    De turbo die erop zit is erg klein,hij rijd nu op 260 pk
    Paar groteren turbo’s derop zal flink schelen

    #17522350

    origineel gepost door cabriobully

    origineel gepost door Pascal_B
    Leuk om te zien:)
    Wel jammer dat je de helft van de cilinders gebruikt..
    Zal een hoop in spoolup en vermogen schelen.
    Je gaat op je eigen motor wel alle cilinders gebruiken voor de turbo? En wat voor turbo wordt het?

    Gr Pascal:thumbup

    moeten indd dan beide cilinderbanken gaan gebruiken,komen twee geert666 turbo’s op waarschijnlijk,deze turbo’s zijn groot genoeg

    Dat merk ken ik nog niet :jerry

    #17522351

    garrett en geert, voor een tukker hetzelfde :D:D:D

    #17522352

    voorbeeld blokie:agent

    #17522353

    waren wij ook al aan het denken,das de enige plek waar nog een beetje ruimte is:D
    Jou blokkie of van wie is het?

    Welke turbo’s zitten derop en is het een 3.0 of 2.5?

    En heb je er meerdere foto’s van?

    #17522354

    Weinig ruimte ja, of je moet je cali ombouwen naar RWD. Staat een filmpje op youtube van een LET, meen dat die een ford achteras en diff gebruikt had.

    #17522355

    Ja maar dat gaat niet dan word de druk te hoog, met 2 turbo s.
    Zit juist maar eentje op zodat met een standaard blok gereden kan worden!

    #17522356

    En dan heb je gewoon het blok zoals die nu in de Insigna zit!!!
    Turbo boven de versnellingsbak en klaar is Clara

    #17522357

    origineel gepost door robbyrood
    En dan heb je gewoon het blok zoals die nu in de Insigna zit!!!
    Turbo boven de versnellingsbak en klaar is Clara

    ????

    #17522358

    origineel gepost door geert666
    Ja maar dat gaat niet dan word de druk te hoog, met 2 turbo s.
    Zit juist maar eentje op zodat met een standaard blok gereden kan worden!

    Dan moeten we het tzt maar aanpassen

    #17522359

    origineel gepost door geert666
    Ja maar dat gaat niet dan word de druk te hoog, met 2 turbo s.
    Zit juist maar eentje op zodat met een standaard blok gereden kan worden!

    Oke. Zal je dus meer aan het blok moeten aanpassen voor 2 turbo’s, of een grotere turbo. :)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.