Calibra x25xe

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239160

    Me calibra doet raar.

    Sinds ik in de bergen reed waar het best goed deed regenen liep de auto ineens best wazig, ik zag dat me luchtfilter wel wat nat was geworden dus ik denk of dacht water in het filter dus wat warm rijde enzo zodat het overging maar niet heus :(

    Als ik me auto nu start lijkt het een soort van een traktor loopt soort van tok tok tok tok tok en als ik gas geef tot 2 duizend toeren loopt die beroerd ook met weg rijde als ik weinig gas geef loopt die kut. Als ik gewoon wat snelheid heb of op de snelweg rijdt hij gewoon.

    Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van het traktor effect? Miss tog door de filter die nat is geweest?

    #17895024

    Bougiekabels gaar, of bobine gaar.

    Willem

    #17895025

    Hmm ok ik zal het eens gaan bekijken, ik laat het nog weten

    #17895026

    Tog eerst me bougies bekeken en bij 1 bougie was een zo’n kant er helemaal af. Je hebt bijv die twee boogjes + een smal puntje waar de vonkjes komen, maar bij 1 bougie was dat ene puntje helemaal weg en soort van aangekoekte troep en op de zuiger gekomen enzo. Hopelijk gaat het weg met gewoon wat rijde enzo anders miss kop eraf en eens kijke wat voor troep erop zit :( Nu de nieuwe bougies erin zitte rijdt die wel weer een stuk feller maar stationair blijft het een traktor maar lang zo erg niet meer.

    #17895027

    Doet ie rammelen?? (metaal gekletter), dan heb je kans dat het stukje bougie klem heeft gezeten tussen de zuiger en de cilinderwand, en als dat het geval is ben je klaar…. als je begrijpt wat ik bedoel.

    Willem

    #17895028

    Ik begrijp het en metaal geknetter hoor ik niet hoor alleen me hitteschild, kan zoiets zomaar gebeuren of heb ik weer eens pech

    #17895029

    Klote voor je Maurice, zit mijn dubbele uitlaat inimiddels er wel al onder btw?

    Groeten Gertjan

    #17895030

    Nee me auto gaat maandag na de spuiter en als die daarna klaar is kan de uitlaat er onder dus is nog even afwachten.

    En me midde demper rammelt als een gek of word daar het rammelen mee bedoelt? Als ik er tegen aan duw is het wel minder.

    #17895031

    Dacht dat je doelde op rammelen vanuit de motor….

    als de uitlaat rammelt omdat ze niet goed loopt moet je het volgende eens nakijken:

    – Valse lucht inlaat traject
    – vervuilde of defecte injector
    – vervuilde gasklep
    – vervuilde stappenmotor
    – Slechte bougies / kabel / bobine
    – verkeerde sensorwaarden van LMM, Temp-sensor, en evt andere sensoren.

    Willem

    #17895032

    Hmm ok de moter hoor ik niet rammelen het is me middendemper.

    En de bougies zijn woensdag nog vernieuwd en heb de kabels bij de bobine een voor een los getrokken en ze vonkte zoals het hoorde.
    Maar maandag staat me auto bij de spuiter dus kan pas na het spuite eens goed bekijke of bijv die ene cilinder vies is of iets dergelijks en zal gelijk de gasklep schoonmaken.

    #17895034

    Morgen gaan we verder het blok bekijken zoals compressie meten.
    MaarIk vroeg me af als me er auto op 5 cilinders loopt kan ik dan boven de 2 duizend toeren nog alle kracht hebben? Gister nacht haalde ik 230 zonder gekke dingen of isdat normaal bij een 6 cilinder

    Ik Weet wel dat me midden demper als een gek rammeltdie vervan ik door een pijp binnekort

    #17895035

    Lijkt me niet als 1 cil niet meedoet. :hmmz

    Ben benieuwd wat er uit komt.

    #17895036

    ligt er net aan als de Cilinder net onvoldoende compressie heeft om lekker stationair te lopen, maar weer voldoende om op 6 cilinders te rijden, kan je een aardig eind komen.

    Willem

    #17895033

    Lang leven, ik heb zoals altijd pech :fy1 :cry :cry :cry Me auto rijdt op 5 cilinders :cry Compressie was 0 :( Nu ga ik wss met spoed een goedkope opel astra hale en me auto schorsen zodat ik in de winter me koppe laat reviseren :cry Hij liep de laatste tijd zo mooi :swear Auto ook tijdelijk voor niks gespoten achja wat doe je er tegen :(

    #17895037

    Pakking vervangen is niet zoveel werk denk met een dag of 2 dat je klaar bent.

    Gr jack

    #17895038

    Met een pakking kom ik er niet helaas

    #17895039

    Gok dat zijn koppakking er uit ligt, dan wordt je niet heel happy met een v6…

    Kun je beter beide koppen vlakken e.d.

    Succes Maurice

    Gr.
    Pastra

    #17895040

    Wel uitkijken met vlakken want dat mag toch niet te ver of te vaak gebeuren bij die koppen?

    #17895041

    Wegbrengen naar een specialist(Niels bijvoorbeeld :thumb )

    #17895042

    In harderwijk zit ook een goed adresje, OpelKees en Nick-GSi brengen daar hun koppen ook heen.
    @ Pastra : pas je onderschrift eens aan man, klopt geen fuck van want die Chevy rijdt je al 2 maand niet meer in ;)

    #17895043

    alles wordt nagekeken en wordt rekening gehouden met speling in klepgeleiders, zittingen worden gefreest/geslepen, kop vlakken, reinigen, enz.

    Ik moet globaal rekenen rond de 500euro per kop

    #17895044

    Klote voor je maurice, misschien is het goedkoper om er een ruilblokkie in te gooien. De motor van de calibra waar jij de uitlaat heb overgenomen staat nu te koop bij berry. Was trouwens een 3 liter en liep als de brandweer.

    In ieder geval su6 ermee.

    Gr Gertjan

    #17895045

    @Maurice89 wrote:

    Lang leven, ik heb zoals altijd pech :fy1 :cry :cry :cry Me auto rijdt op 5 cilinders :cry Compressie was 0 :( Nu ga ik wss met spoed een goedkope opel astra hale en me auto schorsen zodat ik in de winter me koppe laat reviseren :cry Hij liep de laatste tijd zo mooi :swear Auto ook tijdelijk voor niks gespoten achja wat doe je er tegen :(

    heb nog wel een paar sets 2.5 koppen liggen hoor…

    willem

    #17895046

    @Maurice89 wrote:

    alles wordt nagekeken en wordt rekening gehouden met speling in klepgeleiders, zittingen worden gefreest/geslepen, kop vlakken, reinigen, enz.

    Ik moet globaal rekenen rond de 500euro per kop

    Bel Appie eens van Motorenrevisie Helmond, die heeft twee weken geleden nog voor mij een set bewerkte koppen gevlakt en afgeperst.
    Met opnieuw wassen, inslijpen van de kleppen, seals en 2 helicoils was ik ongeveer 250 euro per kop kwijt.

    In Budel ligt ook nog eens set koppen standaard en een set bewerkte X25XE koppen.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.