Calibra word 100+ graden :( Motor stuk gelopen 19-9-12…

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Calibra word 100+ graden :( Motor stuk gelopen 19-9-12…

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #18065043

    2 fans? Nee, eentje ging ook goed moet ik zeggen maar de laatste tijd niet meer zo. Maargoed voor een 400pk auto is 2 eiglks vanzelfsprekend..

    @jason wrote:

    hebben ze dat niet gedaan met de opbouw van de motor dan? :wtf

    #18065044

    Heb is zitten uitrekenen watvoor bedragen er allemaal zijn overgeschreven naar DHZ Twente. Iedereen mag het weten. Kom uit op €12.704,19.. (nog 912 voor de velgen en 1400 voor de remmen, uiteraard heb ik die niet meegenomen in mijn som!!!!!!) Voor dat geld krijg ik dit. Ik zit gewoon te denken aan 3 kwart van mijn geld terug en Niels houd de motor. Of een nieuw blok op zijn kosten.. Ben het nou zat aan het raken.. En voordat mensen gaan denken, ik heb 4 jaar lang hard gespaard voor die centen zonder op vakantie te gaan of vrije tijd voor me zelf te hebben..

    #18065045

    Ik weet ongeveer hoe je je voelt ik zit aan de 2 jaar van echt alles opzij zetten en álles laten om dalijk een mooie Calibra Turbo te hebben. Daar zitten dan wel 2 onvergetelijke vakanties bij waarvan de 2e vanaf zondag begint.

    #18065046

    @16VCalibra wrote:

    2 fans? Nee, eentje ging ook goed moet ik zeggen maar de laatste tijd niet meer zo. Maargoed voor een 400pk auto is 2 eiglks vanzelfsprekend..

    @jason wrote:

    hebben ze dat niet gedaan met de opbouw van de motor dan? :wtf

    nee bedoel het buisje in de kop persen.
    lijkt me dat je dat bij voorbaat doet als je een ks kop hebt en er nog geen 1 in zit….

    #18065047

    Ow ja dat is toen gebeurd ook tijdens de bouw.

    #18065048

    Ik gun iedereen zn auto, en echt waardeloos dat dit ge beurd is, maar sorry hoor, rijden met n auto
    die veel te warm wordt is altijd uit den boze, dus ook met 360ps. Waarom dan toch proberen.
    En al voor de 2ekeer stuk. Bijna 360 ps o/e 16V blok > dat weet daar toch geen raad mee. :(
    I/d duitse f3 gingen ze maar tot 250ps.(zonder turbo) de Opel 16V motoren, omgebouwd door Spiess toendertijd. Calibra DTM deed het zelfs met een Monterey V6 motor(460ps maar zonder turbo) bewerkt door Cosworth en geen 16V.

    V6 blok kan veel meer hebben.

    #18065049

    @16VCalibra wrote:

    €12.704,19…

    :shock:

    Voor zo’n bedrag verwacht je wel wat meer idd. :???:

    Hopelijk kom je eruit met Niels.

    #18065050

    @hdenisen wrote:

    Ik gun iedereen zn auto, en echt waardeloos dat dit ge beurd is, maar sorry hoor, rijden met n auto
    die veel te warm wordt is altijd uit den boze, dus ook met 360ps. Waarom dan toch proberen.
    En al voor de 2ekeer stuk. Bijna 360 ps o/e 16V blok > dat weet daar toch geen raad mee. :(
    I/d duitse f3 gingen ze maar tot 250ps.(zonder turbo) de Opel 16V motoren, omgebouwd door Spiess toendertijd. Calibra DTM deed het zelfs met een Monterey V6 motor(460ps maar zonder turbo) bewerkt door Cosworth en geen 16V.

    V6 blok kan veel meer hebben.

    Als je zulke post doet kun je beter niet reageren op een ellende topic….
    Motor en inbouw zit gewoon niet helemaal goed in elkaar.
    En 100gr en een beetje is niet erg.
    Dus om nou heel wijs met de vinger te wijzen op de eigenaar vind ik niet terecht.

    #18065051

    Als jij het topic doorgelezen had, of de vorige pagina had je kunnen lezen hoe de motor is stuk gelopen. En of je nouw met een auto van 50 pk of 500 pk rijd die te warm word, dat dat niet gezond is begrijp ik ook wel. Daarom had ik ook altijd de kachel aan :hmmz De rest van je verhaal snap ik niet egt.. 360pk met een 16v blok zou niet kunnen?? v6 kan zeker meer hebben maar het cilinderinhoud daarintegen is ook groter..

    @hdenisen wrote:

    Ik gun iedereen zn auto, en echt waardeloos dat dit ge beurd is, maar sorry hoor, rijden met n auto
    die veel te warm wordt is altijd uit den boze, dus ook met 360ps. Waarom dan toch proberen.
    En al voor de 2ekeer stuk. Bijna 360 ps o/e 16V blok > dat weet daar toch geen raad mee. :(
    I/d duitse f3 gingen ze maar tot 250ps.(zonder turbo) de Opel 16V motoren, omgebouwd door Spiess toendertijd. Calibra DTM deed het zelfs met een Monterey V6 motor(460ps maar zonder turbo) bewerkt door Cosworth en geen 16V.

    V6 blok kan veel meer hebben.

    #18065052

    Hdenisen snapt niet helemaal hoe het werkt in een motorblok…. Dat ze in de duitse F3 maar tot 250 pk atmosferisch gingen wil weinig zeggen over de sterkte van het blok, waarschijnlijk was dat gewoon de limiet van wat ze binnen de regels eruit konden halen en wat nog betrouwbaar was. Overigens moet je voor die 250 pk wel serieus toeren draaien en dat is een vele zwaardere belasting voor je drijfstangen als drukvulling.

    Die stelling dat een v6 meer kan hebben met zijn vergelijk erbij van een DTM motor slaat ook helemaal nergens op. Die DTM motor heeft helemaal niks gemeen met een normale productiemotor zoals bv de MV6. :???: Appels met peren vergelijken is dat, 2,5 v6 met een 2.0 16v. :wtf

    #18065053

    Idd die 250 atmosferische pk’s dat is meer belasting. Dacht ik dus nouw ook..

    @giuliettaevo wrote:

    Hdenisen snapt niet helemaal hoe het werkt in een motorblok…. Dat ze in de duitse F3 maar tot 250 pk atmosferisch gingen wil weinig zeggen over de sterkte van het blok, waarschijnlijk was dat gewoon de limiet van wat ze binnen de regels eruit konden halen en wat nog betrouwbaar was. Overigens moet je voor die 250 pk wel serieus toeren draaien en dat is een vele zwaardere belasting voor je drijfstangen als drukvulling.

    Die stelling dat een v6 meer kan hebben met zijn vergelijk erbij van een DTM motor slaat ook helemaal nergens op. Die DTM motor heeft helemaal niks gemeen met een normale productiemotor zoals bv de MV6. :???: Appels met peren vergelijken is dat, 2,5 v6 met een 2.0 16v. :wtf

    #18065054

    Die motoren liepen met een restrictor….
    Ze konden gewoon weg niet meer lucht binnen krijgen.

    #18065055

    Ook een Opel V6 kan niet veel hebben hoor relatief gezien..

    Deze draaien standaard al op 15 a 15,5bar!! daar hoefje echt geen druk bij te presen, dan gaan deze ook kapot!!

    Wel mogenlijk bij de V6en met een S in de compressiecode (Y26SE / Y32SE / Z32SE(OPELmotor)) deze hebben lagere compressie.

    Ik dacht dat de DTM-ers moesten gelijken op de productie versie en dus ook een gelijke motor moesten hebben, en dus een OPEL V6 erin.

    De Monterey is een 3.2 V6 motor, en geen 2.5 V6

    willem

    #18065056

    Van de Opel v6 heb ik niet zo’n verstand maar van de Alfa 155 DTM weet ik wel het een en ander af. ;) De motor in een Alfa 155 DTM is helemaal anders als een productie v6 zoals in de 155-164 e.d. blokhoek, aantal kleppen, boring en slag, alles verschilt. Dat moet ook wel want deze motor kan 14.000 toeren draaien…

    Alleen het sihouet van de auto leek op een productieauto, verder waren er nauwelijks overeenkomsten. 155 straatauto heeft het blok dwars erin liggen en fwd (of awd in het geval van een Q4), in de DTM ligt het blok in de lengte met awd…

    Bij de Calibra’s zal het niet veel anders zijn geweest gok ik zo. :hmmz

    #18065057

    Ik kreeg een berichtje dat ie deze week weer klaar zou kunnen zijn. (komt dalijk de auto halen..) Denk niet dat ie in een week weer klaar is als ik zie wat anderen voor een schade hebben waar de spie van is gebroken..

    #18065058

    laten we er maar het beste van hopen.

    groeten.

    #18065059

    Al dat hoop is bij mij vervlogen :puke

    #18065060

    laat de moed niet zakken komt vast allemaal weer goed
    volg het al een tijdje maar :wors voor je geduld al heb je weinig keus
    is en blijft een super mooie calibra al isie Powered By Klasen Motors ;)

    #18065061

    Wat is er mis met klasen haha?

    #18065062

    geen idee ;)
    is best sneu zoals het nu gaat en er staat powerd bij klasen achter
    hoop voor een goede afloop voor je en dat je snel weer kan cruisen :thumbup

    #18065063

    Afgesteld bij Klasen dat zit dus wel goed.

    #18065064

    Laatst te horen gekregen dat de cilinderwanden weer glad zijn geworden.. Volgens dhz staat die te rijk.. Lijkt me niet voor de hand liggend dat vmax en klasen beide niet goed een motor kunnen afstellen..

    #18065065

    Hoe is de staat van de Injectoren, daar al eens over nagedacht…

    of zuigerkantelen, daar worden de wanden ook glad van (te ruime ligging van de zuigers bijvoorbeeld)

    als ie op de bak ten aller tijden GOEDE (Veilige) uitstootwaarden geeft, loopt ie niet te rijk..

    deze moet ook bekeken worden op halflast..

    Willem

    #18065066

    27 maart zijn er splinternieuwe injectoren ingegaan dus daar kan het niet aan liggen!

    Het is gewoon de passing van de zuigerveren die gewoon niet goed op maat is gemaakt.. Klasen zij ook al dat de kans groot is dat dat het geval dan is geweest..

    Hij is afgesteld door Klasen dus ik ga ervan uit dat de motor goed is afgesteld.. De motor zou ook zwart moeten roken als die zoveel te rijk zou staan volgens Freddy Cane

    @wim-v6 wrote:

    Hoe is de staat van de Injectoren, daar al eens over nagedacht…

    of zuigerkantelen, daar worden de wanden ook glad van (te ruime ligging van de zuigers bijvoorbeeld)

    als ie op de bak ten aller tijden GOEDE (Veilige) uitstootwaarden geeft, loopt ie niet te rijk..

    deze moet ook bekeken worden op halflast..

    Willem

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.