Calibra UPDATE

Forumindex Forums Modellen Calibra Calibra UPDATE

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 85)
  • Auteur
    Berichten
  • #17765357

    spik en span:P nu alles monteren:D:D en totaal plaatje maken:D:D

    #17765358

    Ben toch wel nieuwsgierig naar het eind resultaat.

    Wat kost zo gemiddeld de hele auto goed/professioneel laten spuiten eigenlijk?

    #17765359

    ik denk als ik het meld ik problemen krijg;)

    het ligt er maar net aan hoeveel werk je de spuiter te doen geeft.
    Ikzelf heb de calibra compleet geschuurd en gedeeltelijk gedemonteerd aangeleverd. Ook heb ik ruim over de 75 hagelschade deuken moeten laten verwijderen: 350 euri via uitdeuker

    Enige wat de spuiter moest doen is strak maken en klaar maken voor het spuiten.

    #17765360

    Ik ga hem ook grotendeels gedemonteerd aanleveren en ben van plan te vragen hoe hij hem het liefste geschuurd wil hebben, gaat helemaal goed komen :angel

    #17765361

    Vandaag ben ik weer bij de spuiter geweest, want de auto is klaar:D

    op wat kleine stofjes na is de auto 100%!! De stofjes zijn niet te voorkomen, stof gaat nu eenmaal overal in elke ruimte.
    Donderdag komt de spuiter de auto naar mijn loods brengen waar ik gelijk ga beginnen met monteren!
    Als de buitenkant klaar is ga ik de auto weer terug brengen om de lakdefectjes te laten verhelpen…

    Ben helemaal happy, en kan niet wachten tot donderdag!!

    #17765362

    foto’ssssssssssssssssssss

    #17765363

    idd!

    :kewlpics

    #17765364

    duurt altijd ff met die beunhaas :jerry

    #17765365

    @ Dik : vrouw in het spel he, dan duurdt het altijd ff met Patje :angel

    #17765366

    pfff is t weer zover :P :P

    #17765367

    nee, Patje zit nu op school;) dus helaas kan ik geen foto’s posten hier…
    Vanavond als ik thuis ben zal ik de foto’s online gooien…

    #17765368

    Wilma en ik zullen morgenvroeg wel even wat spy-pics schieten als we die van ons naar de spuiter gaan brengen ;)

    #17765369

    Ik kwam er achter dat mijn update nou niet echt vorderde op internet, maar wel in real-life gelukkig.
    Daarom even een riante update met een hoop foto’s.

    Ongeveer 5 weken geleden was de Calibra klaar bij de spuiter.
    Resultaat:

    En zo’n 4 weken terug was de calibra eindelijk klaar voor transport!

    Ondertussen dat de calibra bij de spuiter stond(Ruim een maand) heb ik, samen met Arjan(Juffer1) en Wilma, ook echt niet stilgezeten:
    De achterlichten waren onder andere flink toe aan een schoonmaak en polijstbeurtje.
    Eerst heb ik de achterkant met flink APC ingespoten, laten intrekken en met een kwast tussen de kieren het grove vuil weggehaald.
    Daarna in de kieren waar die groene boomalg-aanslag tussen zat ook flink met APC en een kwast aan de gang.
    Met lucht alles droog en schoon geblazen waarna de dap500 weer aan de gang mocht:

    Resultaat::love

    De koplampen mochten er ook aan geloven:

    Goed, het werd ook tijd om de balans op te maken toen de wagen bij de spuiter stond:
    Er waren in de 13 jaar dat het beestje de 144k aan kilometers heeft opgevreten genoeg weersinvloeden geweest om bepaalde dingen aan de auto aan te tasten.
    De volgende onderdelen werden daar vervangen door gloednieuwe:
    – 2 keer strip langs de stijl, tussen raam en stijl in.
    – Antennevoetje
    – Strip bij de voorruit(gescheurd-> kwaaltje)
    – Deurrubbers, als je dan toch bezig bent, die ook maar vernieuwen
    – Parafaanplaat, zelfde als deurrubbers

    Uiteraard allemaal behandeld met Natural Look of Trim Sealant:

    Na de strips konden ook de zij-ruiten weer gemonteerd worden:

    (let niet op de vette vingers op de ruit: dat krijg je met Natural look aan je handen:lol )

    Oude strip na de helft gesloopt te hebben:

    Nieuwe strip:

    Voor de montage eerst voorzien van de sealant, en 24 uur laten kuren. Deze handeling daarna nog eens gedaan.

    Ook de losse zijkanten van de strip werden met Trim Sealant in de bescherming gezet:
    Voor:

    Recht met, links zonder TS:

    Beiden gedaan:

    Ook heb ik de kachelradiateur uit voorzorg vervangen, het dashboard lag er toch grotendeels uit:lol
    De nieuwe:

    Ook de luchtgeleiders voor onder de stoelen in de natural look gezet:

    Je ziet er niks meer van, maar voor het idee;)

    De lamphouders mochten ook aan een schoonmaakbeurt geloven:
    APC en een kwast doen werkelijk wonderen:love

    Afgelopen week heb ik met Arjan de dashboard delen terug geplaatst.
    Eerst werden deze met APC en een kwast schoongemaakt, om daarna in PB’s Natural Look te worden gezet:

    Wilma heeft met de extractor de achterzijde van de mat schoongemaakt, en ikzelf de voorkant:

    Heb ook het hemeltje gedaan, en nog meer dingen, maar daar moet ik de foto’s nog van krijgen.

    Maar voorlopig moet die wel voldoende zijno:-)

    #17765370

    lekker bezig dan:D

    #17765371

    Dat dacht ik:o

    1 ding: de manta gaat echt niet zo snel… deadline staat op 27 maart(Streetpower).
    En dan moet de auto EN apk-gekeurd zijn, en het liefst de andere uitlaat al hebben:angel

    #17765372

    Voor die zijruiten moet je echt een bepaalde techniek hebben want toen ik ze er voor de oefening weer terug in wilde zetten werkte de strip bovenaan niet bepaald goed mee :(

    #17765373

    @ InjectTheVenom:

    PIECE OF KOEKKIE…:angel

    #17765374

    Flauw :P

    #17765375

    Keiharde waarheid:angel

    #17765376

    Nee maar nou even serieus ik had aan de bovenkant aardig wat moeite met die zwarte strip waar de ruit uiteindelijk onder komt te zitten, het voelde aan alsof de draadeindjes los van de ruit zouden gaan breken als ik verder zou pushen.
    Daarom, gaarne uitleg over dat piece of koekkie :P

    #17765377

    Is moeilijk uit te leggen.

    Maar als je aan de achterkant begint, de ruit onder strip duwt, dan moet je met een heel dun schroevendraaiertje de strip langzaam over de ruit schuiven.
    Dit terwijl je de ruit steeds verder er onder duwt.

    Dan zal je merken dat de draadeinden langzaam op hun plek komen en dat als ze er allemaal zijn dat de ruit erin ‘klapt’.
    En binnen in met montage van de moeren dit kruislings doen!
    Zo weet je zeker dat de ruit goed zit…

    #17765378

    Ok bedankt daar moet ik straks hopelijk wat mee kunnen :D Hopelijk gaan de draadeindjes dan inderdaad langzaam op hun plek vallen.

    #17765379

    Je moet vooral heel rustig doen!

    En het beste is om er een handje extra er bij te hebben.
    Die kan dan langzaam van onderen de ruit er in duwen terwijl jij met het schroevendraaiertje heel voorzichtig de strip eroverheen probeert te krijgen!

    #17765380

    Die zijruiten moet je gewoon een keer gedaan hebben om het te snappen. En uiteindelijk kan er weinig mis gaan, mits je geen brute kracht gaat gebruiken.

    Maar wat is APC? Meguiar’s All Purpose Cleaner? :wtf

    #17765381

    Ja, dat heb je goed Opaul:thumbup

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 85)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.