calibra tussenbak

Forumindex Forums Overige 4×4 calibra tussenbak

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 105)
  • Auteur
    Berichten
  • #17869872

    Alles er uit trekken zonder er iets voor in de plaats te zetten of hoe…?? Visco aanpassen en lagers vervangen kan ik nog wel in komen, maar als de bandenprofiel tolerantie blijft bestaan snap ik even niet hoe ze het aanpakken, kun je misschien meer details noemen?

    #17869873

    moet je met deze set wel met dezelfde bandenomtrek blijven rijden?
    en is de overbrenging in de achteras iets om rekening mee te houden?

    (dit ivm evt corsa ombouw naar 4×4 met gebruik van een starre achteras van een kadett ofzo )

    #17869795

    @InjectTheVenom wrote:

    Alles er uit trekken zonder er iets voor in de plaats te zetten of hoe…?? Visco aanpassen en lagers vervangen kan ik nog wel in komen, maar als de bandenprofiel tolerantie blijft bestaan snap ik even niet hoe ze het aanpakken, kun je misschien meer details noemen?

    thanx voor je pb, was dit topic helemaal vergeten :angel

    maar heb een tijdje terug met iemand staan kletsen die het bij Hürrlimann had laten doen,

    hun vervangen zoiezo alle tandwielen/lagers en maken een visco koppeling “op maat” naar het aantal “nm” wat ie aan moet kunnen
    in zijn geval was de (ont)koppeling blijven zitten maar ook deze konden ze naar wens ook laten vervallen. (weet hier de details niet van)

    mijn verdeelbak gaat aankomend weekend uit elkaar trouwens, zal ff div foto’s van de ringen e.d. maken voor de liefhebbers ;)

    #17869796

    ik heb mijn 4×4 bak vast gezet met zo een kit van 5 ringen
    ik vind persoonlijk dat motor nogal gemakkelijk verzuip of hoe ze dat ook in het mooi nederlands zeggen
    maar de seconde wagen aan het rijden is dan gaat hij wel goed
    is gewoon het vertrek bij rode lichten of fille in bergop dat ik wat aan de mindere kant vind

    #17869813

    @swa wrote:

    ik heb mijn 4×4 bak vast gezet met zo een kit van 5 ringen
    ik vind persoonlijk dat motor nogal gemakkelijk verzuip of hoe ze dat ook in het mooi nederlands zeggen
    maar de seconde wagen aan het rijden is dan gaat hij wel goed
    is gewoon het vertrek bij rode lichten of fille in bergop dat ik wat aan de mindere kant vind

    moet zeggen dat ik daar persoonlijk gene last van heb.
    gewoon starten en rijden ;)
    auto trek mss wat zwaarder op maar dat compenseer je zelf met je rechtervoet :jerry

    #17869874

    Er zijn dus meer mensen die de combinatie van 400pk en AWD werkend gekregen hebben, de vraag is hoe deze het gedaan heeft

    http://www.youtube.com/watch?v=dArJy8CD53w&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17869875

    Deze tegen de 500pk met bi turbo en AWD :shock: Waarom kan ik nou verdomme geen Pools dan kon ik ze een mail sturen hoe ze het geflikt hebben :shock:

    http://www.youtube.com/watch?v=Cfhe5jT4qUw&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17869876

    Versnellingsbak en verdeelbak van een Audi S3 met een iets gekantelde motor, hmmm….

    http://www.mickey-garage.pl/projekty/21/opel-calibra-turbo-c20let-4motion


    481km–526nm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17869877

    Mijn verdeelbak is ook kaduuk, lekt olie… Kan aan een versterkte koppeling etc komen voor 600 euro echter is dit goedkoper. Echter hoe zit het met het brandstof verbruik? Hoeveel is deze gestegen? Ik rij nu al 1 op 9,3 gemiddeld op fwd en wil niet dat het nog veel onzuiniger wordt!

    #17869878

    @KiLLaHeRTz wrote:

    Mijn verdeelbak is ook kaduuk, lekt olie… Kan aan een versterkte koppeling etc komen voor 600 euro echter is dit goedkoper. Echter hoe zit het met het brandstof verbruik? Hoeveel is deze gestegen? Ik rij nu al 1 op 9,3 gemiddeld op fwd en wil niet dat het nog veel onzuiniger wordt!

    mijn verbruik zat rond 15 a 16 liter op 100km
    maar was wel met open uitlaat van 63mm en gechipt…
    hoeveel liter is dat eigelijk, zo 1 op 9,3?

    #17869879

    11

    #17869880

    Merken meer mensen zo’n toename in verbruik?

    #17869881

    @KiLLaHeRTz wrote:

    Merken meer mensen zo’n toename in verbruik?

    hoe bedoel je??
    met 4×4 en zonder 4×4 rijden, of als de bak vast is??
    verklaar je nader.

    groeten.

    #17869882

    Verbruik van normale bak/fwd naar gelockde bak. Wat het verschil is

    #17869883

    sorry, daar kan ik je niet echt mee helpen, maar mischien over een tijdje wel.
    ik heb in mijn kadett de 4×4 zonder computer of zekering 19 aangesloten, maar met een schakelaar.
    ik kan of fwd, of 4wd rijden.
    bij 4wd schakelt de 4×4 alleen uit bij remmen, komt overeen met een gelockte bak.
    moet binnenkort mijn tank vervangen door een andere, en ga er dan van uit dat mijn brandstofmeter weer goed werkt.
    maar denk dat er tussen een 4×4 en een gelockte 4×4, minimaal verschil zal zitten in het verbruik.

    groeten.

    #17869884

    Heeft denk ik voornamelijk met rijstijl te maken, zoals al wordt gezegd, de tussenbak schakelt normaal alleen vrij als er wordt geremd.

    #17869885

    Hmm toch maar overwegen dan…

    #17869886

    Heeft iemand misschien foto’s van de losse interne delen van een Calibra/Vectra 4×4 verdeelbak?

    #17869887

    Nu had ik mijn calibra laatst op een brug, gestart en laten lopen in z’n 1, de achterwielen draaiden gewoon mee. Als ik 1 kant tegen hield bleef de andere kant draaien, zo niet harder. Hoe kan dat? Zekering 19 is er uit..

    #17869888

    Platenpakket zal wel door wrijving gewoon meedraaien, krik maar eens een gewone FWD auto met beide voorwielen van de grond.
    Vaak zelfs in de vrij draaien de wielen al rond. Dit komt gewoon door interne wrijving in de versnellingsbak, en in jou geval in de tussenbak.

    #17869889

    Ahh vandaar, zal sowieso even testen op een grasveld, dan merk je het snel genoeg :)

    #17869890

    Geloof niet dat die mensen uit Zweden nog verdeelbakken ombouwen? De website wordt alleen nog vertaald als je dit via google doet en vervolgens kom ik geen optie meer tegen hiervoor. Zou nog altijd eens willen weten wat ze exact modificeren behalve het toepassen van een verstevigingsplaat (over die laatste gesproken is deze ook los te verkrijgen?).

    #17869891

    Ik heb wel een mooie foto van die versterkte bak :angel Kost wel 3500 euries….

    @InjectTheVenom wrote:

    Geloof niet dat die mensen uit Zweden nog verdeelbakken ombouwen? De website wordt alleen nog vertaald als je dit via google doet en vervolgens kom ik geen optie meer tegen hiervoor. Zou nog altijd eens willen weten wat ze exact modificeren behalve het toepassen van een verstevigingsplaat (over die laatste gesproken is deze ook los te verkrijgen?).

    #17869892

    Zet eens online als je wilt, ben wel benieuwd…

    #17869893

    ik ook.

    groeten.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 105)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.