Calibra Turbo trekt koud veel beter dan warm

Forumindex Forums Modellen Calibra Calibra Turbo trekt koud veel beter dan warm

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269826

    Hoi, weet iemand hier raad mee ?

    Koud trekt me calibra turbo veel beter dan als hij op temperatuur is,

    #18266991

    Koud loop de motor op choke e door de meer benzine voelt hij feller aan.

    #18266992

    Een open lucht (sport)filter onder de motorkap zou een boel verklaren, is dat het geval?

    Gr

    #18266993

    neen de luchtfilter is geheel origineel,

    en is me 3 de turbo wat ik bezit, deze is echt niet normaal het verschil.

    groetjes

    #18266994

    Wellicht de lambda? Ik heb dit met een astra gsi ook gehad, koud trekken als de brandweer en met warme motor een stuk minder. Andere lambda er in en hij ging weer als vanouds.

    #18266995

    hoi, zit wel sinds 2 jaar een nieuwe lambda in, maar idd zou kunnen als ik tijd heb ze eens uitwisselen :)
    bedankt :thumbup

    #18266996

    lambda gewisseld heeft niets uitgemaakt vreemd, koud geeft hij ook bij gaslos harde knallen, wel mooi maar normaal ? mmm :jerry

    Gaat echt niet normaal hard als hij koud heeft maar is niet gezond hehe

    ook bij start soms precies of de ontsteking niet juist staat, draaid dan voor hij aanvliegt onregelmatig, hall sensor ook al gewisseld,

    zijn toch rare dingen die letten :D

    #18266997

    gaat het motormagegemant lampje ook aan?

    #18266989

    @Duurt wrote:

    gaat het motormagegemant lampje ook aan?

    neen, is nog maar een keer of 2 heel even aangegaan bij start en direct terug uit.

    #18266998

    bij het starten branden alle lampjes en als hij aan gaat gaan ze bijna allemaal uit, op zich zit er ook een geheugenfunctie in voor de laatste storing, even met de paperclipmethode de computer uitlezen, misschien dat er nog iets in staat

    #18266999

    @Duurt wrote:

    bij het starten branden alle lampjes en als hij aan gaat gaan ze bijna allemaal uit, op zich zit er ook een geheugenfunctie in voor de laatste storing, even met de paperclipmethode de computer uitlezen, misschien dat er nog iets in staat

    #18267000

    Volgens mij moet het gewoon kunnen heb me eige cali ooit wel is zo uitgelezen is bj 97.

    Maar waarom koop je geen opcom? Verloop stekker erbij en je kunt de auto mooi uitlezen opcom kost 30 euro? En zo;n verloop kabel via ebay 2 a 3 euro.

    #18267001

    je kunt altijd proberen

    viewtopic.php?f=132&t=180682

    #18267002

    @Duurt wrote:

    je kunt altijd proberen

    viewtopic.php?f=132&t=180682

    Danke je man ! hier kan ik wat mee. :thumbup

    #18267003

    het werkt dus ook met paperclip :)
    heb 2 storingen:
    nr 73: air flow sensor AFS low voltage
    nr 91: oxygen sensor heater high voltage

    nu maar opzoeken wat dat betekend :jerry

    #18267004

    bij de mijne gaf hij aan motor temperatuur high voltage, dit kwam omdat er een kabelbreuk vlak bij de sensor zat en de meetspanning dus te hoog opliep, toen met een universeel meter met scherpe meetpinnetjes in de kabel geprikt en doorgemeten naar de connector, was stukgegaan nadat ik de thermostaat had vervangen
    als je een vraagbaak van de Vectra a 1988-1995 2e druk staat ook de Vectra turbo beschreven met schema, kun je vanaf de connector naar de stekker van computer meten of er verbinding is.
    van mijn andere auto was de airflowmeter ook eens stuk, het verhaal was toen dat de weerstand van de draad op den duur verloopt, kon toen een imitatie luchtmeter in, maar misschien is er ook iemand in de buurt waarbij je hem even mag lenen om het zeker te weten.
    Ook kun je de computer resetten en kijken welke storing er daarna weer in komt, lijkt me raar dat er twee storingen in zitten, resetten doe je door de accu een tijdje los te koppelen

    #18267005

    Hmm..als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat het met de luchtmassameter te maken heeft.

    #18267006

    @MoiInActie wrote:

    Hmm..als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat het met de luchtmassameter te maken heeft.

    hmmm en ik denk dat je helemaal gelijk hebt, is een nieuw exemplaar van enkele jaren oud maar toch

    #18267007

    bij een goede injectie en koude motor spuit hij meer benzine in dan als hij warm is, mocht hij dus over het hele gebied te weinig in spuiten heb je er het meest last van als hij warm word

    #18267008

    Ik heb nou enkele uurtjes de batterij ontkoppeld, dan bij de eerste storing wat komt ff paperclipuitlezen :)

    hehe hoop dat ik het eindelijk kan achterhalen.

    #18267009

    lmm gaan niet zomaar stuk anders het draad je eens schoonmaken, als je wil weten of je brandstof lucht hoeveelheid goed is zou ik eens met een AFR meter gaan rijden miss loopt hij wat arm onder boost…

    #18267010

    had hem gereset, en bij start onmiddelijk storing
    ff gepaperclipt :jerry en alleen nog storing
    nr 91: oxygen sensor heater high voltage
    is dit de lambdasonde niet ?

    weet iemand toevallig hoe het komt dat soms als ik start hij vlot draaid en dan plots ff stroef en terug vlot
    precies of de ontsteking ff niet goed staat, start dan ook moeilijker.
    soms gaat alles goed en start hij onmiddelijk.

    #18266990

    ik zou eerst die labdasonde eens vervangen en dan verder kijken

    #18266988

    Oxygen heater is lambda sonde verwarming plus draad onderbreking, ik zou gewoon een keer op de rollenbank gaan dan weet je of de motor genoeg vermogen geeft. En bij volgas gaat de lambda regeling toch uit dus dat zou niks met trekken te maken moeten hebben

    #18267011

    heb de lambdasonde vervangen door een nieuw (duur) :jerry exemplaar
    en de luchtmassameter ook door een gebruikt exemplaar, wel eerst goed gereinigd.

    heb het gevoel dat hij beter gaat maar toch nog duidelijk vrij groot verschil.

    Wat ik wel merk is, heb 2x me luchtfilterkast eruit gehad, dan

    als je gaat rijden rustig geen probleem duw je het gas in stotteren en vlammen uit de pijp

    rally man nie normaal hahahaha de mensen maar doen of ik gek ben :jerry terwijl ik gewoon

    maar me auto probeer :p, na een toertje van enkele kilometers is dat weer weg en rijd hij weer

    normaal…toch vreemd, ook als je de stekker aftrekt van de llm de ene keer valt hij stil en de andere

    keer blijft hij draaien, bij start ook soms hoge stationair toerentallen en neemt af na enkele momenten.

    Heb trouwens een massameterstekker met 5 draden, alles wat ik vind zijn er maar 4 anders kon ik alles opmeten.

    groetjes Rob

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.