Calibra turbo +/- jaar stilstaan

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Calibra turbo +/- jaar stilstaan

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245624

    Hallo,

    Ik ga binnenkort naar een Calibra Turbo 4×4 kijken die ongeveer een jaar stil staat, misschien zelfs langer. Is dit slecht of kan het nog gewoon? Wat zijn de aandachtspunten?

    Natuurlijk geef ik de auto gewoon een grote beurt al is hij gewoon goed. D-riem etc worden gewoon vervangen. De auto wordt door de eigenaar eerst bij de lokale Opel dealer APK gekeurt en daarna maak ik eerst een proefrit alvorens de auto daadwerkelijk te kopen.

    Gr. Mike

    #17981059

    heeft de motor helemaal niet gedraait een heel jaar lang?
    of is hij wel eens met de hand rond gedraait ofzo.

    normaal gesproken moet het wel kunnen.
    voordat je gaat starten zou ik wel ff de ontsteking onderbreken zodat hij niet aan slaat.
    dan starten totdat je oliedruk hebt ;)
    vervolgens moet hij wel kunnen lopen ja.
    ik zou vooral niet te gek gaan rijden, eerst weer ff normaal doen :thumb

    #17981060

    Slangen uitgedroogd, riemen uitgedroogd.
    Olie vast gekoekt in het carter.

    #17981061

    hij zal wel ff wat aandacht hebben ja. net wat corsa_gsi aan geeft, kijk ff hoe de olie er aan toe is. geen rare lekkages of bijgeluiden. en als je het niet vertrouwt, nooit kopen!

    #17981062

    @Corsa_GSi wrote:

    Slangen uitgedroogd, riemen uitgedroogd.
    Olie vast gekoekt in het carter.

    En als hij hem in dat jaar een paar keer goed warm heeft laten lopen? Riemen ga ik sowieso vervangen, pakkingen en olie ook. Maar de slangen zijn behoorlijk duur, dus hopelijk zijn ze niet uitgedroogd.

    En ik koop hem niet als hij niet goed is. Of hij moet de prijs dusdanig interessant maken dat ik hem toch koop :)


    @GSI
    racer, goede tip :thumb

    #17981063

    We hebben ooit via het forum sets gekocht met korting bij Roose motorsport.
    Dat is gelijk een leuke upgrade tov standaard en misschien goedkoper dan opel ook nog.

    Roose Motorsport, Performance Silicone Hose Kits
    roosemotorsport.co.uk

    Paar goed warm geweest is al een goed begin!

    #17981064

    als hij indd al eens een paar keer goed op temperatuur heeft kunnen komen scheelt dat wel!! :thumb

    #17981065

    Ik ga volgende week kijken :thumb Hij spreekt vol lof over de auto, geen mankementen etc, the usual shit dus ik ben benieuwd! Als hij goed is dan neem ik de auto gewoon over. Ik heb altijd al een calibra turbo willen hebben king:

    Dit is sowieso wat ik eraan ga vervangen op het moment dat ik hem thuis heb:

    -Distributie met spanrollen en waterpomp
    -V-snaren / multiriem
    -Olie / oliefilter / olietapboutmoer
    -Kvs
    -versnellingsbak olie
    -4×4 bakolie
    -Carterpan pakking

    Mis ik iets? Op de slangen na, ik wil eerst zien of ze gewoon heel blijven ;)

    #17981066

    De belangrijkste dingen heb je wel op je lijstje staan. Maar als de 4×4 een jaar stil heeft gestaan en je bent toch bezig, zou ik de drukbol ook mee pakken. Deze dient, bij normaal gebruik, elke 4 jaar of na 60.000 km vervangen te worden. Let ook op dat je geen gebruik maakt van een drukbol met witte rand. Dit is de originele versie en die schijnen niet goed te zijn.

    #17981067

    Stond ie op 1 plek? Reken dan ook op de bandjes…

    Goed kijken, zowiezo of ze uitgedroogd zijn, en op vlakken van het stilstaan. Kijk ook naar vocht. Een auto die rijd heeft altijd rijwind die door de auto heen gaat en zorgt er dus voor dat er geen schimmels en vocht in de auto gaat zitten.

    Weet zo niet de bekende plekken, maar kijk onder de matten van bv kofferbak en bij de stoelen.

    Succes met je koop :thumb

    Greetz Emiel

    #17981068

    Gaaf man veel fun ermee!

    @KiLLaHeRTz wrote:

    Ik ga volgende week kijken :thumb Hij spreekt vol lof over de auto, geen mankementen etc, the usual shit dus ik ben benieuwd! Als hij goed is dan neem ik de auto gewoon over. Ik heb altijd al een calibra turbo willen hebben king:

    Dit is sowieso wat ik eraan ga vervangen op het moment dat ik hem thuis heb:

    -Distributie met spanrollen en waterpomp
    -V-snaren / multiriem
    -Olie / oliefilter / olietapboutmoer
    -Kvs
    -versnellingsbak olie
    -4×4 bakolie
    -Carterpan pakking

    Mis ik iets? Op de slangen na, ik wil eerst zien of ze gewoon heel blijven ;)

    #17981069

    denk ook e.v.t ff aan de remmen.
    zeker als de auto buiten gestaan heeft.
    die kun je dan voor 99% zeker ook niet monteren ;)

    #17981070

    Ik weet niet of hij buiten of binnen heeft gestaan, ga het natuurlijk wel vragen. Stel dat er redelijk wat roest op de remschijven zit, ik moet natuurlijk wel naar huis rijden met die auto. Is die roest niet weg na een paar keer goed remmen? Kan ik nog wel veilig naar huis rijden?

    Ik zal ook onder de bekleding kijken @TWA ;)

    #17981071

    als de auto een jaar geen meter gereden heeft kun je de schijven weggooien.
    of je moet ze al af laten draaien, maar dat gaat alleen als ze nog dik genoeg zijn.
    met remmen krijg je het iig niet eraf
    je kunt blij zijn als de klauwen nog gangbaar zijn en niet vast zitten :thumb
    of de handrem e.d

    #17981072

    Hmm shitt… :( Op hoop van zege dan maar. Ga er volgende week kijken!

    #17981073

    En hoop op een paar busjes remmenrijniger van de Action :jerry

    #17981074

    Zal eraan denken! :jerry

    #17981075

    gewoon ff gaan kijken indd ja!
    voor hetzelfde geld valt het allemaal reuze mee, je weet het niet ;)

    #17981058

    Mijn donor ben ik vorig jaar met kerst gaan halen, lag een cm of 30 sneeuw op het dak, deuren vastgevroren.
    Sleutel omdraaien, nix in huis… andere accu dr in. Aanraken lopen en niet tikken of zo, dat was toch voornamelijk doorslaggevend…
    Een auto die zo lang stil had gestaan, en een kwestie van even zonder bobinekabel starten voor oliedruk, kabel dr op en gelijk aanslaan

    #17981076

    Krijg ik toch wat meer hoop van :thumb

    #17981077

    @KiLLaHeRTz wrote:

    Krijg ik toch wat meer hoop van :thumb

    Ik verwacht na een jaar geen al te erge problemen behalve slechte benzine, remschijven betwijfel ik van of die werkelijk meteen weg gegooid kunnen worden want toen ik mijn Calibra turbo uit een 1 jarige stalling gehaald heb was het alleen even oliedruk pompen, ontsteking weer er op, starten en wegrijden!
    Neem een flesje brandstofstabilisator/reiniger mee, ga meteen even langs de pomp om hem helemaal vol te gooien en je kan beginnen met genieten van een superfijne raket op 4 wielen.

    #17981078

    Super! Zondag is de beste man terug, dus ik ga z.s.m. kijken :thumb

    #17981079

    Succes man :thumb

    #17981080

    en ng meer nieuws over de turbo?ik heb hier overlaatst een calie opgehaals weliswaar een c20ne ding heeft 5 jaar stil gestaan ik heb gewoon de benzine lijding losgekopeld die in verse benzine gestoken effe ontsteking afleggen dan eens goed demareren dat hij overal goed olie heeft en dan straten maar en dat ding draaide gewoon na 1*starten

    #17981081

    Te gek :wors

    Ben ook wel benieuwd of het iets met deze Cali geworden is, ik zou het machtig mooi vinden als we een meeting kunnen prikken waar we met zoveel mogelijk Calibra turbo’s naast elkaar gaan staan :wors

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.