Calibra Turbo 360PK

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 110 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 598)
  • Auteur
    Berichten
  • #17856116

    :wub :wub

    #17856117

    Morgen begin ik aan de motor te bouwen ! Gister en vandaag nog even met de kabelboom bezig geweest, alles zat onder de olie en het was een grote smeer bende. Heb de hele kabelboom losgetrokken en weer opnieuw ingetaped. Verder heb ik ff een remmetje gepast, velgen passen helaas niet meer dus er moet ff een spacer tussen komen. Nu naar huis, dag was weer lang genoeg !

    #17856118

    Die remmerij ziet er echt DIK uit!

    #17856119

    Update!

    Motorblok weer in kleur

    Drijfwerk weer inelkaar bouwen

    ARP kopbouten er in

    ARP hoofdlagerbouten

    Gaten in de lagerschalen boren voor de zuigerbodemkoeling

    Verstevigingsplaat passen zonder lagerkappen

    Lagerkappen tot de goede hoogte laten afvlakken

    Alles op moment vastgezet

    Dikke stalen koppakking er tussen

    #17856120

    Dikke shit, ziet er puik uit :thumbup

    #17856121

    Gaat lekker zo :D Kan niet wachten totdat ik er weer in kan rijden!!!

    Groetjes Ram

    #17856122

    Alsof je met mecano bezig bent :wtf

    #17856123

    Vandaag helaas niet veel opgeschoten, vandaag was zon dag dat alles mis ging wat mis kon gaan. Breek me vanmiddag de dop van de kopbouten doormidden 13mm 12 kant, niemand had zon dopje, na 2 uur zoeken heb ik er zelf een gemaakt door een ring van een steek ring op een andere dop te lassen. Kop zit er iig weer op, het draad in het onderblok voor de montage van de carterpan opgeboord naar M8 zodat de verstevigingsplaat beter vast met M8 ipv M6 bovendien is M6 ook zo dol gedraaid. Ringetjes in de spatplaat opgeboord naar M8 valt me een ringetje weg, spoorloos verdwenen. Nieuw ringetje gemaakt en alles weer monteren. Blijkbaar zat er ergens in de carterpan een klein haarscheurtje of was de pan gewoon broos geworden want met het aandraaien van de carterpan scheurde hij rond om een oog af. Soms zit het mee soms zit het tegen.

    Ik had begin van de week de koppelingplaat al binnen moeten krijgen, ik had er een binnen gekregen alleen was die de eerste keer door de post beschadigd. Daar een nieuwe voor besteld alleen is die nog niet binnen, heb er een hard hoofd in dat die morgen nog binnen komt. Loop ik net langs de achterbumper zie ik boven de uitsparing van de uitlaat een scheur zitten, moet gebeurd zijn toen ze van de spuiter de auto kwamen afleveren en hebben hem te hard van de oprijwagen laten rollen. Ik terug naar de spuiter gegaan, morgen ff de achterbumper langs brengen zodat ze die weer kunnen repareren. Ik ga nu naar huis, het is de hele week al 11 uur haha. Morgen ff nieuwe carterpan er op en weer vrolijk verder :angel

    #17856125

    Vraagje, wat voor oliepomp wordt er gebruikt? Een nieuwe originele/versterkte C20LET of die van een Z20LET??
    Want ik snap t niet meer, de ene zweert bij origineel omdat de Z20LET een te hoge opbrengst zou hebben, de ander zegt dat die van een C20LET weer te weinig opbrengst heeft…???

    Jeroen

    #17856126

    Oliepomp is van een Z20LET. De waarom kan Niels je beter antwoord op geven..

    Groetjes Ram

    #17856127

    denk ivm de zuigerbodem koeling.

    #17856128

    Ja ben wel benieuwd… aangezien ik bezig ben met een A vectra 4×4 turbo. Nu wil ik de motor ook even loshalen voor deze terug ingebouwd wordt. En natuurlijk ook wel de nodige aapassingen, in eerste instantie wil ik met een 300 pk gaan rijden, maar omdat de motor toch los gaat wil ik meteen stalen drijfstangen monteren. Maar sommige aanpassingen lijken wel persoonlijk… De ene zweert bij een C20LET oliepomp, terwijl de ander een Z20LET aanraad. Zelfde als zuigerbodemkoeling, kwaad zal het nooit kunnen, maar vanaf wanneer is het nodig?
    En dan zit ik nog met de zuigers.. vanaf wanneer ga je lagere compressiezuigers monteren, anders kan ik misschien beter al op voorhand dit soort zuigers monteren. Of trekt de originele KKK16 het dan niet meer?

    Jeroen

    #17856129

    @ jason: nu je het zegt had het volgens mij idd met de zuigerbodemkoeling te maken!

    @ lemmuh: op de site van vmax staat bij elke chip/vermogen wat je nodig hebt. 300 pk is het maximale wat een standaard motor aan kan.

    #17856130

    Heb ik inderdaad vaker zien staan, maar als de motor toch open gaat, dan maar beter meteen het een en ander aanpassen… mocht ik in de toekomst nog meer plannen hebben… en als het met minder vermogen draait kan het natuurlijk ook nooit kwaad alles net een maatje sterker te hebben….

    Jeroen

    #17856131

    Inderaad. Dit blok zou zo een 450pk max moeten aankunnen. Het is altijd handig om een marge te hebben..of inderdaad als alles tog open ligt er beter spul in te gooien! Als het in 1x goed kan waarom dan in 2x . Als je rond 300pk wilt gaan rijden zal je wel een sportkoppeling nodig hebben! Heb mijn ouwe set nu over 

    #17856132

    Had het gezien, heb er wel over nagedacht, maar ik was zelf meer aan zo’n organische sportkoppeling aan het denken ivm rijcomfort….
    Verder weet ik niet wat het vliegwiel woog wat jij er bij hebt? Ik was zelf namelijk aan een plat C20XE vliegwiel aan het denken.

    Jeroen

    #17856133

    Rijcomfort is precies hetzelfde, en nee het is niet om te verkopen ;). In het begin was het direct aangrijpen maar het word wel weer zoals normaal. Dit bedoel ik dan met wegrijden of file rijden.. Deze vliegwiel weegt volgens mij 5.6 kilo, is van mtech. Reactie op het gas word ook veel beter en gaat makkelijker door zn toeren heen..

    Groetjes Ram

    #17856134

    Zo als het goed is hangt de motor weer ben erg benieuwd :D :D

    Groetjes Ram

    #17856135

    Ben ook wel benieuwd :)

    #17856137

    Zo weer een update, heedr ff paar dagen moeten duren omdat er nog een aantal onderdelen onderweg waren.

    Motor weer samenbouwen

    Distributie er weer op

    Kabelboom netjes weg werken nu je er nog makkelijk bij kunt

    Vlak vliegwiel met ARP boutjes er weer op

    Nieuwe koppeling voor 520NM !

    De tuf er weer in!

    Oliekoelerhuis er op met de nieuwe aansluitingen voor de oliekoeler

    Oliekoelerslangen passend maken

    Aluminium buis gelast voor de aansluiting van de turbo naar de intercooler

    Inlaat van de turbo maken

    En zo staat het er tot nu toe bij

    #17856138

    Omg, dat wordt echt een pronkstuk man!

    #17856139

    super mooi werk :thumb

    #17856140

    Dit is het echte werk !! wat een enorme power uit een Calibra blokkie !! Plaats ook een goede alarm op de Calibra ! kunnen de steekassen zoveel NM ers verwerken ?
    Dit word een M3 killer hihi !!
    Groeten de V6 3,0 Calibra Tol

    #17856141

    ben zelf nog steeds delen aan het verzamelen
    enkel vraag ik me af hoever je kunt gaan met de originele inlaat????

    en wat gebeurt er met het injectie systeem???
    enkel andere chip of komt er toch nog wat anders op????

    of heb ik der al overheen gelezen?

    #17856142

    Originele gasklap gaat volgens mij tot de 430 ergens, ik lever straks ook grotere inlaatspruitstukken met een 80 of 100mm gasklep. Grotere injectoren, andere brandstofdrukregelaar, grotere pomp. Verder zal de software worden aangepast.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 598)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.