Calibra Turbo 360PK

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 110 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 598)
  • Auteur

Bussen worden besteld, evenals complete set Powerflex rubbers voor alle andere draagarmen. Maar ben er nog niet helemaal aan uit hoe ik het allemaal ga doen… Meningen zijn nogal verdeeld over wat motorisch precies nodig is voor een 320 pk… Maar ik heb sowieso eerst nog de hele zomer werk aan de auto opzich… dus kan dit lekker op mijn gemakje uitzoeken en stukje bij beetjes alles bij elkaar halen…

Jeroen

Motorisch had ik:

c20xe inlaatnokkenas
    grotere intake
    blauwe injectoren 470cc @ 3 bar benzinedruk dus standaard bdr
    3 inch downpipe en vandaar 63mm systeem, voor t optimale is 3 inch compleet systeem veel beter
    front mount intercooler
    f5dpor platin bougies van bosch
    samco inlaat slang, standaard slang zal t niet meer redden denk ik.
    sterkere wastegate
    arp drijfstangbouten
    sachs sportkoppeling+licht vliegwiel. (als je hier interesse hebt, mijn set is vrijgekomen. staat in het te koop gedeelte)

dit was het dan zo wat er motorisch bij mij was gedaan. 300 pk is zo een beetje het max wat een standaard blok kan hebben, staat ook op de site van vmax.

groetjes ram

kom je met deze op daf?
    groeten

Maandag weet ik of het wel of niet gaat lukken, denk helaas niet :(

25 september op super sunday ben ik er zeker weten als alles goed verloopt, en als daf leuk is geweest maak ik dan ook weer een clubbie aan :D

groetjes ram

Zo de remmen zijn vandaag aangekomen bij Niels, heb al wat foto’s van em gehad :D !!

:D

leuk speelgoed :D ;)

Puhh!
    Die hoef ik niet tegen me hasses te krijgen!
    Hoeveel inch ga je wel niet rollen?!

Dikke updates allemaal :thumb

Ik vind het mooi om al die nieuwe spullen te zien.

Ook ben ik erg benieuwd naar het resultaat, en natuurlijk de grafiek van het vermogen.

@ Piele die krijg je niet tege je hasses aan maar die gaat erdoorheen :jerry

@ Freek: Ben uiteraard zelf ook heeel erg benieuwd wat die eruit gaat persen bij vmax op de bank!! Afspraak staat al voor 30 juli king:

Groetjes Ram

netjes netjes :D

Ik is NIET jaloers! Nouja in ieder geval komt je oude downpipe mijn kant op :D

Owja @ Piele deze set is 330mm dus minimale velgmaat is 17 inch. Denk dat heel me velg vol zit met schijf en klauw dalijk :jerry!

Std vuistregel toch??? klauwen net zo groot als je onderblok kopen? :jerry

Ja egt toen ik die foto zag dacht ik dat ook. Klauw is 3 kwart van de hoogte van het onderblok en kop bijelkaar :shock:. Zal dat goed remmen denke jullie :jerry????

Zal zeker goed ankeren. Maar is wel weer afhankelijk van je banden ook.

@16VCalibra wrote:

Ja egt toen ik die foto zag dacht ik dat ook. Klauw is 3 kwart van de hoogte van het onderblok en kop bijelkaar :shock:. Zal dat goed remmen denke jullie :jerry????

Denk dat je het spulletje strax voor extra wegenbelasting moet aanmelden, met al dat asfalt dat opgekruld ligt in je wielkasten! :S :P

K-Sport claimt dat t licht gewicht klauwen zijn haha. Heb er niet te platte banden onder zitten 215/40 liggen eromheen!

serieus dikke verbouwing dit!

ziet er waanzinnig goed uit!

ik wil hem wel is in het echt bewonderen :D

Anders ik wel hahaha :D

hahahaha dat wil ik geloven je moet wel wat geduld hebben idd ;) maar wanneer verwacht je ongeveer dat je in je calibra kan toeren?
    maar ga hem vast wel is zien op een meeting :D

Aangezien Niels het heel erg druk heeft wil ik hem wel ff helpen met het uploaden van foto’s :D. Hoop niet dat ie het erg vind hahaha. Heb gister nog wat fotos van em gehad :D Motorruim is gespoten!

Oliekoeler en intercooler drvoor

Motorblok ervoor king:

netjes king:

zo dat ziet er strak uit :thumb :thumb

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 598)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.