Calibra Turbo 360PK

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 110 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 598)
  • Auteur
    Berichten
  • #17856387

    Gecondoleerd inderdaad dit gaat wel erg vaak fout, weet iemand of het die blauwe Zweedse Calibra Turbo beter vergaat?

    #17856388

    Volgensmij is het gewoon van een kwestie goed opbouwen.. En niet steeds lapmiddelen om weer verder te kunnen.
    Ofwel blok compleet nieuw bouwen.

    #17856389

    Ok even constructief denken hier, het probleem is duidelijk hitte ontwikkeling waar kan in deze situatie het probleem zitten en hoe zou het opgelost moeten worden?

    #17856390

    volg je nu al tijd en ook die van tim maar jij hebt tog wel veel pech man hoop dat mijne het langer uithoud

    weet niet als je hem al hebt gezien c kadett met c20let

    hoop dat het goed komt met die van jou

    #17856391

    :cry

    #17856392

    Meen je niet ram! Dus er is kans dat ie dalijk niet meer in 070 rondrijdt? :(

    #17856393

    :wtf :wtf

    wat een gezijk met die motor zeg :???:
    weet je al wat er verder gaat gebeuren nu?

    #17856394

    Kutkutkut, spietje van het krukastandwieltje?
    Daar was ik zelf al bang voor met mn c20xe op carbjes…

    Brrrrr wil je niet mee maken, ben je lekker aan het rijden, knapt je spie…of loopt er iets los bij de distributie. Dat geluid gaat door merg en been :(

    #17856395

    Wat zei Niels ervan?

    ‘Het kan altijd een keer fout gaan bij een getunede motor’ heeft hij wel eens getypt, wel jammer dat het bij deze motor alleen maar fout gegaan is, keer op keer. :swear

    #17856396

    @Fearless wrote:

    Kutkutkut, spietje van het krukastandwieltje?
    Daar was ik zelf al bang voor met mn c20xe op carbjes…

    Brrrrr wil je niet mee maken, ben je lekker aan het rijden, knapt je spie…of loopt er iets los bij de distributie. Dat geluid gaat door merg en been :(

    Volgens mij moet de bout de spanning dragen en niet de spie…
    Is meer een montagehulp zeker geen borging!
    Ding moet niet voor niets zo absurd vast.
    Maar is klote vooral na al het vorige gezeik.
    Gun het de eigenaar zeker niet maar de bouwer ook niet.
    Die moet nu alles weer herstellen voor niks.

    #17856397

    Enigste oorzaak is dat de hoofdbout van de krukas niet vast genoeg is gezet en daardoor los is gekomen.. Waardoor de spie is afgebroken. Ik belde een monteurtje van de opel op en vroeg hem precies dit als wat ik nu ga typen. Ik zeg tegen hem: Hoe kan de spie van de krukaspoelie afbreken. Zijn antwoord was met volle overtuiging zonder enig twijfel: “dan is de bout van de krukas niet goed vast gezet”…

    @InjectTheVenom wrote:

    Ok even constructief denken hier, het probleem is duidelijk hitte ontwikkeling waar kan in deze situatie het probleem zitten en hoe zou het opgelost moeten worden?

    #17856398

    Uithouden doen die motoren wel.. Kocht de mijnes met 143dkm op de teller originele let. Liet em na een jaar chippen (evo310). Dat ging gewoon 2 jaar lang goed totdat ik dus die lekkende klep kreeg en deze motor liet bouwen. Had ik niet moeten doen achteraf gezien. Had me een hoop ellende bespaard. Nou word er wel gezegd ja de motor leverd 2 x zoveel vermogen maargoed daar zitten nu ook de nodige onderdelen voor op het blok…

    @16v kadett c wrote:

    volg je nu al tijd en ook die van tim maar jij hebt tog wel veel pech man hoop dat mijne het langer uithoud

    weet niet als je hem al hebt gezien c kadett met c20let

    hoop dat het goed komt met die van jou

    #17856399

    Denk niet dat dat gaat gebeuren want heb em al gesproken of dit onder garantie valt of niet. Hij zij tege me dat het origineel opel onderdeel is en hij er niets aan kan doen.. We zien wel hoe we eruit gaan komen. Eerst vaststellen wat de schade is maar vrees het ergste :hmmz @stoppelflieger wrote:

    @Fearless wrote:

    Kutkutkut, spietje van het krukastandwieltje?
    Daar was ik zelf al bang voor met mn c20xe op carbjes…

    Brrrrr wil je niet mee maken, ben je lekker aan het rijden, knapt je spie…of loopt er iets los bij de distributie. Dat geluid gaat door merg en been :(

    Volgens mij moet de bout de spanning dragen en niet de spie…
    Is meer een montagehulp zeker geen borging!
    Ding moet niet voor niets zo absurd vast.
    Maar is klote vooral na al het vorige gezeik.
    Gun het de eigenaar zeker niet maar de bouwer ook niet.
    Die moet nu alles weer herstellen voor niks.

    #17856400

    @16VCalibra wrote:

    Denk niet dat dat gaat gebeuren want heb em al gesproken of dit onder garantie valt of niet. Hij zij tege me dat het origineel opel onderdeel is en hij er niets aan kan doen.. We zien wel hoe we eruit gaan komen. Eerst vaststellen wat de schade is maar vrees het ergste :hmmz

    Lulkoek, eerst de ARP moeren op de ARP studs niet goed vast gezet en nu deze bout? Het is toch zijn werk en dus zijn verantwoordelijkheid dan moet hij die hier gewoon nemen, klaar.

    #17856401

    ik zou als ik jou was, eens bij botter gaan vragen.
    vind het erg sneu voor je, maar het moet je nu toch wel een keer zat zijn.
    ga er niemand de schuld van geven, maar misschien eens verder kijken.
    hoop voor je dat het een beetje meevalt.

    groeten.

    #17856402

    Ben ik helemaal met je eens!

    @InjectTheVenom wrote:

    @16VCalibra wrote:

    Denk niet dat dat gaat gebeuren want heb em al gesproken of dit onder garantie valt of niet. Hij zij tege me dat het origineel opel onderdeel is en hij er niets aan kan doen.. We zien wel hoe we eruit gaan komen. Eerst vaststellen wat de schade is maar vrees het ergste :hmmz

    Lulkoek, eerst de ARP moeren op de ARP studs niet goed vast gezet en nu deze bout? Het is toch zijn werk en dus zijn verantwoordelijkheid dan moet hij die hier gewoon nemen, klaar.

    #17856403

    Volgens Botter komt t ook door de krukasbout, wat ook de opel monteur zij die ik heb gesproken.. Heb is zitten uitrekenen watvoor bedragen er allemaal zijn overgeschreven naar DHZ Twente. Iedereen mag het weten. Kom uit op €12.704,19.. (nog 912 voor de velgen en 1400 voor de remmen, uiteraard heb ik die niet meegenomen in mijn som!!!!!!) Voor dat geld krijg ik dit. Ik zit gewoon te denken aan 3 kwart van mijn geld terug en Niels houd de motor. Of een nieuw blok op zijn kosten.. Ben het nou zat aan het raken.. En voordat mensen gaan denken, ik heb 4 jaar lang hard gespaard voor die centen zonder op vakantie te gaan of vrije tijd voor me zelf te hebben..

    @kadett4x4 wrote:

    ik zou als ik jou was, eens bij botter gaan vragen.
    vind het erg sneu voor je, maar het moet je nu toch wel een keer zat zijn.
    ga er niemand de schuld van geven, maar misschien eens verder kijken.
    hoop voor je dat het een beetje meevalt.

    groeten.

    #17856404

    Ik heb geen idee wat ik ermee aan moet.. Vertel jij het me maar.. Ik heb ook geen stalling of iets ervoor..

    @Laserlite wrote:

    Meen je niet ram! Dus er is kans dat ie dalijk niet meer in 070 rondrijdt? :(

    #17856405

    Doorgaan en een oplossing vinden die werkt, je wil niet weten hoe vaak ik er al aan gedacht heb om te stoppen heb mijn auto zelfs heel even te koop gehad maar heb besloten dat opgeven voor slappe mietjes is.

    #17856406

    Is t ook, maar blijven betalen is ook voor mietjes. Want die stoppen niet bij 1 x omdat die al waar voor hun geld hadden moeten krijgen!! Lastig te begrijpen zin maar denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel :jerry

    #17856407

    He ram,

    Ik volg je project al van af het begin.
    Heb ook groot respect voor je dat je deze tuner keer op keer een kans heb gegeven de fouten te herstellen.
    Maar zeggen dat het niet zijn fout is gewoon weg fout.

    Eigenlijk zou je de auto naar een ander zoals botter moeten brengen hem de motor laten nakijken en maken.
    En de rekening via je rechtbijstand door je eerste tuner te laten betalen.

    #17856408

    @16VCalibra wrote:

    Is t ook, maar blijven betalen is ook voor mietjes. Want die stoppen niet bij 1 x omdat die al waar voor hun geld hadden moeten krijgen!! Lastig te begrijpen zin maar denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel :jerry

    Jawel, zolang jij ook begrijpt wat ik bedoel :vertag :angel

    #17856409

    @Patrick24 wrote:

    Eigenlijk zou je de auto naar een ander zoals botter moeten brengen hem de motor laten nakijken en maken.
    En de rekening via je rechtbijstand door je eerste tuner te laten betalen.

    Normaal ben ik heel terughoudend over dit soort dingen maar in dit geval ben ik het met deze uitspraak eens, er zijn genoeg kansen gegeven het is nu de tijd om iemand met ervaring te vinden die het in 1 keer goed doet.

    #17856410

    Ik heb alleen niet de juiste rechtsbijstandsverzekering, en zoiezo vind ik al die gedoe niet nodig. T moet gewoon geaccepteerd worden en gerepareerd worden klaar! En ik wil Andre ook geen halve werk aandoen. Als iemand met halve werk naar mij toe zou komen zou ik er ook niet aan willen beginnen. Daarom zat ik te denken als ik 3 kwart van mijn geld terug krijg, en niels houd t blok, laat ik lekker een nieuw blok bouwen door Botter naar mijn zin ;) En idd heb genoeg kansen gegeven, tuurlijk fouten maken is menselijk. Maar voor dit geld… Nogmaals fouten maken is menselijk maar er is elke x iets.. Ik heb helemaal geen zin meer in deze motor..

    @Patrick24 wrote:

    He ram,

    Ik volg je project al van af het begin.
    Heb ook groot respect voor je dat je deze tuner keer op keer een kans heb gegeven de fouten te herstellen.
    Maar zeggen dat het niet zijn fout is gewoon weg fout.

    Eigenlijk zou je de auto naar een ander zoals botter moeten brengen hem de motor laten nakijken en maken.
    En de rekening via je rechtbijstand door je eerste tuner te laten betalen.

    #17856411

    De motor gaat dit x voor de 4e of 5e keer uit elkaar.. 4 augustus 2011 kreeg ik de auto terug. Sindsdien heeft die auto denk een maand of 3 stil gestaan doordat die motor weer zovaak uit elkaar ging. Totaal dus maar 9 maanden mee gereden waarvan de helft of zelfs meer daarvan met het eruit gooien van kvs..

    @InjectTheVenom wrote:

    @Patrick24 wrote:

    Eigenlijk zou je de auto naar een ander zoals botter moeten brengen hem de motor laten nakijken en maken.
    En de rekening via je rechtbijstand door je eerste tuner te laten betalen.

    Normaal ben ik heel terughoudend over dit soort dingen maar in dit geval ben ik het met deze uitspraak eens, er zijn genoeg kansen gegeven het is nu de tijd om iemand met ervaring te vinden die het in 1 keer goed doet.

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 598)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.