Calibra C20XE Lexmaul gaat de deur uit!!!

Forumindex Forums Modellen Calibra Calibra C20XE Lexmaul gaat de deur uit!!!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 75)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242653

    Zo als me calibra er op dit moment bij staat>

    Tijdje terug Groep A gekocht van RVS.
    Nu alleen nog verlagen, maar daar moet nog keertje tijd voor gemaakt worden.
    heb setje G&M 60/40.

    Er zat best wel wat vliegroest op de pijp en heb deze gewoon met staalborstels schoongemaakt en daarna weer gepolijst met pasta en polijstborstel. dit allemaal mooi op boormachine geschroeft en dat werkte prima. toch weer een paar uurtjes van de straat geweest king:
    hier alvast de foto’s van de RVS Pijp. :kewlpics

    Dit lag er onder>>

    De demper was zo rot dat die maar meteen rijp is gemaakt voor de stortbak, nadat ik m op z’n kophield en er n halve kg verkoolde/verroeste rotzooi uitkwam.

    Dit komt er onder>>
    RVS demper toen ik m kocht>

    Na het schuren en polijsten>>

    #17932330

    groep A onder een calibra geeft een prachtig geluid :wub

    #17932331

    Laat maar is horen dan, en leuke sleutel plek zo te zien :thumb

    #17932332

    ja dat is erg handig wij op het werk hebben er ook nog 1 :)

    #17932333

    indd mooie sleutelplek. heb deze plek afgehuurd incl monteur :jerry

    nee was bij de DAF garage in venray emiel werkt daar,

    #17932334

    @j3113 wrote:

    Tijdje terug Groep A gekocht van RVS.
    Er zat best wel wat vliegroest op de pijp . :kewlpics

    je zou toch zeggen dat RVS niet roest.. :wink:
    maar jammer genoeg kan RVS toch best wel roesten..
    verder mooie glimmende uitlaat

    #17932335

    @mantamartin wrote:

    @j3113 wrote:

    Tijdje terug Groep A gekocht van RVS.
    Er zat best wel wat vliegroest op de pijp . :kewlpics

    je zou toch zeggen dat RVS niet roest.. :wink:
    maar jammer genoeg kan RVS toch best wel roesten..
    verder mooie glimmende uitlaat

    rvs is eigenlijk ook niet “roest vrij staal” maar “roest vast staal” dit was ook vliegroest. oppervlakkige rotzooi dat roest is gaan vormen. maar was echt met staalborstel keer over de vuligheid en daarna polijsten en er was niks meer van te zien.

    #17932336

    Roest Vast slaat dan ook op het feit dat het niet zelf door-roest, en dat alleen de oppervlakte verroest kan raken.
    Haal je het weg, dan kan er weer een nieuwe laag gaan roesten. Dus als je em constant blijft poetsen, poets je hem dus uiteindelijk stuk ;)

    Net als b.v. met aluminium. Dat oxideert alleen aan de buitenste laag. Kan wel gepoetst worden, maar dan gaat de laag onder die je hebt weggepoetst wer oxideren.

    #17932337

    te vaak schuren kan er indd niet goed voor zijn. maar door te polijsten haal je er zo weinig vanaf. en onder auto zal die niet vaak schoongemaakt gaan worden.

    houd de eindpijpjes mooi schoon. ma ben nog aan het denken of ik deze pijpjes ga houden. heb namenlijk ook nog een sebring einddemper liggen thuis die ik er n keertje onder wil leggen. kijken hoe dat klinkt.

    #17932338

    hmm :???:
    heb gewoon spijt van de verkoop :jerry
    maar er komt wel een keer wat leuks voor terug!
    nou nog een filmpje van het geluid :thumbup king:

    #17932339

    @Hans1991 wrote:

    hmm :???:
    heb gewoon spijt van de verkoop :jerry
    maar er komt wel een keer wat leuks voor terug!
    nou nog een filmpje van het geluid :thumbup king:

    heb er n filmpje van. maar dat is vanuit de auto opgenomen. moet n keer n filmpje maken buiten de auto. dan hoor je veel beter.

    volgens andere kun jij mij vanaf n paar km aan horen komen als ik m flink op z’n staart trap.

    #17932340

    Dus binne kort Stop Politie + db meeting en flink betale :jerry

    #17932341

    ja dat zal wat kosten denk ik. Moet nog keer db meeting doen, ma heb niet z”n apparaat.
    Kost t niet 100 euro per db?

    #17932342

    Ik heb van de zomer een DB meting gehad… En daarna de groeten uit leeuwarden…

    Ik had met m’n V6 106DB en mocht ff 250 euro overmaken, bekeuring gaat via de officier van justitie als je meer als 10 DB boven het wettelijk gemiddelde zit, dit staat bij de RDW geregistreerd.

    Mocht geloof ik iets van 85DB max zijn precies weet ik het niet meer…

    Maar wat klinkt een Groep A toch geweldig onder een Cali, mis hem nu toch wel een beetje ben nu aan het onderzoeken of er iets gemaakt kan worden met een klep ertussen, maar dat is nog toekomst muziek….

    Gr Martijn

    #17932343

    @Martijn1981 wrote:

    Ik heb van de zomer een DB meting gehad… En daarna de groeten uit leeuwarden…

    Ik had met m’n V6 106DB en mocht ff 250 euro overmaken, bekeuring gaat via de officier van justitie als je meer als 10 DB boven het wettelijk gemiddelde zit, dit staat bij de RDW geregistreerd.

    Mocht geloof ik iets van 85DB max zijn precies weet ik het niet meer…

    Maar wat klinkt een Groep A toch geweldig onder een Cali, mis hem nu toch wel een beetje ben nu aan het onderzoeken of er iets gemaakt kan worden met een klep ertussen, maar dat is nog toekomst muziek….

    Gr Martijn

    er is al iets dat met een klep werkt waardoor je t geheel kunt dempen en niet.
    kost alleen wel veel. kan het navragen wat het precies is.

    #17932344

    @j3113 wrote:

    indd mooie sleutelplek. heb deze plek afgehuurd incl monteur :jerry

    nee was bij de DAF garage in venray emiel werkt daar,

    Ik wilde net zeggen, dacht nog even aan een eventuele garage bij de Havens vestiging die er zo uit zou kunnen zien maar had daar al mijn bedenkingen bij :jerry

    #17932345

    er is een of andere stealth demper bijv knopje drukke hoor je je uitlaat druk je nog een keer hoor je alleen de motor kosten 300euro dacht ik dat lieten ze zien bij 100% tuning

    #17932346

    hop katvervanger er onder king:
    mis mijn cali met groep a en katvervanger nog steeds..
    had bijna 119db haha..moet je ook vast wel bij in de buurt komen al.

    #17932347

    heb geen idee hoeveel db me groep a haalt>
    aan een kant stiekem niet teveel(scheeld weer wat in eventuele boete)
    ma ik zal s n keertje bij ons op t werk n decibel metertje uit proberen,…
    zal t dan s laten weten.
    hoeveel meter vanaf t eindstuk houden ze de meter om t aantal db te bepalen?

    #17932348

    1 meter

    #17932349

    Nou wat een project :hmmz
    zie tot nu toe alleen foto’s van een plug&play pijpje?

    Poets dat ding eens jongen, en zet ‘m eens goed op de gevoelige plaat ;)

    Wel jammer dat de pijp niet gecentreerd in de tunnel hangt eigenlijk, misschien toch eens een x aanpassen ;)
    Set dikke wielen, flink naar onder gooien, interieur in orde maken & een x een goede poetsbeurt geven, dan heb je een super autotje!
    En rijdt dat ding warm, want ik blijf niet bezig met dat blokkie van je :thumbup

    #17932350

    UPDATE

    heb thuis nog even gezoch naar foto’s van de koprevisie.

    Links de nieuwe kop ks700 en rechts de oude ks400

    #17932351

    foto’s van de moterruimte.

    #17932352

    netjes.
    volgende stap is veerpootbrug?
    ga je zeker merken man :)

    #17932353

    Wat is die kop verschil dan?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 75)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.