Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 560)
  • Auteur
    Berichten
  • #18193028

    @Haasje17 wrote:

    De F28 is ontworpen om 315nm aan te kunnen. De 28 staat voor lbft. Verschil is dus maar 35nm.

    lijkt me toch wel heel sterk dat een Duitse fabrikant van versnellingsbakken een code gebruikt die zou verwijzen naar een niet-europese meeteenheid. :???:

    #18193029

    Dat vond ik dus ook zo niet logisch. Maargoed, dit zijn de gegarandeerde waardes, 280 voor de f28 en 350 voor de audi bak

    #18193030

    http://en.wikipedia.org/wiki/Getrag_F28/6_transmission” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18193031

    Dat zal dan zo zijn (alhoewel meningen daar ook over verdeeld zijn). Het is dan wel egt heel toevallig dan een f20 aan een xe hangt welke 200NM heeft en een f28 aan een c20let hangt die 280NM heft and so on.

    The letter F stands for “F”ront-wheel-drive. Although the F28 is only used in 4WD applications, the base transmission still remains a common FWD gearbox. The number 28 stands for the maximum torque capacity in Nm/10. 28 means that, the transmission is capable to transfer 280 N·m (210 lb·ft) nominal torque on the input shaft. Om deze getallen gaat het dus..

    Compare: Actual transmission in Opel Signum: F40 means: FWD transmission with torque capacity of 400 N·m (300 lb·ft).

    Staan ook 2 argumenten in,

    one of the more common arguments is that it refers to the ft·lbf torque capacity of the gearbox, in this case being a 380 newton metres (280 lbf·ft) torque limit. Other arguments include that it is simply related to the engine size.

    Gegarandeerd en het maximale moet je dus niet door elkaar halen. Die 380 moet je zien als overboost denk ik, in dit geval gezien als 380nm waarna hij continu terugvalt op 280nm.. Uiteraard zit er altijd wel een dikke marge in wat de fabrikant opgeeft en wat de bak daadwerkelijk aankan.

    #18193032

    het is niet echt duidelijk vind ik, de ene zegt zus en de ander zo

    #18193033

    Ja klopt, is het ook. Als je het internet afstruind zegt de ene ook NM en de andere lbft.. Op duitse fora’s gaan ze ook uit van NM’s. En wat ik al zij f20 hangt aan een 200nm motor, f16 aan een 160nm motor en f28 aan een 280nm motor.

    Goed, het zal ook wel, beide bakken kunnen veel hebben van wat ik zoal gezien heb, en gaat ie stuk dan gaat ie stuk.

    #18193034

    zoals jij het zegt zo heb ik het ook altijd begreppen dat het zo was,

    afijn

    meer update’s van dit ultra vette project aub :thumbup :wors :wors :wors

    #18193035

    Je kunt eigenlijk ook helemaal niet zeggen bij hoeveel koppel de bak stuk gaat.dat is namelijk van wel wat meer factoren afhankelijk… Wagengewicht,aantal aangedreven wielen en hoeveelheid grip zijn hier ook zeer belangrijk in.een lichte auto met fwd en weinig grip zal niet snel de bak slopen.gebrek aan grip zorgt voor een hoop rook maar veel minder belasting van de bak.een f28 in een corsa heeft het lichter als eentje in een calibra bv. Als je veel grip hebt ga je de bak pas echt belasten. 4wd auto’s zijn een goed voorbeeld daarvan. Ook de koppeling van zo’n auto heeft het vaak een stuk zwaarder.

    Maar ik ben benieuwd hoe de bodem er hier straks uit komt te zien met al dat vw spul eronder. :agent

    #18193036

    @giuliettaevo wrote:

    Je kunt eigenlijk ook helemaal niet zeggen bij hoeveel koppel de bak stuk gaat.dat is namelijk van wel wat meer factoren afhankelijk… Wagengewicht,aantal aangedreven wielen en hoeveelheid grip zijn hier ook zeer belangrijk in.een lichte auto met fwd en weinig grip zal niet snel de bak slopen.gebrek aan grip zorgt voor een hoop rook maar veel minder belasting van de bak.een f28 in een corsa heeft het lichter als eentje in een calibra bv. Als je veel grip hebt ga je de bak pas echt belasten. 4wd auto’s zijn een goed voorbeeld daarvan. Ook de koppeling van zo’n auto heeft het vaak een stuk zwaarder.

    Maar ik ben benieuwd hoe de bodem er hier straks uit komt te zien met al dat vw spul eronder. :agent

    Lees je post nog eens door… leg desnoods een boek basis natuurkunde ernaast.
    Voel je dan vrij om aanpassingen te maken!

    #18193037

    @KRSA2000 wrote:

    @giuliettaevo wrote:

    Je kunt eigenlijk ook helemaal niet zeggen bij hoeveel koppel de bak stuk gaat.dat is namelijk van wel wat meer factoren afhankelijk… Wagengewicht,aantal aangedreven wielen en hoeveelheid grip zijn hier ook zeer belangrijk in.een lichte auto met fwd en weinig grip zal niet snel de bak slopen.gebrek aan grip zorgt voor een hoop rook maar veel minder belasting van de bak.een f28 in een corsa heeft het lichter als eentje in een calibra bv. Als je veel grip hebt ga je de bak pas echt belasten. 4wd auto’s zijn een goed voorbeeld daarvan. Ook de koppeling van zo’n auto heeft het vaak een stuk zwaarder.

    Maar ik ben benieuwd hoe de bodem er hier straks uit komt te zien met al dat vw spul eronder. :agent

    Lees je post nog eens door… leg desnoods een boek basis natuurkunde ernaast.
    Voel je dan vrij om aanpassingen te maken!

    Ehm? Ik denk niet dat dat nodig is.

    #18193038

    @ 16VCalibra, op wat voor termijn gaat je achteras eronder? Ben namelijk benieuwd hoe die eronder gaat passen.

    #18193039

    @Haasje17 wrote:

    @KRSA2000 wrote:

    giuliettaevo wrote:
    Je kunt eigenlijk ook helemaal niet zeggen bij hoeveel koppel de bak stuk gaat.dat is namelijk van wel wat meer factoren afhankelijk… Wagengewicht,aantal aangedreven wielen en hoeveelheid grip zijn hier ook zeer belangrijk in.een lichte auto met fwd en weinig grip zal niet snel de bak slopen.gebrek aan grip zorgt voor een hoop rook maar veel minder belasting van de bak.een f28 in een corsa heeft het lichter als eentje in een calibra bv. Als je veel grip hebt ga je de bak pas echt belasten. 4wd auto’s zijn een goed voorbeeld daarvan. Ook de koppeling van zo’n auto heeft het vaak een stuk zwaarder.

    Maar ik ben benieuwd hoe de bodem er hier straks uit komt te zien met al dat vw spul eronder. :agent

    Lees je post nog eens door… leg desnoods een boek basis natuurkunde ernaast.
    Voel je dan vrij om aanpassingen te maken!

    Ehm? Ik denk niet dat dat nodig is.

    g.evo heeft het in zn verhaal over vermogens overdracht van blok naar wegdek (wagen-gewicht, wrijvings- coëfficiënten, enz). Dit heeft idd invloed op hoe een bak belast wordt, maar heeft verder niks te maken met het nominale sterkte van een versnellingsbak.

    Je kan heel makkelijk bepalen bij welke koppel een bak naar de haaien wordt geholpen. Zet hem op een (test)draaibank en draai aan de knoppen tot ie niet wilt!
    Hoe denk je dat de fabrikanten het doen?

    On-topic:
    Ik ben ook benieuwd hoe alles in elkaar gaat passen!

    #18193040

    Dat is idd een max koppel dat de bak dan kan hebben maar daar ga je wel uit van 1 bepaalde omgeving, iets wat je in een auto niet benaderd.dat bedoelde ik meer met mijn verhaal.

    Hoe het koppel afgegeven wordt, bij welk toerental is bv ook belangrijk. En gaat een bak kapot door een plotselinge piekbelasting of een constante hoge belasting?

    #18193041

    Ik denk dat dit project zonder dit geneusel over nm en koppel vast wel goed gaat komen

    #18193043

    :thumbup :thumbup :thumbup dik project.
    al over uit welke turbo er op komt??

    #18193042

    Hmmmmm, zie dat mijn reactie er niet staat.
    maargoed, bij het zien van de foto, zie ik dat het ook geen dikke spullen zijn.
    sta er toch versteld van, dat het nog zoveel vermogen kan hebben.
    wat zouden de jongens van boba tuning dan veranderen aan het spul, dat het bij dik 1.000pk nog heel blijft.
    en er word toch niet rustig mee om gegaan.
    Maar laat andre het maar eens maken, kan hij het bij mij ook eens maken als ik de loterij win.
    blijft een super project :thumb :thumb

    groeten.

    #18193044

    Super dik project.

    Denk een garret gtx30

    #18193045

    2 jaar geleden reed het golfje van boba nog met een standaard!!!! bak op de dragrace met 900pk. https://www.youtube.com/watch?v=qkPps9g3jXE” onclick=”window.open(this.href);return false; Het is ook maar 400 meter dat de bak vol belast word..

    Dingen kunnen best wel wat hebben, alleen is de vraag hoelang.. Aangezien het een weekend auto word en je toch nooit goed kan stampen in Nederland moet het wel een tijd goed kunnen gaan.

    Boba die rijd met geheel ander binnenwerk van SQS Racing. Dat gaat mij net iets te ver, moet wel leuk blijven haha.

    Turbo word een gtx3582 met .82 uitlaathuis, Alles v-band uiteraard!

    #18193046

    twin scroll?
    scheelt weer wat lag.

    #18193047

    Weet ik nog niet, misschien beter ook dat ie wat laggy is, minder kans op boetes :jerry :jerry :jerry

    Weet trouwens niet of vband twinscroll bestaat.

    #18193048
    #18193049

    Ja ik vind dat tussenstuk ontzettend lelijk man.. Hoeveel eerder zou die turbo nou inkomen dan? 500rpm??

    Olietemperatuur en druksensor zijn trouwens onderweg. Kan ik dat ook weer in de gaten houden op de Vems android app: http://www.vems.hu/android/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18193050

    Toch wel mooi dat daar ook weer oplossingen voor zijn. Zo lelijk vind ik dat niet. Icm een mooi spruitstuk is dat echt wel engineporn materiaal.

    Wat moet er extra op je vems wil je met je telefoon dingen kunnen zien?

    #18193051

    @ Fearless, dat weet ik oook nog niet precies, schijnt allemaal makkelijk en simple te zijn.

    Nog even een kleine update, cardanas zit er ook alweer mooi onder. Vanavond het achterste diff, aandrijfassen en het schakelmechanisme wegbrengen king:

    #18193052

    Er moet alleen een Bluetooth dongle van vems op geprikt worden en dan kan je
    Via de gratis app alles zien wat je normaal alleen met de laptop ziet

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 560)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.