Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 560)
  • Auteur
    Berichten
  • #18193003

    Zo te zien gewoon een “normaal” drukgroepje hoor, een Sac drukgroep heeft extra vingers tegen de drukvingers voor het na stellen. :thumbup

    #18193004

    .

    #18193005

    Hoe is het hiermee? Zit de aandrijflijn er al onder?

    #18193006

    Nee nog niet, Botter knalt uit elkaar van al het werk hehe :jerry :jerry :jerry

    Van de winter gaat ie zich er volledig op richten king: king:

    Heb trouwens wel een leuk speeltje binnen gehad vandaag voor de aandrijflijn hehehehe :angel

    Groetjes Ram

    #18193007

    :kewlpics

    #18193008

    Wat betaal je nou voor zoiets? de krukas balanceren?

    Mijn spul gaat binnenkort, alles gaat er heen, zal al met al wel een flinke duit kosten

    #18193009

    .

    #18193010

    Thanks!

    Kost dus wel wat, maar beter als straks een onnodige trilling in het onderblok :thumb

    #18193011

    Ik was om en nabij 300 kwijt zonder bon. Voor afdraaien, balanceren krukas en balanceren drijfstangen.

    #18193012

    Ja zie, das ook wat meer werk met de drijfstangen er ook nog bij. Zeker ook helemaal uitgewogen en gelijk gemaakt qua gewicht.

    #18193013

    @fearless jazeker.
    Die haldex controller is dat de vervangen van orgineel of komt die tussen de orgineele ecu te hangen?

    #18193014

    Komt ertussen ja

    #18193015

    Zo, onderblok zit helemaal in elkaar. Zitten nou I-Profiel drijfstangen in van Klasen motors tot 700pk en Omega zuigers 86.5mm.

    Nu is Botter bezig de bak aan de motor te bouwen king:

    Groetjes Ram

    #18193016

    Dat word lekker :thumb :thumb
    ben benieuwd als het allemaal klaar is straks, heb je wel iets aparts.

    groeten.

    #18193017

    .

    #18193018

    Mooi mooi.
    zou je eens een foto van de achterkant van de bak willen maken, wil wel eens zien hoe ze die 4wd bij die bak hebben gemaakt.
    maar gaat zeker lekker daar, gewoon doorgaan :thumb

    groeten.

    #18193019

    Ziet er netjes uit. :thumb

    #18193020

    .

    #18193021

    Eerlijk gezegd ziet het er nu niet echt super veel degelijker uit als de F28 bakken van opel.

    #18193022

    Gaat er ook niet om hoe het eruit ziet, maar wat het kan.

    Ik begin gewoon met een standaard bak, niets verstevigd of versterkt. Heb nog een reserve liggen, die ga ik ooit nog eens verstevigen.
    Aangezien ik er toch niet serieus mee ga sprinten of circuit rijden vind ik het nu nog niet noodzakelijk, en zou de bak het op die manier een tijd moeten kunnen volhouden. Begin met origineel spul maar dan met de haldex controller ertussen.

    Ken jongens die met 6/700nm Koppel rijden en die hebben alleen de klinknagels van het originele diff vervangen voor een setje ARP, verder niets. Dit is ook een aardige tijd goed gegaan, bij serieus sprinten..

    450pk schijnt volgens ervaren Duitsers een eitje te zijn voor deze bakken

    #18193023

    ziet er nog een soort van origineel uit die bak zo… echt een meesterlijke ombouw zo. :wors :wors :wors

    verdeelbak van de vw ziet er zelfs een soort van gammel/iel uit, wonderbaarlijk dat die zoveel kracht aankunnen.. nu zegt dat vooral wat over het ontwerp van opel denk :-P

    rij je straks wel op het originele achterdiff of ook de vw variant? en in het 2e geval, paste dit?

    nogmaals complimenten aan jou en botter :wors :wors :wors

    #18193024

    Haha, de 6 bakken van VAG die zijn 3 assig en zijn ontworpen om 350NM aan te kunnen daar de F28 is ontworpen om 280NM aan te kunnen. Theoretisch zou deze VAG bak dus op papier al 70NM meer moeten kunnen hebben t.o.v. de F28. Laat ik erbij zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met mijn oude F28 (reed er 500NM mee met speciaal sachs koppeling)).. Die heb ik ook met pijn in het hart weg gedaan eigenlijk.

    Complete aandrijving is VAG dus ook het achterste diff, dat is juist DE 4motion gedeelte! Als iets niet past maakt Botter het wel pas :jerry

    Dankje voor je reply :thumb

    #18193025

    De F28 is ontworpen om 315nm aan te kunnen. De 28 staat voor lbft. Verschil is dus maar 35nm.

    #18193026

    Das knap.. Als ik van 280lbft naar nm ga kom ik namelijk uit op 380NM….

    Zeg jij het maar

    #18193027

    Ik had zon online tooltje gebruikt, blijkbaar dus een die niet goed rekende. Maar inderdaad het is dus 380nm. Dus in dat geval zou zelfs de vag bak minder aan kunnen volgens de specs.

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 560)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.