calibra 30l 24v

Forumindex Forums Modellen Calibra calibra 30l 24v

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240660

    hoi efe vraagje een 30l 24 v inbouwen bij een opel calibra geef dat veel problemen op ? iemand al eens gedaan ? gr baboe

    #17910296

    Er zijn genoeg calibra’s met een 3liter kijk bijv maar eens op youtube

    #17910297

    Geeft geen problemen, ligt eraan wat jezelf kunt.

    En welk blok er eerst in lag?

    #17910298

    ik ben er toevallig nu mee bezig,alleen laat lk heb blok eerst reviseren,maar zover ik van iedereen hoor moet het geen problemen opleveren

    #17910299

    gewoon alles van je 2.5 v6 overbouwen op je 3.0 onderblok met koppen, dan komt het helemaal goed

    #17910300

    Calibrainpower hier op het forum heeft ook een 3 liter in zn Calibra hangen. Hij staat vast open voor eventuele vragen ;)

    Groetjes Ram

    #17910301

    er zit nu een 20 l 16 v in ecco motor auto is tog geschorst dus hep alle tijdt om er wat aan te doen ben best wel handig in sleutelen alleen weet nog niet hoe ik moet beginnen hep een paar optie,s om een omega te kopen dat lijk me het verstandigst gr baboe

    #17910302

    alles is plug en play, je zal alleen berg onderdelen moeten hebben om van 16v naar 3.0 te gaan.

    zoiezo een x30 blok. dus onderblok en koppen
    een 2.5 donorblok. ( of een carter, complete inlaat, kabelboom, ecu, motorsteunen)
    je kan e.v. op de f20 blijven rijden maar zou i.v.m stevigheid kiezen voor een f25 uit een v6. (of hem gewoon niet aftrappen, dit vind f20 niet leuk ;) )
    onder de motorkap moet er t een en ander omgelegd worden. (koeltank zit ergens anders)

    #17910303

    oke hoe zit het met de motorsteunen ?

    #17910304

    Calibra 2.5 L V6 1994 deze bedoel je tog
    ?

    #17910305

    je hebt inderdaad een blok nodig uit een calibra, de motorsteunen hiervan passen (als het goed is) rechtstreeks op het frame. enigste is dat als je met f20 gaat rijden je of een pasplaat tussen de motor en bak moet leggen of de rechter motorsteun een paar cm op moet vullen en het tussenlager van de aandrijfas moet aanpassen. dit omdat v6 een paar cm korter is dan de 2l.

    ik ga over een maand of 2 mijn 3.0. v6 in mijn 4×4 calli hangen. als je dit afwacht kan ik je alle details erover vertellen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.