Calibra 2.0L 8v problemen !!!!

Forumindex Forums Modellen Calibra Calibra 2.0L 8v problemen !!!!

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 167)
  • Auteur
    Berichten
  • #17885628

    Neee hij start weer niet meer !!!!!

    het zit me gewoon maar niet mee met de auto :???:

    zal het toch niet gewoon me benzine pomp zijn dat die te weinig druk op bouwd om de benzine naar voren te sturen ??

    #17885629

    Ik zou toch echt eens gaan uiltezen, Zoals je verteld lijkt je pomp prima, als je hem gewoon aansluit op 12 volt en dan probeerd te starten loopt die dan wel goed? Start die dan? Als dat het geval is vermoed ik toch iets wat van de gas instalatie afkomstig is waardoor die niet loopt. Of zoiets raars. Of mischien je vacuem slang van je benzine drukregelaar halen en nog eens proberen te starten. Als die dan wel starte en redelijk loopt je drukregelaar vervangen.

    #17885630

    ik ben van plan hem deze week te laten uitlezen
    en waar zit me drukregelaar?
    maar er zit nu niks anders op dan maar een andere auto er bij te kopen zo dat ik te minste vervoer heb want zit nu al bijna 4 weken zonder auto :shock:

    #17885632

    Na maanden lang te hebben gezocht en hebben gedaan doet hij het nu eindelijk weer!!!!
    Er was toch een gat in me benzine slang niet te vinden als ik door de slang blaas de en aan de andere kant dicht hield heb er toen benzine in gegooid en dicht gehouden
    en beetje gebogen en gedaan en toen lekte hij een minimum benzine slang vervangen en klaar loopt weer :D
    het hoofd probleem is nu opgelost !!
    bedankt voor jullie hulp alvast iedereen
    het enigste wat nu nog gedaan moet worden is thermostaat vervangen
    en dan is ie klaar voor de keuring !!

    #17885633

    En weer een probleem de vervangen dynamo bleek ook kapot te zijn dus maar weer een nieuwe halen.
    Heb al een hoop problemen gehad :( hoop dat nu eindelijk toch keer mag rijden in me cali !!! :jerry

    #17885634

    Waarom kocht je dan geen cali die gewoon 100% was had je dit gedoe ook niet gehad als het allenmaal te lang duurt :jerry

    #17885635

    omdat toen ik de calli kocht er alleen maar een nieuw dynamo op moest en het beetje roest moest bewerkt worden !! verder was er niks mis mee
    tot op het moment dat ik mijn benzine tank leeg had gereden omdat me benzine meter het niet doet sinds dien alleen maar problemen ( denk omdat me dynamo niet goed is ) toerenteller doet het niet en de temperatuur meter ook niet

    #17885636

    heb je nog steeds niet zien rijden in opglabbeek :jerry

    #17885637

    Nee spijtig genoeg niet :(

    Vandaag weer een andere dynamo er op gezet met draaiende motor geeft die 14 volt door denk dat dat prima is . Maar het lampje van de accu blijft nog steeds branden toerenteller doet het weer benzine en warmte meter ook nog steeds niet.
    heb vandaag gezien dat er een leiding kapot is die van de rembekrachtiging naar de motor loopt ( weet niet hoe het heet waar die op komt ) die is iig kapot en me abs lampje brand ook weer woensdag een afspraak om hem uittelaten lezen !! :angel

    :jerry

    #17885638

    naar al mijn zekeringen er een keer uit gehaald hebben zag ik dat een zeker het voetje van af was gebroken dus zat maar een pinnetje aan naar een nieuwe er in gezet te hebben deed

    benzine meter en warmte meter doen het ook weer maar stijgen heel langzaam omhoog terwijl auto gewoon 90 graden is geeft die maar rond het eerste streepje aan benzine meter geeft ook verkeerde waardes aan want zit minimaal 40 liter in en zit bijna in het rood ( slechte massa ) ???

    en mijn cool van slaat niet aan naar een tijdje stationair te hebben gelopen meet ik de stroom van de stekker die naar de cool van gaat en geeft maar 0,53 ( slechte massa ) ????

    #17885639

    zou inderdaad al je massapunten ff nalopen. desnoods paar extra maken. kan nooit kwaad om de auto wat extra te aarden.
    meet ook ff door of de dynamo voldoende massa heeft, hier ben ik zelf al 2x op vastgelopen.

    over de vantilator, omzijl de sensor ff door de draden op de stekker door te verbinden, als hij dan aanslaat weet je waar je moet zoeken ;)
    de temperatuursensor is 9 van de 10 keer een rotte verbinding, maak deze goed schoon met een staalborsteltje en zet er desnods een nieuw stekkertje aan.

    succes weer, hoop echt voor je dat je nou eindelijk s kan gaan rijden ;)

    #17885640

    drakos bedankt voor je reactie maar hoe moet ik de massa meten met een multimeter die dingen zijn niet zo mijn ding en vooral elektronica niet haha en welke sensor bedoel je ?

    en het beste is om een extra massa van me accu naar frame te doen en van de motor naar het frame ???

    bedankt iig voor je hulp drakos

    #17885641

    stoffel als je een keer niets te doen hebt zou je mij misschien niet kunnen helpen ?? want moet namelijk alles alleen doen haha :???:

    #17885642

    kan het komen omdat ik een remsensor (slijtindicator) niet heb aan gesloten dat het lampje van me abs blijft branden ?

    #17885643

    neen dat is een ander lampje dat dan brandt

    #17885644

    ok jaah en dat lampje brandt ook dus zou ik toch maar eens zo een sensor halen
    of is dat geen probleem als je hem laat keuren denk het wel toch?

    #17885645

    Dan ga je achter het stuur zitten en zet je contact aan. Het motorstorings lampje begint nu te knipperen. Elke code wordt 3x achter elkaar gegeven. Het begin is altijd code 12, dus 1x – pauze – 2x. Hierna worden de foutcodes uitgelezen. Als er geen foutcode in het systeem zit, krijg je weer 3x code 12.
    Dus:
    *-**
    *-**
    *-**

    hier word ik niet echt wijzer uit heb het al uitgeporbeerd maar hoe weet ik nu wanneer het een foutcode is ?

    #17885646

    ik krijg code 12 en dan 31 en dan weer 12 dus lijkt me niks mis mee heb a+b gebruikt is die ook voor je abs ?of moet ik dan a met een andere verbinden

    #17885647

    heb nu ook de abs uitgelezen

    dat is A+K naar een beetje zoeken gevonden haha hij geeft foutcode 19 aan

    Deze lijst is voor de 2.5 en 2.8 versie van Bosch Motronic

    Engine ECU

    19 Solenoids relay circuits heb dit gevonden

    wat heeft dit te betekenen ?

    #17885648

    hahahahahahaha naar het kapje los te hebben gedraaid en de stekker zat er niet in van de abs :swear
    ik weet niet wat de vorige eigenaar allemaal heeft lopen te kl*ten

    nu alleen sensoren halen zo dat het lichtje van me remmen uitgaat en een nieuwe dop die op het koelvloeistof reservoir en dan nog de radiator van naar kijken en dan OP NAAR DE KEURING volgende week EINDELIJK hoop verder geen problemen meer tegen te komen en ik dank jullie allen voor jullie goede advies en hulp :afro

    Grtsssssssssss :jerry :jerry

    #17885649

    voor je remslijtindicator kan je ook gewoon de 2 draadjes doorverbinden, zitter er bij mijj ook niet op en is niet verplicht ;)

    om je massa te meten zet je de meter op de stand met het piepje, als hij dan piept heeft hij ieder geval contact. verder de weerstandfuntie ff opzoeken en kijken of het getal zo dicht mogelijk naar de nul gaat. blijft dit erg hoog hangen heb je geen 100% contact en moet je dus de stekkers/aansluitingen nalopen en schoonmaken. of e.v. gewoon extra draad erbij trekken. zeker naar de motor minimaal 10mm2 draad (lees: voedingssnoer voor versterker ;-) )

    zorg ook voor een schone massa bij het verzamelpunt naast je accu, maak alle stekkertjes hier ff schoon met een staalborsteltje oid en maak ze vast met een verse roestvrije bout. spuit ze vervolgens in met vaseline oid zodat het niet opnieuw gaat roesten.

    #17885650

    bedankt drakos dat ga ik morgen dan eens even doen

    heb net een paar test ritjes gemaakt bij ons thuis hebben vrij grote plaats en naar een paar keer flink remmen merkte ik dat hij helemaal niet super goed remde ik aan de schijven voelen voor beiden kanten warm achter beiden kanten koud dus remt achter niet :shock:

    morgen gaan ontluchten en opnieuw nieuwe remolie er in doen deze ziet een beetje zwart aan
    en dan hopen dat probleem weg is anders wat zou het dan allemaal kunnen zijn

    Grtss

    #17885651

    de remmen achter werken nu weer
    heb alleen gemerkt als ik de rem echt vol in trap
    dan hoor knak knak knak en voel het ook op me pedaal abs toch kapot foutcode 19 in abs systeem relais al vervangen die onder de kap zitten van de abs

    #17885652

    Dat knak knak knak is abs…

    #17885653

    oke bedankt haasje
    maar wrm geeft hij nog steeds foutcode 19 aan van de abs ?
    en wrm remt hij dan maar heel slecht ?
    heb genoeg druk op me pedaal alleen hij remt niet 100% hoe het moet
    zelf naar het ontluchten en nieuwe rem olie er in
    rem blokken zijn prima liggen nieuwe op

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 167)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.