c30se vraagje niet aan willen slaan

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD c30se vraagje niet aan willen slaan

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259886

    ben bezig met een motor ombouw van een c30se in een opel blitz.
    van de week voor de eerste keer gestart dat ging na enige moeite, maar gister wilde hij met geen mogelijkheden aan.
    vandaag de bougies bekeken en maar vervangen, ze waren er aardig aan toe, dat scheelt nu al heel veel.
    maar nog wil hij niet, na 2 a 3x rondgaan valt hij uit.

    alleen nu hou ik ook nog een slang over die bij mijn senator op 1 of ander vacuumpot zit.
    kan iemand mij vertellen waar de slang en de vacuumpot voor dienen?

    en waar dient op de onderstaande foto dat zwarte delco kastje voor want deze slang gaat naar de inlaat en naar de potje van bovenstaande foto

    of zou er een sensor kapot zijn ofzo, heb hem al uitgelezen met de knippercode maar dat leverd niks op.

    alvast bedankt

    #18166073

    die pot is een koolstoffilter volgens mij, ook zo`n emmisie eis kloten ding
    gewoon er tussenweg halen, en doorkoppelen lijkt mij een goede optie.

    of hij moet gewoon benzin krijgen…

    #18166074

    dat is het stomme juist,
    heb vonk, brandstof enz.
    zou zijn stationair mischien iets te laag zijn?

    #18166072

    Labda sonde goed aangesloten?

    #18166075

    Ja de lambdasonde is ook aangesloten, maar die werkt pas bij een motor die op temperatuur is?

    #18166076

    Die grote ronde pot bij je schutbord is inderdaad een koolstoffilter voor je tankdampafzuiging. (die kan de vuilnisbak in)
    Dat Delphi kastje onder je dualram afdekplaat is daar ook van. De slangetjes kunnen er gewoon af. laat wel de stekker erop want anders krijg je motorstoring.

    Voor wat betreft het starten en stationair lopen. Je lambda sonde heeft daar niks mee vandoen. Kijk eens of je BDP gever schoon is en goed werkt of een draadbreuk daarin.

    #18166077

    had al een ander bdp sensor gemonteerd omdat hij met de oude daar storing op gaf (met uitlezen)
    het stomme is dat hij alleen niet aanslaat als hij koud is, de stappenmotor werkt gewoon naar behoren dat is het stomme juist.

    maar zal morgen eens kijken of hij blijft lopen als ik hem stationair iets hoger zet.

    #18166078

    zo al vanalles geprobeerd, maar wil nog niet lukken

    heb al de rotor, verdeler kapje, lmm omgewisseld met een goed lopende senator maar dat is het ook niet
    stationair iets hogergezet maakt niks uit.

    wie o wie heeft er nog een sugestie?

    #18166079

    Hele domme vraag, maar heb je ook echt alle kabels aangesloten? En ook echt alle stekkers ingeplugd?

    #18166080

    zwaardere branstof pomp misschien

    #18166081

    ja alles is aangesloten heb niks over kwa bedrading.
    aan een te zwaare pomp heb ik ook gedacht.
    er zit nu een manta pomp onder, zou 3 bar moeten wezen.

    #18166082

    Pomp is prima (als die genoeg levert)

    Retour en aanvoer per abuis niet verwisseld?

    #18166083

    de leidingen heb ik al omgewisseld maar dat is het ook niet, helaas
    ga bijna denken dat het in de bedrading zit bij die grote ronde stekker,
    want mijn brandstofpomp schakelt hij ook niet.
    als ik deze doorlus bij het relais werkt het wel, maar wil hij nog niet starten :cry

    #18166084

    ja er zijn wel een paar aansluitiningen die je van de ronde stekker moet gebruiken.

    zie:

    http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmkzN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Is voor motronic 1.5 maar voor zo ver ik weet is ronde stekker bij 4.1 het zelfde.

    De zwart gele kabel die op de stekker zit van de groene kabel is het belangrijkste.
    Deze geeft de ECU het commando dat de auto op contact staat.

    #18166085

    Welke kabels van welke stekkers heb je waaraan vast geknoopt?

    #18166086

    Heb de rest van de kabelboom ook gebruikt,
    De verlichting bc en tellerset.
    dus de cv abs en het alarm eruit geknipt.

    Een aantal schakelaars omgestekerd, zodat de verlichting enz. werkt
    Maar het contactslot krijg ik ook niet omgestekerd naar een universele.

    Je zou zeggen dat het moet werken maarja

    had verwacht dat er bij het alarm nog wat doorgelust moest worden maar kan niks vinden

    #18166087

    Had je om het contactslot een ring zitten met een kabel aan?

    Kan zijn dat je een sleutel met transponder moet hebben, en dat anders de startonderbreker in springt.

    #18166088

    nee er zat geen kabeltje aan (weet dat de b omega enz wel een startonderbreker heeft maar de senator niet)

    #18166089

    als er een startonderbreker in zou zitten moet ie wel gewoon aanspringen.

    maar dan loopt ie maar een tel of 2-3, en dan onderbreekt ie de injectors

    #18166090

    pomp nog wel goed?

    Hier is de pomp vandaag ook overleden…

    #18166091

    de pomp is goed, heb er laatst een stukje mee gereden. (iets op gang helpen met remmenreiniger dan blijft hij lopen)
    ook heb ik druk op mijn brandtstof rail.

    maar heb het orginele alarm eruit gehaald, en kwam niks tegen wat ik door moest lussen,
    dat vindt ik wel vreemd.

    #18166092

    blijf toch denken aan een startonderbreking….

    Maar wat de pomp betreft, hier loopt hij ook nog, maar zo traag dat hij niet genoeg druk opbouwt. Hoef ook niet te proberen over de 2500 toeren te komen. Dan kapt hij ermee. Starten daarna, is doorstarten, aanslaan, 2 tellen lopen en weer afslaan.

    En ander moment dat ie wel goed loopt, loopt ie gewoon perfect.

    #18166093

    heb ook een andere computer geprobeerd, dat maakt ook niks uit
    maar heb nu nog het orginele contactslot er aan zitten dus startonderbreker lijkt mij sterk

    als ik voor op de brandstofrail het dopje eraf draai, en het pinnetje indruk spuit het er hard uit
    dus druk heb ik genoeg.

    #18166094

    Heb je ook gecontroleerd of de ontsteking nog op punt staat, en alle kabels wel op de juiste plek zitten?

    Moet haast wel iets simpels zijn, zoals 1 simpele kabel vergeten oid.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.