c30ne inbouwen in een manta b

Forumindex Forums Modellen Manta c30ne inbouwen in een manta b

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216501

    Hey ik ben sinds kort in het bezit van een manta b.
    Nu kan ik via een vriend van mij goedkoop aan c30ne motor komen.
    Kan dit ingebouwd worden in een manta b ?
    Op dit moment hangt er een automaat bak achter kan ik hier dan mijn huidige 5 handbak aanhangen zoja welk vliegwiel en koppeling heb ik dan nodig ?

    Mvg Joran

    #17597747

    ff het forum doorzoeken staan wel wat 3.0 projecten op

    #17597748

    voor hoeveel gaat een c30ne deur uit??

    ze vragen te veel voor een 2.4 tegenwoordig

    nou woorzover ik het weet

    2 langere motorsteunen
    carterpan?
    uitlaat aanpassen?
    vliegwiel overzetten van je 2.0

    #17597749

    Koeling?;)

    #17597750

    origineel gepost door Sheto
    voor hoeveel gaat een c30ne deur uit??

    ze vragen te veel voor een 2.4 tegenwoordig

    nou woorzover ik het weet

    2 langere motorsteunen
    carterpan?
    uitlaat aanpassen?
    vliegwiel overzetten van je 2.0

    die motorsteunen kun je die van een andere motor halen of moet je die zelf aanpassen ?

    #17597751

    beste is even zelf bakken,kan je namelijk zelf bepalen waar je de motor wilt hebben.

    hoe zit het eigenlijk met tussen as?

    stel heb nu 20E emt 240 er achter normale gsi as,alleen emt sper maar maakt neit uit
    heb ik dan alleen te maken emt motorsteunen,carterpan,uitlaat,vliegwiel,koeling?
    ben ook wel benieuwd eigenlijk.

    #17597752

    wat betekent eigenlijk ‘emt’ ??

    #17597753

    Dat betekent met,heb wel eens spel foutjes.

    #17597754

    volgens mij is het toch voordeliger om een 6 cil erin te hangen. als je kijkt wat ze durven te vragen voor een 16v of een 2.4tje

    #17597755

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=83636

    ik ben bezig met een inbouw van een 6 cil meschien zie je hier wat info die je kan gebruiken

    #17597756

    zoek ff op mijn naam dan vind je mijn topic over de inbouw.. Ik denk ook dat 6 cil goedkoper is dan 16 v ik was voor minder dan 2000 klaar…

    #17597757

    origineel gepost door Kale gek
    zoek ff op mijn naam dan vind je mijn topic over de inbouw.. Ik denk ook dat 6 cil goedkoper is dan 16 v ik was voor minder dan 2000 klaar…

    ik denk voor nog minder geld klaar te zijn aangezien ik de complete motor voor minder als 200 euro kan overnemen ;)

    #17597758

    denk niet dat de motor de grootste kostenpost is maar het omkeuren naar 6 cilinder op kenteken

    #17597759

    origineel gepost door Bastos400
    Dat betekent met,heb wel eens spel foutjes.

    O, dan snap ik ook wat je met “neit” bedoelt.
    :D:afro

    #17597760

    origineel gepost door fluks
    denk niet dat de motor de grootste kostenpost is maar het omkeuren naar 6 cilinder op kenteken

    Nou, dat is me tegenwoordig toch een kostenpost, met een beetje geluk ben je met 50euro klaar. Als je die niet meer hebt dan begin er maar niet aan….

    #17597761

    Nou, dat is me tegenwoordig toch een kostenpost, met een beetje geluk ben je met 50euro klaar. Als je die niet meer hebt dan begin er maar niet aan…. [/quote]

    dat is me ook wat ,ik moest 55 euro betalen:D:D

    #17597762

    tegenvaller dan:hmmz:hmmz

    #17597763

    origineel gepost door henry.kummeling
    Nou, dat is me tegenwoordig toch een kostenpost, met een beetje geluk ben je met 50euro klaar. Als je die niet meer hebt dan begin er maar niet aan….

    dat is me ook wat ,ik moest 55 euro betalen:D:D [/quote]

    rdw de regels weer aangepast zonder mij te vragen :P

    #17597764

    origineel gepost door m400

    origineel gepost door fluks
    denk niet dat de motor de grootste kostenpost is maar het omkeuren naar 6 cilinder op kenteken

    Nou, dat is me tegenwoordig toch een kostenpost, met een beetje geluk ben je met 50euro klaar. Als je die niet meer hebt dan begin er maar niet aan….

    dus als ik het nu goed begrijp hoeft de auto niet meer uitgebreid gekeurd worden in lelystad waardoor het keuren zo duur word ?

    #17597765

    Die 55 euro is alleen van toepassing als de auto blijft voldoen aan de aanvullende apk eisen.
    Daarin staat o.a. dat het aantal cilinders niet mag afwijken van wat op het kentekenbewijs staat.
    Hang je er dus een 16v of 2.4 in ben je inderdaad voor 55 euro klaar, ga je naar een 6 cilinder dan moet je dus het gebruikelijke traject door en ben je meen ik 800-900 kwijt.

    #17597766

    dus toch duurder dan de motor zelf

    #17597767

    Echt niet, ben even terug geweest denk 2 maanden geleden, en was voor 5 tientjes klaar. Van 1.9 naar 3.0-24V…..

    #17597768

    marcel niet zeggen waar je bent geweest dan gaan ze daar alemaal naar toe :P:P:P

    #17597769

    ja ik heb al een mailtje gestuurd naar de RDW hehehe en binnekort eens bellen.

    zo dus dit is het einde voor de mensen die:

    400-600 vragen voor een 2.4
    1500-2000 vragen voor een 16V
    3000 of meer (incl manta delen) voor een c20let

    zalig…..:D

    #17597770

    bied wel nieuwe perspectiven:D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.