C25XE of 3.0 v6 icm een F18 of F20

Forumindex Forums Techniek Overige motor types C25XE of 3.0 v6 icm een F18 of F20

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208836

    ja kan wel maar of een f20 het heel lang volhoud weet ik niet
    maar denk er wel om dat je bij een f20 f f28 we een adapterplaat nodig hebt om de totale lengte van motor en bak goed te krijgen
    ander komt je met je ophanging niet uit
    je kunt er ook een f25 achter hangen dan past het zo
    maar of je die bak wilt is aan jou zelf

    #17466204

    in duitsland word er al langer mee gereden

    ik ga t op me c25xe ook proberen

    heb ik de dett lekker geen adaptorplaat nodig :P

    #17466205

    een F18 of F20: wel een adapter plaat nodig.. (is een bak voor 4 cilinder motor)

    F25 (alleen V6 F25 bak) geen adapterplaat nodig.

    en eeuuhh F25 achter een V6 in de asrta, ja dat is ook in NL al zo haha, past gewoon.

    Willem

    #17466206

    Adapterplaat: je hoeft ook geen adapterplaat aangepaste motorsteun aan de distri zijde doet het ook goed.

    is wel makkelijker kwa ruimte ja.

    maar een F28 achter een let kan ook in een Corsa, dan past de F25 ook in een Corsa..

    Willem

    #17466207

    ik heb een 16v vliegwiel er op

    kreeg het kom vliegwiel niet in de f20 en f28

    en aangepaste motorsteun

    #17466208

    Nadeel van geen adapterplaat is dat je de 2 delige V6 as niet meer kunt monteren om het tourque steer te verminderen. Bovendien zit alles net iets meer op elkaar gepropt als met adapterplaat, V6 vliegwiel is dan niet meer te monteren, maar dan moet je een 16v vliegwiel op op zetten.

    Gewone lange aandrijfas past niet met balanceer gewicht, dus dan moet je het balanceer gewicht van je as afhalen wat weer trillingen vervoorzaakt of je differentieel lagers kan slopen. Heb niet voor niets een adapterplaat gemaakt, zitten meer nadelen aan het niet monteren van een adapterplaat dan je denkt.

    #17466209

    waarom past de as niet met het balanceer gewicht?

    We hebben nu de astra dichtgebouwd met f18, en de as zit goed, met balanceergewicht erop…….

    #17466210

    Wil je een Gedeelde As met TUSSENLAGER dat wel past ZONDER adapter plaat.

    ivm Torque Steer voorkomen.

    dan kan je een as pakken van een C20LET (Vectra-A / Calibra).

    Dat is ten slotte ook een 4 cilinder ZONDER adapter plaat.

    Willem

    #17466211

    dat die van een v6 niet past dat is zeker, want dan is het 1e stuk as gewoon te lang.

    Om een gedeelde van een 16v te proberen had ik ook al in gedachten.

    Maar de stukjes die we nu gereden hebbe, geen last van torque steer.

    als dat zo blijft, dan ga ik niet de moeite doen om een deelbare as te passen.

    #17466212

    gedeelde as van mijn corsa b is zowizo aangepast om de totale lengte aan te passen.

    een as van een c20let is exact even lang als van een v6, aleen de steun op de motor is anders.

    Ik heb ook iets aangepast aan de steun. zodat nu netjes past ipv dat de steun 23,8mm tever naar distri zijde zit. foto’s zal ik wel eens posten:)

    #17466213

    zo, hier dan foto’s van de aanpassing voor de steun:)

    #17466214

    Netjes Mathijs, Zo kan je je Multiriem kwijt, en past de gedeelde as gewoon.

    Willem

    #17466215

    toppie,brengt mij weer fijn op een idee…….

    #17466216

    hoe moet ik dat dan gaan doen ?

    x30xe met f28 en wil er ook een deelbare as in gaan zetten?

    greets

    #17466217

    in een kadett met aangepaste steun??

    hetzelfde als bij de F18 / F20 bak.

    bovenstaande bus tussen het tussenlager van de As.

    Willem

    #17466218

    maar welke assen heb k dan nodig ?

    van een calibra?

    #17466219

    Calibra / Vectra-A V6

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.