c25xe in astra f monteren!

Forumindex Forums Modellen Astra c25xe in astra f monteren!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239254

    beste mannen,ivm met de ombouw van c20xe naar c25xe had ik graag wat info gehad wat betreft aanpassingen
    er is een donor calibra voor handen handgeschakeld icm f25 bak
    zijn er dingen die anders zijn kwa slangen en steunen?
    mijn astra heeft geen airco even min de calibra
    astra is van 94 en van oorsprong een c18xe
    het betreft het motor gedeelte en niet de remmen die zitten inm iddels ook al op mijn kadett dus dat is bekend
    gr wesley

    #17895845

    Ik heb eventueel interesse in jou c20xe als die vrijkomt.
    Wat zijn de specs? En wat lever jij dan bij het blok?

    #17895846

    dat kan heb op dit moment 3 c20xe tjes liggen hier!
    in principe als we het eens worden over de prijs kan ie helemaal compleet weg hoor!
    even pm tje en dan komt alles goed!

    #17895847

    PM….. :thumb

    #17895848

    Met de motorsteunen van de Vectra / Calibra kan je hem in de Astra hangen.

    Let wel op, bij monteren van een 4cilinderbak moet een ruimte van +/- 2cm opgevuld worden, de V6 is smaller dan een 4 cilinder.

    Willem

    #17895849

    hoe zit het met het vliegwiel ?
    kan die behouden blijven met een f18/20?
    passen de 2.5 assen in de 20. naven?
    neem aan dat ik dan met een spacer moet werken willem?

    gr wesley

    #17895850

    Vliegwiel kan naar gelang de keuze voor een V6 koppeling of 2liter koppeling met een V6 vliegwiel of 2liter vliegwiel (C20XE).

    Assen kan je zelfs van je astra gewoon gebruiken

    Willem

    #17895851

    een v6 met f25 bak past 1 op 1 in de astra f.
    met de f28 (6 bak) moet er een pasplaat gemonteerd worden.
    die ook de afstand probleem oplost. het zelfde geld voor de f20 zoals willem zei.

    je moet de stekker in de motor ruimte om solderen naar die van een astra.
    dat is kleur op kleur.

    onder bij je dashboard kastje zitten ook nog draden meen een stuk of 4/5 die moeten om gesoldeerd worden.
    dan kan de motor gestart worden en loopt de bc ook mee indien aanwezig.

    de ecu moet je van een 2.5 v6 pakken. let wel op dat je er eentje hebt zonder startonderbreking. wil je het zeker weten. bel niels van dhz twente en geef de letters door die op de ecu staan.

    aandrijf assen zou ik van de 2.5 v6 gebruiken omdat hier een tussen lager op zit. deze as verminderd torc steering.
    deze assen passen perfect op die van de astra naven. je hoeft geen spacers te gebruiken. abs vervalt niet en hoef je niet aan te passen.

    enige wat je met de f25 hebt is dat je geen teller aandrijfing hebt en deze de snelheid van de abs af moet halen doormiddel van een relai van ik meen een opel meriva die een abs signaal omzet naar een signaal waar je tellerhuis(elektrisch aangestuurt) mee kan omgaan.

    #17895852

    f28 kan ook zonder pasplaat, rechter m-steun aanpassen, en afstandsbus bij tussenlager plaatsen voor r. drijfas.
    gebeurd in duitsland meer/veel.

    Hoe zit met die draden dan voor werking van de bc ? want bij mij werkt de bc niet zolang ik de auto al heb.
    Zelfde geldt voor dat mervia relais. Heb er van gehoord, maar dat heeft toch ook met bc te maken ?
    Of is dat alleen voor snelheids meter. want heb nu wel een electrische, maar die doet ’t pas
    vanaf 20+ km/h bijvoorbeeld.
    Ben wel benieuwd hoe dit zit eigenlijk met die draden en dat relais.
    greetz

    #17895853

    ik ook!

    #17895854

    Staan er nog dincodes bij de voetjes op het relais..

    kan je veel uithalen vaak

    Willem

    #17895855

    die boordcomputer zegt me niks…werkt nu ook niet omdat het een c18xe is van oorsprong en er nu een c20xe uit een kadett in ligt
    ben zeer benieuwd hoe je nu die km teller aangestuurd krijgt met een c25 xe icm f 25?
    heb nu digidash dus neem aan dat die er dan uit moet?
    en dan vervangen voor een vectra calibra klok?
    en dan verder?
    mvgwesley

    #17895856

    toerenteller van de digi werkt niet samen met die van de v6

    #17895857

    @Oenatje wrote:

    toerenteller van de digi werkt niet samen met die van de v6

    hij werkt wel maar geeft verkeerde waardes aan

    hier zijn omvormetjes voor te krijgen zodat t redelijk overeen komt

    mijne heb k t niet gedaan en vind t opzich niet zo heel boeiend

    #17895858

    dat met dat relais voor je teller kan ik je wel uit leggen

    maar je kunt ook mijn astra v6 kopen
    ben je gelijk klaar
    want ik verkoop hem :angel

    deze dus

    #17895859

    graag,maar het liefts had ik de f25 laten werken met de digidash,
    indien niet mogelijk dan de v6 teller maar, vind dat niet zo erg hoor
    hoor verhalen dat als je de v6 teller erinzet heb je geen snelheidsignaal en als je digidash erin laat geen of weinig toeren
    bedankt voor je aanbod maar bouw graag zelf mijn autos en ik houd absoluut niet van blauw op een astra
    vind het wel een strakke wagen zo en zeker die velgen trekken mijn aandacht!
    graag wat verdere info over het aansluiten vd klok
    iig bedankt gr wesley

    #17895860

    jbl freak,rijdt jij dan met een f 25 ?
    omdat je zegt dat de toerenteller niet klopt met digidash!
    wesley

    #17895861

    Toerenteller heeft niks met de Versnellingsbak te maken.

    Toerenteller geeft toerental van de motor weer in omwentelingen per minuut.

    Snelheidsmeter is een ander verhaal, de F25 heeft geen aansluiting voor een pulsegever of tellerkabel namelijk.

    Willem

    #17895862

    we hallen een relais bij opel of op de sloop uit een corsa c of meriva zonder ABS
    nummer 09-185-826
    deze zetten in de buurt van de abs unit onder de kap en sluiten we aan op de draden van de ABS unit

    pin bezetting relais

    31—massa
    15—geschakelde plus
    in1—blauwe draad van ABS unit
    in2—bruine draad van ABS unit
    out–blauw rode draad naar klok

    je moet dus even de 2 draden op zoeken op de ABS unit en daar een aftaking op maken
    dus niet door knippen want dan doet je ABS het niet meer

    dit zelfde kun je ook doen als je een f28 versneling bak hebt zonder kabelaansluiting

    heel het verhaal staat ook wel op het astra gsi forum in het tech archief

    #17895863

    dus digidash aansluiten op f 25 is niet mogelijk?
    voor de rest is het aansluiten met een v6 teller wel duidelijk!
    had alleen als t ff kon graag de digidash werkend gehad met een f25
    wesley

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.