c25xe icm F18 bak

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249498

    welke F18 wr bak kan ik het beste achter een c25xe hangen?>

    #18035396

    Elke met mechanische koppeling

    Mooi F18+ WR 3,55 erachter (2600 toeren bij 120km/u)

    Willem

    #18035397

    Ik zou icm een v6 niet een te lange bak nemen, dat haalt heel de snelheid uit de wagen..

    #18035398

    ik hoor zoveel verschillende dingen. ik weet het gewoon niet.

    #18035399

    Waarom geen lange bak?
    Heb een F25 achter de v6, vind het heerlijk!
    Met een F18 en F28 zijn de schakelwegen een stuk korter.

    De F25 achter mijn v6 doet dit:
    1-> 2 rond de 50/60 km/h
    2-> 3 rond de 110 km/h
    3-> 4 rond de 180 km/h
    4-> 5 rond de 220 km/h(gokje, heb niet harder als 220 gereden met de Calibra).

    Nu klopt het dat wanneer je dus eigenlijk in een net te hoge versnelling zit, dat het een fractie langer duurt voordat de auto de gang weer heeft. Maar de v6 is sterk zat, en we zijn niet de hele dag bezig met tussensprintjes e.d. :jerry

    Gr.
    Pastra

    #18035400

    f25 heeft de verkeerde schakelmomenten heb ik me laten vertellen.

    #18035401

    En waarom zou dat zijn?

    #18035402

    Rijd toch prima een F25 bak,alleen de achteruit versnelling wil nog wel eens problemen geven

    Gr Berry

    #18035403

    Ja waarom zijn de schakemomenten verkeerd Ronald ?
    Anders moet je toch maar is een keer met de mijne een rondje rijden.

    Persoonlijk vind ik de F25 een prima versnellingsbak, ook als ’t aankomt op de overbrengingen in de verschillende verzetten.
    Dit i.t.t. een F28, (wat wel een sportiever karakter geeft) maar eigenlijk niet bij de V6 past, veel schakelen in de eerste versnellingen, allemaal erg kort, Vind de gangen van de F25 goed op elkaar aansluiten bij de V6.

    Daarbij heb ik verschillende F28 bakken achter gehad V6 gehad (ook nog achter de huidige).. weet ’t niet. Ben niet laaiend enthausiat over de algehele kwaliteit(s indruk).. Rumoerige bakken, veel draaiende delen, rammelig, krakerig.. Vind nog maar is een goede.
    De meeste F28 bakken is toch erg sportief mee gereden, niet voor niet uitsluitend in de Calibra / Vectra A turbo gemonteerd. Niet bepaald auto’s om mee vooraan de file te rijden..
    En als je gaat keuren met een F28 zit je zowiezo altijd aan die pasplaat vast of je motor opschuiven en rechter motorsteun aanpassen en tussenlager voor r. drijfas (tenzij je zonder gedeelde as gaat rijden).

    Mijn enige punt van kritiek bij de F25 is dat in de 5 bij 120 wel iets minder toeren mag draaien wat mij betreft. Echter de keerzijde daarvan dat ze wat meer toeren draait is dat
    er wel wat gebeurt als je gas geeft in de 5 bij 120. 200 kmh. zit je in een mum van tijd op. Geen terug ge-schakel, gewoon gas bijgeven en gaan.

    Het enige wat ik wel ga doen is een iets lichter vliegwiel monteren, zodat ze wel wat sneller in de toeren kan komen. Het standaard vliegwiel icm de F25 is wel wat zwaar met 15,5 kg.
    Want daaarin heeft bd. wel een beetje gelijk, de gangen van de F25 zijn relatief lang, vooral de 2e en 3e versnelling, en lichter vliegwiel maakt wel dat je net wat sneller op toeren komt, en dan vooral in het gunstig werkgebied van de V6 ten aanzien van koppel/vermogen.

    #18035404

    @Pastra wrote:

    En waarom zou dat zijn?

    weet ik niet, zal het wel eens vragen.

    #18035405

    Er ligt al een licht vliegwiel klaar, alleen de sportkoppelling nog… :wors


    @jerremy
    :
    Wat betreft de 5de gang heb je helemaal gelijk :thumb
    Wel veel toeren, maar wel retesnel in het versnellen! Daar waar menig andere wagen terug moet schakelen :sleeping
    Gr.
    Pastra

    #18035395

    @wim-v6 wrote:

    Elke met mechanische koppeling

    Mooi F18+ WR 3,55 erachter (2600 toeren bij 120km/u)

    Willem

    in welke auto is die bak allemaal geleverd?

    #18035406

    Pastra wat jij zegt kwa snelheden klopt tog nooit? Ik dacht in zijn 3 makkelijk 140/150 te halen en in zijn 4 180

    #18035407

    @wim-v6 wrote:

    Elke met mechanische koppeling

    Mooi F18+ WR 3,55 erachter (2600 toeren bij 120km/u)

    Willem

    die gaat het worden, word door meerdere mensen bevestigd

    #18035408

    @Maurice89 wrote:

    Pastra wat jij zegt kwa snelheden klopt tog nooit? Ik dacht in zijn 3 makkelijk 140/150 te halen en in zijn 4 180

    Je mag wel een keertje meerijden… :jerry

    #18035409

    @Maurice89 wrote:

    Pastra wat jij zegt kwa snelheden klopt tog nooit? Ik dacht in zijn 3 makkelijk 140/150 te halen en in zijn 4 180

    wijkt wel iets af maar niet veel:

    F25bak WT QQ 3,82 in Vectra-A / Calibra en de F25 RC 4,05 in de vecta-B op orig bandenmaat ontlopen elkaar nauwelijks

    1: 60km/u
    2: 110km/u
    3: 170km/u
    4: 220km/u
    5: topsnelheid (260km/u bij 6600 toeren)

    Mijn F23 op de Vectra-B V6 heeft hele andere (naar mijn mening minder prettige) verhoudingen:

    1: 55km/u
    2: 100km/u
    3: 155km/u
    4: nog onbekend
    5: topsnelheid (255km/u bij 6600 toeren)

    Mijn vorige Vectra-B met 3.0 V6 laag compressie motor (Koppelmonster) en aangepaste RC bak.

    hierin de internals van de Calibra / Vectra-A WT / QQ bak in de RC bak van van de Vectra-B geplaatst, hiermee veranderd de eindverhouding van 4,05 naar 3,82, en waren de gangen als volgt:

    1: 65km/u
    2: 120km/u
    3: 185km/u
    4: 238km/u
    5: topsnelheid (280km/u bij 6600toeren)

    Willem

    #18035410

    ik heb een f18 wr 3.74 echterachter hangen meen ik uit me hoofd (5bak)

    120 in 5 @ 2700 toeren

    1. 58
    2. 106
    3. 165
    4. 223
    5. top onbekend, 252 op gps gereden @ 5600 toeren

    #18035411

    Dat zijn al prachtige waarden inderdaad..

    Alleen rijd je dan wel met HELE grote wielen in de rondte

    ik heb het even berekend, jouw bakverhoudingen tov standaard bandomtrek corsa-B

    Bij max motortoeren: 6600 toeren per minuut

    1: 51km/u
    2: 98km/u
    3: 149km/u
    4: 199km/u
    5: 246km/u
    5e versnelling bij een F18+WR 3,74: 259km/u

    motor toerental bij 120km/u in 5:

    F18WR 3,74: 3212 toeren per minuut
    F18+WR 3,74: 3053 toeren per minuut

    Met een F18WR 3,57

    snelheid bij 6600 toeren:

    1: 54km/u
    2: 103km/u
    3: 157km/u
    4: 210km/u
    5: 260km/u
    5: F18+WR: 273km/u

    120km/u bij

    F18WR 3,57: 3048 km/u
    F18WR+ 3,57: 2897 km/u

    Willem

    #18035412

    waar is de f18+wr bak allemaal in geleverd?

    #18035413

    F18 WR 3,57bak:

    Astra-F: C18XE C18XEL X18XE C20NE X20XEV TC4EC1 X17DT
    Vectra-A: C20NE 20NE

    F18+WR 3,57

    Vectra-B X20DTL X20DTH

    De Bakken van de Astra-G / Vectra-B zijn hydraulisch gekoppeld en hebben geen telleraandrijving in de bak

    Willem

    #18035414

    @wim-v6 wrote:

    Dat zijn al prachtige waarden inderdaad..

    Alleen rijd je dan wel met HELE grote wielen in de rondte

    ik heb het even berekend, jouw bakverhoudingen tov standaard bandomtrek corsa-B

    Bij max motortoeren: 6600 toeren per minuut

    1: 51km/u
    2: 98km/u
    3: 149km/u
    4: 199km/u
    5: 246km/u
    5e versnelling bij een F18+WR 3,74: 259km/u

    motor toerental bij 120km/u in 5:

    F18WR 3,74: 3212 toeren per minuut
    F18+WR 3,74: 3053 toeren per minuut

    Met een F18WR 3,57

    snelheid bij 6600 toeren:

    1: 54km/u
    2: 103km/u
    3: 157km/u
    4: 210km/u
    5: 260km/u
    5: F18+WR: 273km/u

    120km/u bij

    F18WR 3,57: 3048 km/u
    F18WR+ 3,57: 2897 km/u

    Willem

    Ik rijd op 17 inch rond idd, eum tis echt een lange bak vind ik, dus heb ik niet die WR18+? dit waren gps snelheden wat ik erbij gezet had
    2700 toeren bij 120, tegen over 4000 toeren bij me 1.2tje:P

    Hoe kan ik makkelijk zien welke bak ik heb eigelijk??? begin een beetje te twijfelen namelijk nu.. tis idd ene die uit een astra gekomen is

    #18035415

    dan ben je je wielranden eruit aan het zagen of niet??

    Op een Corsa kan je niet een heel grote bandenomtrek kwijt namelijk..

    #18035416

    haha nee hoor, 185/30R17 oftewel getrokken bandjes!

    #18035417

    Dat is wel vreemd, met de Verhoudingen kom je nog kleiner uit als met originele Corsa-B maat, en je draait qua verhoudingen al VEEL meer toeren als je zelf opgeeft.

    Verhoudingen liegen niet helaas..

    Denk je je tomtom eens moet laten ijken..

    Met jouw bandenmaat is dus het geval, dat je BEREKEND Minder dan 246km/u zou halen bij max toeren van de V6 motor (6600 toeren).

    Willem

    #18035418

    gps module is nix mis mee, maar zoals ik al zei ik twijfel nu welke bak erin ligt…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.