c24ne problemen

Forumindex Forums Techniek Cih c24ne problemen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356258

    Hoi, zijn er nog specialisten op het forum dat mij wat tips

    kunnen geven omtrent mijn 2.4 cih ?

     

    Is een gereviseerde 2.4 (rond 200pk) opgeboord naar 2.5 met hogedrukzuigers van wossner,

    H-profiel drijfstangen, gepolierde kop, sportnokkenas, 3.0 verkort spruitstuk

    met vergroot gasklephuis en bmw llm met gsi print…

    Gaat volgende week, grotere injectoren krijgen en verst. benzinedruk + meter.image1(12)

     

    Stationair draaid hij zeer onregelmatig, eerst 900 toeren, wegrijden stoppen dan 1600 toeren

    terug wegrijden stoppen..valt hij stil..zo de hele tijd, ken er wel veel van maar vind het niet,

    Alles nagelopen, gasklephuis gereinigd en vervangen.. vaciumvervroeging erafgehaald (pingelen)

    volgende week in/uitlaat pakking vernieuwen.. maar vrees ervoor..

    -ook als je veranderd van versnelling herpakt de motor niet zoals het zou moeten

    altijd ff een klein schokje als je veranderd en weer gas geeft..

    – weet ook iemand hoe je een sportkoppeling het beste afsteld ? is een mix van bmw/opel en een

    dikke selfmade druklager..

    Motor krijgt ook heel snel warm, staat een elek. fan op na 5 minuten rijden gaat deze al aan.

     

    Graag wat tips:

    Foto is al 3 weekjes oud :p

    Vriendelijke groetjes Rob

    #18356260

    de lucht om loop zit niet op de slang van het filter naar de gasklep daardoor kan de ecu niet precies regelen omdat hij geen verschil ziet in gasklep open of dicht.

    #18356268

    [quote quote=18356260]de lucht om loop zit niet op de slang van het filter naar de gasklep daardoor kan de ecu niet precies regelen omdat hij geen verschil ziet in gasklep open of dicht.[/quote]

     

    Hoi, bedankt voor je reactie,

    Dit is nu aangesloten.

    Dit was nog het vorige gasklephuis, nu zit er ééntje op met aansluiting voor

    de luchtomloop, zal straks een recente foto maken.

    mvg. Rob

    #18356322

    Komt gasklep wel ten aller tijde maximaal terug?

     

    #18356487

    [quote quote=18356322]Komt gasklep wel ten aller tijde maximaal terug?[/quote]

    Volgens mij wel, is al de 2de gasklep wat erop staat..

    gaat ook hogere toeren draaien zonder aan het gaspedaal te komen..

    ga morgen eens de LLM onder handen nemen…

     

    De koppeling is ondertussen in orde, kwam door imitatie koppelingskabel..

     

    grtz Rob

    #18356672

    ascona gaat naar een specialist in cih motoren,

    hij gaat hem verder onder handen nemen, en dan

    op de testbank laten roderen en op punt laten zetten..

    jammer dat het forum bijna dood is..

    #18473325

    Ik denk niet dat het forum perse dood is, maar dat de oude techniek een beetje uit aan het sterven is…

    Welke specialist heb je hem destijds heen gebracht?

    #18477380

    heb er uiteindelijk 45er webers opgezet en op de testbank laten afstellen, motor is na 5000km eruit gegaan verkocht en gewisseld met een 2.7 mantzel.

    #18477384

    nu steekt er een 2.7 mantzel in met 48er dco/sp webers maar deze zijn te klein gebleken,

    heeft momenteel 205pk en 263nm, maar motor loopt niet zoals het hoort, dus besloten van er elektronische webers (throttlebody’s) in de winter op te zetten,

    dat gaat het rijden, verbruik, en pk’s tengoede komen.

    image0(2)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.