C20xe – Webers – nokkenassen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20xe – Webers – nokkenassen

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232021

    Hallo,

    Voor de zandcross ga ik een C20XE 2.0 16V gebruiken met 40-er webers. Kan ik en welke aangepaste nokkenassen gaan toepassen? Dien ik daarbij ook nog aanvullende onderdelen aan te passen cq vernieuwen?

    Ik hoor ut graag.

    Mvg. Frank

    #17808972

    ik rij niet met webers…maar met carburateurs van een yamaha r1 motorfiets.

    Ik heb 267 graden catcams met verstelbare poelies.

    Hierbij kan je de gewone originele klepstoters gebruiken.

    Bij de extremere nokkenassen zit je al snel aan ook een set versterkte klepveren en soms ook vaste stoters.

    #17808973

    [rquote=1857402&tid=141763&author=Fredje25]Hallo,

    Voor de zandcross ga ik een C20XE 2.0 16V gebruiken met 40-er webers. Kan ik en welke aangepaste nokkenassen gaan toepassen? Dien ik daarbij ook nog aanvullende onderdelen aan te passen cq vernieuwen?

    Ik hoor ut graag.

    Mvg. Frank[/rquote]

    Als je dan toch webers gaat monteren, doe dan meteen 45mm!
    Scheeld een hele hoop, veel meer vermogen haal je niet met 40mm..
    Lekkere stompe stokken, 280 met 11mm lift, haalt ie net volgens mij, correct me if im wrong!

    Ik reed met 45mm en 283 graden, niet versterkt en gewoon met hydro, ging prima!

    #17808974

    Heb op internet gelezen dat juist 40-er webers zorgen voor meer koppel in het lage toerengebied, daar waar de 16V minder goed presteerd.

    Of zit ik nu te zwetsen?

    Groetjes

    #17808975

    Heb ik ook vaker gehoord jah, maar 45mm deed toch een nette 230nm+ op 4800tpm

    #17808976

    Zandcross en webers, toch wel met filter hoop ik? :P

    #17808977

    zonder webers “gewoon”origineel inlaat enz, rij ik ook met 220nm bij 4723toeren aan de krukas

    #17808978

    Wat is er nu al aan de motor gebeurd dan met zoveel koppel?

    #17808979

    bij mij is op de testbank een chip op maat geschreven. voor de rest een open uitlaat van voor naar achter 60mm en een open absorptie demper. en een open lucht filter van k&n zo’n rond potje van 70mm.

    #17808980

    hallo

    ik heb ook met webers gereden in de cross.

    dit was er bij mij gebeurd.
    40mm webers
    risse nokkenassen 280 graden en 11.2 mm lift.
    gr a uitlaatspruitstuk daarna 76mm uitlaaat met aangepaste demper van fiat abarth 5 cylinder.
    dta ontsteking.

    resultaat 278 nm koppel en 155 pk aan de wielen.
    vanaf +/- 4300 toeren.

    heb het toevallig gister verkocht.
    wil je meer info stuur maar een u2u.

    gr marco

    #17808981

    Daar wil ik wel is een uitdraai van zien….

    #17808982

    [rquote=1859591&tid=141763&author=Piele]Daar wil ik wel is een uitdraai van zien….[/rquote]

    Ik ook. 278nm is wel heel veel voor die specificaties!

    #17808983

    op welk type test bank is die 278nm dan gehaald?
    en zijn de aandrijfverliezen wel mee gerekend?
    mijn motor is toen (2009) getest op een dynostar mobiele testbank/vermogensbank.
    toen met testen hadden we ook een piek van 254 nm maar toen had ik ook maar 143 pk.
    nu heb ik een mooie balans met 220 nm koppel en een fatsoenlijk vermogen van 157 pk (dan krijg ik ook geen problemen met te veel pk’s met de wedstrijden)(max +10pk)

    #17808984

    hierbij mijn uitdraai.
    heb geen idee wat voor bank het is, maar het is wel het vermogen aan de wielen.

    gr marco

    #17808985

    Ik wil niet de slimme jongen uithangen maar dat toerental op de uitdraai klopt niet.

    Als ik mijn uitdraaien van C20xe’s bekijk en de jouwe dan is het toerental zo’n 1800 a 2000 toeren te laag.
    Daarom heb je zo’n hoog koppel omdat de software van de bank denkt dat je het gemeten vermogen bij
    2000 toeren minder hebt.

    De uitdraai stopt al bij 5300 toeren.

    #17808986

    nou je het zegt, ik heb ook even mijn uitdraai er bij gepakt en inderdaad er klopt iets niet.
    de mijne stopt niet eerder dan 6710 rpm.

    #17808987

    als je motor bij miruni is geweest draait de motor nog meer.Mijn c20xe is begrensd op 7350 rpm (155,3pk en 220Nm aan de wielen)

    #17808988

    pfeww..
    Ik dacht al dat we hier allemaal maar wat aan liepen te prutsen…. ;)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.