c20xe stotterd wanneer warm is

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20xe stotterd wanneer warm is

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur

hoi ik zit met een probleem

mijn corsa die gaat stotteren wanneer ik na het gesprint de auto weg zet en uit doe en dan wanneer ik hem weer start dan loopt ie goed en wanneer ik ga rijden voel ik al dat ie niet top loopt en geef ik gas dan begint ie te stotteren doe ik heb uit en start weer is et weer weg of het duurt wat langer maar et is dan wel weer snel over
    en stationair loopt ie ook te donderen dan loopt ie te kwakkelijken tussen 500 en 1200 toeren en vald ook wellis gw zo uit
    en ze wil ook wellis dik 2000 toeren draaien stationair
    heb al wel een keer de stappen motor gereinigt
    mss een keer de slangen vervangen?

mvg wijtze

weet iemand al wat ik dacht mss aan slangetjes ofzo
    en een upje als ik s’morgens start en rij achteruit koppeling in en dan vald ie uit

ik had precies hetzelfde probleem .
    Bij mij was het een slecht contact op mijn ontstekingspoel.

ok ja niet naar gekeken omdat de onstekingsmodule vervangen is dus neit egt naar gekeken
    en krukassensor is ook vervangen maar het draadje kwam tegen de uitlaat dus is gesmolten mss die ook maar meteen vervangen

Als je ECU geen krukas-signaal krijgt valt de motor gelijk uit om zichzelf te beschermen.

ja da krijgt ie denk wel maar et draadje vertrouw ik niet meer zo dus die wil ik wel vervangen

ff een upje corsalief die ging net stotteren terwijl ik trug reed van een verjaardag
    en dat deed ie met half gas of ietsje gas ga ik vol uit deed ie et neit
    ik denk tog iets electronisch
    mss bobine ofzo
    of wat wouter had zijn benzine pomp?

mvg wijtze

lamda of lmm denk ik of je temperatuur sensor

lmm is al keer vervangen omdat ik twijfelde lamba is door m-tech uit geschakeld en temp sensor heb ik de verkeerde gekregen die past niet
    krukassensor vervangen en doet nu wel een stuk beter nu het draadje goed is

aan de krukassensor kan het niet liggen, zonder deze sensor doet de xe helemaal niks..
    ik weet niet precies hoe mtech de lamda heeft uitgeschakeld?
    ik rijd ook zonder lamda, deze is gewoon afgekoppeld en op een min gezet..
    voorlopig zet ik toch geld in op je temp sensor, vraag even na opt forum mss heeft iemand er eentje liggen voor een tientje
    kabelbreukje in de temp sensor kabel kan ook…
    succes

Wat wil je bereiken door de lamba uit te schakelen? Dat doen een c20xe automatisch al bij vol gas…

de 5 pk extra en dan heb ik het ook niet met half gas stotteren

Dus je hebt 5 pk extra als je niet volgas gaat… Dat is dus zinloos. Of zie ik t verkeerd?

is op gelost hij loopt weer als een zonnetje alleen dat de stappen motor weer loopt te kloten maakt beetje veel toeren

ach die 5 pk samen met het open lucht filter en de snelle bougies
    maakt toch weer 30 pk extra :jerry

haha ja da wel maar weet iemand dan leuke bougies ik rij nu op de standaart
    en meteen nieuwekabel die van de brezan zijn prut die worden steeds can de verdeler kap af gedrukt

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.