C20xe Starten op een motorbok?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20xe Starten op een motorbok?

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17758576

    Ik wil nu eigenlijk nog wel de olie druksensor aan sluiten op een lampje weet iemand hoe dit moet of kan?

    #17758577

    Simpel, het is een schakelaar naar massa, dus gewoon een lampje op de + en de andere draad op de sensor…

    #17758578

    De krukas sensor is trouwens het zelfde van de 20NE inderdaad.
    http://www.auto-essentials.co.uk/ecomm/catalog/crankshaft-position-sensor-for-saab-vauxhall-90451441-p-2731.html

    Die dingen kosten nieuw ook niet al te veel, dus zou er uiteindelijk wel een nieuwe op zetten.

    Het brandstof pomp relais hoort regelmatig te klikken, dit wordt door de ECU aangestuurd, niet direct door de krukas sensor. Er hangen meer voorwaarden aan vast, zoals de luchtmassa, gasklep positie, emissie en uiteraard ook toerental. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog niet alles van weet hoor, maar doe mijn best…

    #17758579

    Ben vandaag weer met het blok bezig geweest,toch ook maar even een compressie tester gehaald ik was wel benieuwd naar de compresse deze is 16 bar en 2 cilinders nog een streepje hoger is dat niet extreem veel?

    Ook een nieuwe krukassensor gemonteerd en direct starten,maar nu tikt de cilinderkop wel aardig lang zeker wel tot de motor op bedrijfs temp is gekomen,toch hydrostoters kapot ik heb alles gereviceerd behalve dus de stoters.
    Nou zag ik ze op ebay al staan voor iets van 50E of is dit pruttel?

    #17758580

    Kan het niet nog vuil zijn? Zijn die stoters er uit geweest en even met wat reiniger (diesel…) schoongemaakt?

    Nu anders eens Forte proberen… (jammer dan van de motorolie, maarja…)

    #17758581

    Heb je wel oliedruk?

    #17758582

    Kan lang duren hoor voordat die echt stopt met tiken mijne dee er 30 mins over of zo had lange tijd stil gestaan.

    Groeten bas

    #17758583

    [rquote=1868114&tid=136872&author=Vinci]Kan het niet nog vuil zijn? Zijn die stoters er uit geweest en even met wat reiniger (diesel…) schoongemaakt?

    Nu anders eens Forte proberen… (jammer dan van de motorolie, maarja…)[/rquote]
    Ik heb ze wel wat schoon gemaakt maar niet een dag laten weken in de diesel,was miss wel beter geweest.

    Olie druk is wel direct aanwezig dat is wel goed.

    Maar is een compressie van 16 bar wel goed? de motor loopt er verder wel goed mee en reageert ook goed op gas geven.

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.