C20xe start niet meer..

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20xe start niet meer..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur

3 kwatier geleden, is m’n Astra c20xe uitgevallen nadat ik terug schakelde van de 3 na de 2 om Wat hoger in toeren te komen, daarna vaart gemaakt en schakel ik weer na de 3. Ik hoor een soort klik en hij doet helemaal niks meer. Ik kan de startmotor nog wel rond laten draaien alle verlichting doet het ook nog. Ik denk aan een noodloop? Ik heb nog wel branfstofdruk.

Wie o wie kan me verder helprn?

Hoor je bij het starten dat de motor rondgegegooid wordt? Of enkel en alleen de startmotor?

Ik geloof alleen startmotor

Geef eens met een hamer een tik op je startmotor. En probeer eens te starten.

Distributie nog optijd?

Gedaan, heb opnieuw proberen te starten maar doet niks. Heb er nu een brandstofdrukmeter tussen gezet en pomp slaat niet aan… Relais tikt ook niet.
    Zekering? Kan dat?

Kan een zekering zijn of het relais zelf. Probeer het relais eens door te verbinden.

riempje ??

zo’n vermoede had ik ook eigenlijk.

Relais, doorgebrand. Nieuwe dr op en hij doet het weer. Bedankt.

Mooi dat het is opgelost!

Die originele relais zijn bagger! Meet maar eens de weerstand op die spoel en ontdek dat een beetje modern relais veel minder stroom trekt, dus veeeeeel minder warm wordt!

Heb zelf een relais gebouwd op de zelfde voet met twee Potter en Brumfeld relais en drie controle ledjes, kan ik mooi zien of de boel wel werkt en zo niet waar het probleem hem in zit..king:

Bij mij was het probleem dat hij af en toe niet wou starten. Dit soort problemen kan een hoop gezoek opleveren, maar ik had het gelukkig vrij snel door….

[rquote=1861178&tid=141998&author=Vinci]Die originele relais zijn bagger! Meet maar eens de weerstand op die spoel en ontdek dat een beetje modern relais veel minder stroom trekt, dus veeeeeel minder warm wordt!

Heb zelf een relais gebouwd op de zelfde voet met twee Potter en Brumfeld relais en drie controle ledjes, kan ik mooi zien of de boel wel werkt en zo niet waar het probleem hem in zit..king:

Bij mij was het probleem dat hij af en toe niet wou starten. Dit soort problemen kan een hoop gezoek opleveren, maar ik had het gelukkig vrij snel door….[/rquote]

:kewlpics

Komt dik voor mekaar! :thumbup

@Vinci wrote:

Komt dik voor mekaar! :thumbup

Beter laat dan nooit….

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.